ratel in blok

deksel01

Rookie
27 okt 2013
6
0
ben nieuw op deze site ,weet nog niet hoe het allemaal werkt
maar heb een probleem met mijn honda 650 nighthawk 1985
heb een ratel in het blok waarschijnlijk de automatische kleppensteller
heb gehoord dat deze niet meer te koop is ,is er nog een andere manier,om dit te verhelpen
hoop dat iemand mijn hiermee kan helpen
mvg jon
 
dank je voor de reactie
als ik de nokkenasketting laat vervangen is dan het probleem opgelost
of komt dan de ratel weer gauw terug
moet dit laten doen bij motorzaak want heb geen ruimte om dit zelf te doen
enig idee wat dit gaat kosten
 
wat het kost moet je aan de motorzaak vragen waar je het laat doen.
het hoeft natuurlijk niet perse de nokkenasketting te zijn.
het kan ook de ketting voor de dynamo zijn.
en om die te vervangen, moeten de carters gesplitst worden, al ben ik van het laatste niet helemaal zeker.
 
bij koude motor hoor je niks na p/m 5km begint de ratel na p/m 20 km is het soms weg
het geratel komt boven uit blok (kleppendeksel) hoor het links meer als rechts
als het de spanner is en ik de ketting laat vervangen moet dan de spanner het weer doen
of blijft het probleem zich na aantal km''s weer herhalen
 
wat het kost moet je aan de motorzaak vragen waar je het laat doen.
het hoeft natuurlijk niet perse de nokkenasketting te zijn.
het kan ook de ketting voor de dynamo zijn.
en om die te vervangen, moeten de carters gesplitst worden, al ben ik van het laatste niet helemaal zeker.

Ik denk dat een open ketting met klinkschakel wat arbeidsvriendelijker is (en zal vast wel leverbaar zijn). Ik ben zelf niet zo van het klinken van een (morse)ketting, maar deze drijft de dynamo aan en niet de distributie, dus dan durf ik dat ook nog wel.

Wat ik wel raar vind is dat iets essentieels als een NAKS niet meer leverbaar is. Wat moet je dan als ie stuk is?
 
een aftermarket ketting is er vast nog wel.
en de dynamo ketting kun je niet bij komen om een schakel te klinken, alleen door de carters te splitsen kun je deze ketting vervangen.
heb het maar even nagekeken maar deze motor heeft idd hydraulische klepstellers, welke ook nog lek kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Met een nieuwe ketting plaatsen ga je een lekke stoterbus niet oplossen, laat iemand naar luisteren een lekke stoter geeft een heel ander geluid als een slappe ketting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan