Bandit start niet

Evavdh

MF'er
24 okt 2013
39
0
Na een worsteling met het stellen van mijn ketting waar ik met hulp van veel MF-ers helemaal uit ben gekomen :} wilde ik de motor starten. Dit had ik al een aantal keer gedaan om de ketting te controleren.

Nu ben ik bang dat ik mijn contact (inclusief koplampen) aan heb laten staan.

In ieder geval startte de motor dus niet. Niet eens een klik of een poging.
Als ik het contact aanzet gaan de lampjes branden maar verder nada...

Acculader uit de schuur maar die is kapot :(
Startkabels aan de accu van de auto en een poging... he-le-maal niks! geen klikje.. geen poging van de startmotor.. niks..

Ik heb een nieuwe accu besteld en die komt dinsdag.

Mijn vraag (om een lang verhaal kort te maken)

Wat zou het probleem kunnen zijn en zou " slechts" een nieuwe accu de oplossing kunnen zijn?

Grt Eva
 
Je zou kunnen proberen de Bandit aan te duwen.
Handig als er iemand is die even kan helpen

Bij mijn Bandit was de accu ook leeg en hij starte na een paar meter duwen.
Na een ritje was de accu weer vol en start de Bandit weer gewoon met het knopje
 
Laatst bewerkt:
Als ook met de startkabels aan de auto de startmotor niks doet moet je het denk ik ergens anders in zoeken.
Staat je stopknop op run?
Als je de de 2 dikke aansluitingen op het startrelais verbind met elkaar met een dikke schroevendraaier moet de startmotor gaan draaien.
Doet hij dat dan nog niet dan zit het in de accu, startmotor of accuklemmen.
Zitten de klemmen goed vast?
 
Waarom gelijk een nieuwe accu besteld?
Was deze al slecht?
Kan je toch beter eerst eea nalopen.
En de nieuwe accu eerst opladen voordat je hem plaatst en gebruikt.
 
Je zou kunnen proberen de Bandit aan te duwen.
Handig als er iemand is die even kan helpen

Bij mijn Bandit was de accu ook leeg en hij starte na een paar meter duwen.
Na een ritje was de accu weer vol en start de Bandit weer gewoon met het knopje

Geprobeerd.. 2 man achter en duwen.. wel wat draaien in de startmotor maar that's it..

Wel bedankt voor de tip.. tis de eenvoudigste maar helaas.
 
Ik denk, gezien hoe de accu in de bandit zit, dat je startkabels slechte verbinding maakten...

Wat je goed kan proberen: contact aan. Waarschijnlijk schijnen de lampjes slecht of niet. Zodra je contact hebt met de startkabels zullen die lampjes weer normaal fel gaan branden. Als dat zo is kun je proberen te starten en zou de startmotor gewoon rond moeten gaan.

Vergeet je choke niet te gebruiken op een bandit, dat moet altijd, ook al is het maar even
 
Om de accu en startmotor uit te sluiten is de eejnvoudigste manier om even het startrelais door te verbinden.
Het startrelais vind je door de dikke + kabel van de accu te volgen.
Verbind de 2 dikke aansluiting met elkaar dmv een schroevendraaier en je startmotor moet gaan draaien.
full
 
Ik denk, gezien hoe de accu in de bandit zit, dat je startkabels slechte verbinding maakten...

Wat je goed kan proberen: contact aan. Waarschijnlijk schijnen de lampjes slecht of niet. Zodra je contact hebt met de startkabels zullen die lampjes weer normaal fel gaan branden. Als dat zo is kun je proberen te starten en zou de startmotor gewoon rond moeten gaan.

Vergeet je choke niet te gebruiken op een bandit, dat moet altijd, ook al is het maar even

Wanneer ik het contact aanzet branden de lampjes normaal en blijven ook normaal branden.
Ik ga de kabels allemaal maar eens checken morgenochtend.
 
Om de accu en startmotor uit te sluiten is de eejnvoudigste manier om even het startrelais door te verbinden.
Het startrelais vind je door de dikke + kabel van de accu te volgen.
Verbind de 2 dikke aansluiting met elkaar dmv een schroevendraaier en je startmotor moet gaan draaien.[afbeelding]

ga ik testen! dank voor het plaatje ook dat maakt het nog duidelijker voor deze startende motrrijder :P
 
Waarom gelijk een nieuwe accu besteld?
Was deze al slecht?
Kan je toch beter eerst eea nalopen.
En de nieuwe accu eerst opladen voordat je hem plaatst en gebruikt.

Nieuwe accu wil ik toch sowieso hebben aangezien deze al niet heel super meer was.
En mocht ik um nog niet nodig hebben dan heb ik um maar vast ja toch .. beter mee verlegen dan om verlegen zeg ik maar ;)
 
Wanneer ik het contact aanzet branden de lampjes normaal en blijven ook normaal branden.
Ik ga de kabels allemaal maar eens checken morgenochtend.

Heb je toevallig startkabels met een plastic omhulsel om de klemmen?
Dat zijn grote ondingen. Als je weinig ruimte hebt rondom de accupolen, is de kans groot dat je de klemmen er niet goed opzet, zodat er geen contact is.

Ik heb eigenlijk altijd alles nog aan het lopen gekregen met startkabels. Zowel motor als auto.
Alleen de laatste keer, dat was een diesel, die wilde niet. De startmotor wilde niet rond.
Nadat de startkabels er een halfuur aangezeten hadden wilde het wel.
(is dus niet van toepassing voor jouw. De starmotor deed wel wat, maar kreeg de motor niet rond).
 
Heb je toevallig startkabels met een plastic omhulsel om de klemmen?
Dat zijn grote ondingen. Als je weinig ruimte hebt rondom de accupolen, is de kans groot dat je de klemmen er niet goed opzet, zodat er geen contact is.

Ik heb eigenlijk altijd alles nog aan het lopen gekregen met startkabels. Zowel motor als auto.
Alleen de laatste keer, dat was een diesel, die wilde niet. De startmotor wilde niet rond.
Nadat de startkabels er een halfuur aangezeten hadden wilde het wel.
(is dus niet van toepassing voor jouw. De starmotor deed wel wat, maar kreeg de motor niet rond).

Startmotor deed juist helemaal niets!!
Ik geloof wel dat de klemmen goed op de polen zaten overigens.
kan het dus schelen als ik de startkabels een tijdje op de motor laat zitten terwijl de auto
loopt?

Ik dacht dat ik juist direct moest kunnen starten als het probleem een lege accu was en dat ik deze weer vol moest rijden?
 
Startmotor deed juist helemaal niets!!
Ik geloof wel dat de klemmen goed op de polen zaten overigens.
kan het dus schelen als ik de startkabels een tijdje op de motor laat zitten terwijl de auto
loopt?

Ik dacht dat ik juist direct moest kunnen starten als het probleem een lege accu was en dat ik deze weer vol moest rijden?

Als de accu echt knetterleeg is, moet ie zich soms misschien wel even stabiliseren.
Het zou wel kunnen dat dat jouw probleem is, maar dat weet ik niet zeker.
Meestal heb je andersom dat probleem, is mijn ervaring. Als je bijv. met een te lichte accu een diesel wilt overstarten.
 
Ik ben er even mee aan het denken of het mogelijk is dat je de zekering op het startrelais op geblazen hebt. Tijdens de overstartpoging. Ik weet eigenlijk niet zo gauw meer of de lampjes op het dashbord dan nog steeds kunnen branden.( OOk al ligt die 30 amp? hoofdzekering eruit.)
 
Ik ben er even mee aan het denken of het mogelijk is dat je de zekering op het startrelais op geblazen hebt. Tijdens de overstartpoging. Ik weet eigenlijk niet zo gauw meer of de lampjes op het dashbord dan nog steeds kunnen branden.( OOk al ligt die 30 amp? hoofdzekering eruit.)
Als de hoofdzekering defect is werk er niks meer.
 
Ik ben er even mee aan het denken of het mogelijk is dat je de zekering op het startrelais op geblazen hebt. Tijdens de overstartpoging. Ik weet eigenlijk niet zo gauw meer of de lampjes op het dashbord dan nog steeds kunnen branden.( OOk al ligt die 30 amp? hoofdzekering eruit.)

Alle zekeringen gecheckt.. allemaal oké
 
Terug
Bovenaan Onderaan