Een relais alarmschakelaar

H A P L O

Die hard MF'er
10 dec 2006
486
0
belgie oostende
Singel relais alarm schakelaar met een trigger

Ik zit met het volgende probleem, ik ben opzoek naar een single relais alarm die geschakeld zal worden door de voetpekel. Zodra dat de pekel naar boven is en zo dus de maak schakelaar geactiveerd wordt, werkt de toeter (claxon) constant. Als de pekel weer op gezet is en de contact verbroken, blijft de claxon toch verder gaan tot dat er een schakelaar bediend wordt. Kan iemand mij helpen met zo een schema.

Ik ga ervan uit dat de relais zelfs in Nederland met 30, 87, 86, 85 werkt.

Groeten |(
 
Laatst bewerkt:
Hoop dat je hier wat aan hebt:
Relais%20overneem%20schakeling.GIF


Is niet helemaal de manier maar werkt wel, en relais "voeding" ken ik als A1 en A2, maakcontacten als 13/14, 23/24, 33/34 ect, verbreekcontacten als 11/12, 21/22/ 31/32 ect


:W

En wat bedoel je precies met pekel? Schakelaar ofzo :?
 
Misschien iets maken met een "pulse"relais?.


Eerste puls "AAN' (zijstandaard schakelaar)

Tweede puls "UIT". (momentschakelaar)

Pulse relais ook wel bekend als "stroomstootrelais".

Optie om een relais met dubbele contacten te gebruiken ,lijkt mij overigens de beste.
Na triggeren van het relais houdt deze ,zijn eigen stroom vast totdat deze door b.v. een drukknop onderbroken wordt.


succes
 
[afbeelding]


Das die tekening van de relais. Enkel en alleen Voor de elektriekers onder ons
Dit kan toch nooit werken tenzij de schakelaar in je plusleiding een echte schakelaar is en geen (breek)drukknop. Hier gaat overigens nog steeds je claxonstroom doorheen waarvan al een paar keer gezegd is dat dit niet handig is.


Is ook niet direct een schoolvoorbeeld van een principetekening maar dit terzijde.
 
als de schakelaar open is en zo dus de motor staat op de voet pekel staat gaat niets gebeuren. Als de voet pekel naar boven is en zo dus kan in versnelling schakelen, wordt de toeter geactiveerd. kan enkel gedeactiveerd worden door de hoofd schakelaar op de plus draad die verborgen wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan