start bmw k 100

abma

Rookie
30 okt 2013
9
0
Oosterbeek
mijn k 100 activeert constant de starmotor wanneer er aansluiting is met stroom het zij uit de accu of via start kabels. Ook als het contact uit is. Wanneer het contact aan gaat doet niet het behalve de start motor die rond draait. Is de dodemans knop de boosdoener?
 
Ja, dat is een bekend probleem. Startrelais zit vast. Dat relais zit in de relaisbak onder de achterzijde van de tank/voorzijde zadel. Het is het zwarte blokje bovenin met de twee dikste kabels er op geschroefd. Geef er eens een tik op, en de kans is groot dat het euvel tijdelijk is opgelost.
Vervangen van het relais is op termijn aan te raden. En soms wordt het euvel veroorzaakt door een zwakke accu, maar je relais is dan ook al beschadigd, dus niet al te lang wachten met vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Reactie
Sorry ik heb mij nog niet eens voorgesteld, Ik ben Ab ik ben Ab ik ban 57 en woon in Oosterbeek. Ik heb sinds kort een K 100 uit 1984. Bedankt voor de antwoorden maar verklaart dit dan ook dat alles uitgevallen is. Of moet ik het ook in de richting van de koolborstels of een kapotte dodemansknop denken?
 
Ik heb het hele topic even doorgelezen, maar ik heb met verbazing van alles gelezen, maar niemand kwam erop om het startrelais als verdachte te kenmerken.
Dus mijn bescheiden mening zou het best weleens aan het startrelais kunnen liggen, deze blijft hangen, door een te zwakke accu smelten de contactpunten aan elkaar vast, een veel voorkomend probleem bij BMW.
Komt ook voor bij alle andere merken als je een BMW startrelais gebruikt ;-)
 
Ik heb het hele topic even doorgelezen, maar ik heb met verbazing van alles gelezen, maar niemand kwam erop om het startrelais als verdachte te kenmerken.
Dus mijn bescheiden mening zou het best weleens aan het startrelais kunnen liggen, deze blijft hangen, door een te zwakke accu smelten de contactpunten aan elkaar vast, een veel voorkomend probleem bij BMW.
Komt ook voor bij alle andere merken als je een BMW startrelais gebruikt ;-)


_O-
 
Stelletje pruters...
Jullie denken allemaal dat startrelais ksduuk is.. maar hebben jullie wel eens aan het relais gedacht wat gebruikt wordt om te starten?

Dit is mijn mening en hier moet u het mee doen!
 
Volgens mij is het helemaal het startrelais niet. TS heeft gewoon zelf lopen prutsen en de 2 dikke stroomkabels op 1 poot aangesloten.
Ze hebben immers dezelfde kleur dus die horen bij elkaar toch? :?
 
Volgens mij is het helemaal het startrelais niet. TS heeft gewoon zelf lopen prutsen en de 2 dikke stroomkabels op 1 poot aangesloten.
Ze hebben immers dezelfde kleur dus die horen bij elkaar toch? :?

Het zou wel kunnen dat hij de plus en min omgedraaid heeft.
Dan Start hij ook(weliswaar andersom)
Maar allebij de kabels op 1 pool, dan gebeurt er niet veel denk ik..
 
Probeer anders eens of je dit blokje kunt vinden:

MF27YDBMWK10020.JPG
 
Het zou wel kunnen dat hij de plus en min omgedraaid heeft.
Dan Start hij ook(weliswaar andersom)
Maar allebij de kabels op 1 pool, dan gebeurt er niet veel denk ik..
Het is vrijdag, maar ook dan wordt er verwacht dat er even nagedacht wordt voordat er een (alternatieve) reactie gegeven wordt. Wat hier als 1ste antwoord gegeven wordt kan nooit en bij het 2de antwoord zal de startmotor altijd draaien zolang de accu voldoende prik heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan