Kawasaki KEF 300 blijft stationair even draaien

davite

MF'er
28 apr 2013
99
0
Na het aanschaffen van een quad om deze winter wat plezier te hebben heb ik een groot probleem:

De aanschaf was goedkoop en lange stilstand. Na het reinigen van carbu die goed dicht zat en terug in elkaar te steken. Slaat de motor eigenlijk redelijk direct aan, blijft even draaien, maar bij de minste gasbeweging ofzo slaat die uit. Ook door de luchtfilterbuis eraf te doen tijdens draaien en met was startpiloot bij te spuiten valt ie drek uit. Bougie ziet wel goed zwart, zou het kunnen dat het enkel daaraan ligt, ga er begin deze week 1 halen.

De luchtopening naar de hoofsproeier zat goed dicht + de koperen gasnaaldbuis met kleine gaatjes. Alles gereinigd met remolie en koperen draadjes, en na doorspuiten met remmenreiniger is echt alles open. Mij lijkt het eerder ontstekingsprobleem of zwakke ontsteking. Het is een vacuumcarbu, of mss membraan gescheurd?

Iemand eerder zoiets meegemaakt, alvast bedankt.


MVG
 
van carbu ben ik vrij zeker, als je alles doorspuit en je komt overal op de juiste plaatsen uit, dan is het goed he. En heb al vele carbu's gekuisd. De kloterij is dat de voorkant er al trug opstaat en je kan er gewoon voor geen meter aan. :)

Morgen membraan checken
 
Terug
Bovenaan Onderaan