Yamaha XJ600 Diversion - wil nie starten nie..

DiversionMike

Rookie
30 okt 2013
1
0
Hallo allemaal,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar geworden van een Yamaha XJ600 Diversion uit '92. Enige noemenswaardige manco is dat de motor niet wil starten met gebruik van de elektrische starter, wat de vorige eigenaar al vertelde voordat ik de motor kocht en aangaf dat hij dacht dat de accu versleten was :Z

De motor laat zich wel starten door aan te lopen (gelukkig). Indrukken van de elek starter levert enkel een zoemend geluid op hetgeen ook mij doet vermoeden dat de accu leeg/versleten is. Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee en zou het volgens jullie zinvol kunnen zijn de accu eerst eens aan een druppellader te koppelen voordat ik hem afschrijf als overleden? (de accu)

Alvast bedankt voor het meedenken :]
 
Hallo allemaal,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar geworden van een Yamaha XJ600 Diversion uit '92. Enige noemenswaardige manco is dat de motor niet wil starten met gebruik van de elektrische starter, wat de vorige eigenaar al vertelde voordat ik de motor kocht en aangaf dat hij dacht dat de accu versleten was :Z

De motor laat zich wel starten door aan te lopen (gelukkig). Indrukken van de elek starter levert enkel een zoemend geluid op hetgeen ook mij doet vermoeden dat de accu leeg/versleten is. Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee en zou het volgens jullie zinvol kunnen zijn de accu eerst eens aan een druppellader te koppelen voordat ik hem afschrijf als overleden? (de accu)

Alvast bedankt voor het meedenken :]
Op zich lijkt me dat wel een aardig plan.
 
Maar wat heeft dat voor nut, dan?
Vorige Eigenaar zegt al, is kapot. (en die dingen gaan gauw kapot bij slecht onderhoud. Paar keer knetterleeg, misschien nog een beetje vorst eroverheen en ;( )

Als je een accu keurig vol laadt, en het ding zakt direct in, dan weet je dat daar iets zit.

Als je de accu keurig vol laadt, en de motor start gewoon, dan weet je wat het was.

Als je de...

Nah ja, koop maar meteen een nieuwe en dan hopen dat het de accu was...... :')


Volgens mij is eerst opladen en dan zien wat er nou echt is, beter dan direct lukraak spullen bestellen en een verkopende partij direct geloven. Topics zat over geweest'.
 
Als je een accu keurig vol laadt, en het ding zakt direct in, dan weet je dat daar iets zit.

Als je de accu keurig vol laadt, en de motor start gewoon, dan weet je wat het was.

Als je de...

Nah ja, koop maar meteen een nieuwe en dan hopen dat het de accu was...... :')


Volgens mij is eerst opladen en dan zien wat er nou echt is, beter dan direct lukraak spullen bestellen en een verkopende partij direct geloven. Topics zat over geweest'.

Nja, op zich heb je wel gelijk. En ik geloof ook niet zo in de verkoper.

Het is eigenlijk meer een optelsom van eigen ervaring + wat de verkoper zegt.
Ik heb in 17 jaar tijd zeker 5 accu's versleten.
EErste motor was van 1988. De laatste nieuw gekocht in 2008. Accu was binnen 2jaar kapot. (wel netjes maandelijks aan een CTEK.)

Ik hoor dit verhaal, TS laad accu op. Hij start er ook nog op en 2 weken later wil ie s'morgens niet meer starten.
Tja accu was toch kapot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan