Parkeerlicht Yamaha XJ6 NA

applestevie

Rookie
25 sep 2013
5
0
Weet er iemand of het mogelijk is het lampje van het parkeerlicht van een yamaha XJ6NA te vervangen door een LED exemplaar dat feller schijnt? Ik zou namelijk graag hebben dat automobilisten me beter zien afkomen... Het lampje dat erin zit is een 12V - 5.0W
 
Welkom op M-F

Wat me opvalt is dat "first posters" hier vaak met een onbegrijpelijk probleem komen,

Je wil beter gezien worden door medeweggebruikers, en dat denk je op te lossen door je parkeerlicht? te vervangen door een feller led? exemplaar..

Juist..

als ik een slag in de rondte mag doen;

je dimlicht is stuk, dus je ziet enkel je parkeerlicht en ( eventueel ) grootlicht.
 
zo moeilijk is mijn vraag niet denk ik ;-)

er is niks stuk... ik wil enkel het lampje (het parkeerlicht) vervangen door iets feller. Dat lampje zit dus in het midden, net onder de zwarte kap (zie foto)

thump_400_1225786171874_Front.jpg
 
zo moeilijk is mijn vraag niet denk ik ;-)

er is niks stuk... ik wil enkel het lampje (het parkeerlicht) vervangen door iets feller. Dat lampje zit dus in het midden, net onder de zwarte kap (zie foto)

[afbeelding]

Maar je stadslichtje valt toch vrijwel geheel weg bij gebruik van dimlicht? Ook al neem je een iets fellere dan zie je dat toch niet meer? Of gebruik je geen dimlicht? (Bij de meeste nieuwe motoren kan het dimlicht geen eens meer uit.)
 
Ik zal mijn vraag anders stellen: kan ik het dimlicht, stadlicht of grootlicht vervangen door een feller LED exemplaar? Of lukt dat niet bij motoren die nog 'gewone' lampjes hebben?
 
ok ok, niet exact die.. een "gewone"Hella Rallye 100/110W lamp heb ik.. niet met van dat fancy blauw enzo..

Komt een beste bak licht af ( meer dan xenon )

én, als je het koud hebt kan je tot op 50cm afstand van de koplamp je handen warmen.....
 
Weet er iemand of het mogelijk is het lampje van het parkeerlicht van een yamaha XJ6NA te vervangen door een LED exemplaar dat feller schijnt? Ik zou namelijk graag hebben dat automobilisten me beter zien afkomen... Het lampje dat erin zit is een 12V - 5.0W

full


full


O.a. Conrad heeft led lampen.
Maar als ze niet kijken zien ze je nog steeds niet beter.
 
zo moeilijk is mijn vraag niet denk ik ;-)

er is niks stuk... ik wil enkel het lampje (het parkeerlicht) vervangen door iets feller. Dat lampje zit dus in het midden, net onder de zwarte kap (zie foto)

[afbeelding]
Dat kan natuurlijk, geen probleem.

Lampje er uit draaien, en zo led variant er in doen.


Er gaan niet echt veel meer licht vanaf komen. Wel kun je een andere tint/kleur kiezen.


De vraag is, of dat je wens om beter gezien te worden, ook gaat helpen. Ik denk het niet.

Als je het voor de looks doet; direct vervangen.

:)
 
Een LED lamp in de koplamp zetten geeft een heel ander lichtbeeld.
Ondermeer de reflector mist op de module.. :)









H4 led lampen heten dan ook officieel "fog lights". ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien ruk :)
Ik werd wel gezien bij het filerijden.
Maar toen ik een toertochtje voorreed en we in het donker smalle dijkjes langs water reden zag ik geen meter ver. _O-
Maar TS wil graag het kleine lampje vervangen, niet groot/dim licht.
Oorspronkelijk wel, maar later niet. ;)
Ik zal mijn vraag anders stellen: kan ik het dimlicht, stadlicht of grootlicht vervangen door een feller LED exemplaar? Of lukt dat niet bij motoren die nog 'gewone' lampjes hebben?
 
Laatst bewerkt:
Ja, de 100 watt rally H4 lampen zijn fijn, ook gehad in mijn vorige auto. Niet te gebruiken als je lenzen of reflectoren van kunststof zijn dan heb je kans op smelten.
Als het regent dan lijkt het net alsof je de auto van de duivel rijdt, al het water dampt er meteen van af, waardoor de lampen verschrikkelijk smerig worden. (als in na elke regenrit schoonmaken of geen licht meer hebben)

Een andere manier om makkelijker gezien te worden is door je koplamp ietsje verder omhoog te laten schijnen. Niet overdrijven natuurlijk :) Je wilt niet hebben dat je ze volledig verblind waardoor ze dwars door je heen ploegen. :)

db
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan