Welk achterwiel nodig? Honda CB 250 TWO FIFTY (1994)

26 okt 2013
21
0
Hallo,

Ik heb hier gisteren een thread gehad met de vraag wat er mis was met mijn achterwiel. Daaruit bleek dat er iets (nl. de rand waarachter de circlip moet haken) is afgebroken waardoor het gehele achterwiel moet worden vervangen. Vandaag dus op zoek gegaan naar een tweedehands achterwiel. Vanwege mijn gebrekkige technische kennis bleek dit moeilijker dan verwacht. Mijn vragen zijn de volgende:


Kan ik alleen van de precieze uitvoering van mijn eigen motor een vervangend achterwiel laten monteren, of volstaat een achterwiel van een andere soort CB 250 / ander bouwjaar?

Wat voor uurloon / montageprijs kan ik verwachten?


Ik heb alvast gekeken op mijn huidige achterwiel, misschien dat dat iets toevoegt:

"E-16xMT2,50-DOT" staat op één van de spaken;
"HONDA MFG-R" staat op een andere.


Ik heb na even zoeken dit wiel gevonden, lijkt in elk geval sprekend op het huidige wiel, kan iemand uitsluitsel geven of dit wiel zou volstaan?
http://www.motorsloop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=73_74_447&products_id=42768


Alvast bedankt!
 
Waarom stuur je niet een berichtje naar henk roukama? je krijgt gegarandeerd bericht terug.

Zal ik in dat geval meteen doen. Ik ging alleen uit van een snellere reactietijd op dit forum dan van een bedrijf (zeker op zondag) en ik hoopte snel uitsluitsel te krijgen van compatibiliteit van onderdelen van verschillende bouwjaren / uitvoeringen. Bedankt voor je reactie.
 
Ik heb een keer bij een 6daagse training een wissel gezien binnen 2 minuten (incl band wisselen). Zelf had ik er bijna 6 minuten voor nodig (in mijn goede jaren).
Het is in principe zo gepiept, een achterwiel van een fiets met kettingkast is moeilijker.
 
Ik heb een keer bij een 6daagse training een wissel gezien binnen 2 minuten (incl band wisselen). Zelf had ik er bijna 6 minuten voor nodig (in mijn goede jaren).
Het is in principe zo gepiept, een achterwiel van een fiets met kettingkast is moeilijker.


Mag ik hieruit afleiden dat het laten monteren van een nieuw achterwiel dus een goedkope zaak is?

Ik heb trouwens een buurman die automonteur is, is het verantwoord om hem dit wiel te laten monteren, of komt een en ander toch heel nauw qua uitlijnen en is het dus slimmer om een motorgarage in te schakelen?
 
WHEEL SET, RR. *NH196* 42650-KBG-326ZA Search by part number # HONDA Motorcycles & ATVS Genuine Spare Parts Catalog
hier staan meer types waarbij dat wiel is gebruikt.

Je buurman kan dat zeker (buurvrouw misschien ook wel) of iemand die een beetje handig is met bromfietsen.

Als tijdelijke oplossing zou je die beste man ook kunnen vragen , of laten kijken, of je het tandwiel vast op de naaf kunt monteren met langere bouten. De bouten komen aan de binnenkant van de naaf (gaten boren). Ik weet niet of er ruimte voor is maar in het kader van niet geschoten...

Edit: dat dan weer wel
Die zou het kunnen doen (al heb ik soms mijn twijfels)
Band moet je dan ook laten omzetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat de de originele tandwiel borgpennen en rubbers het probleem van het uitscheuren veroorzaken, doorboren en langere bouten met moeren lijkt mij ook een goede oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan