Suzuki Intruder vs700 start niet meer

Grimm

MF'er
19 sep 2013
53
0
Limburg
Hallo mensen,

Ik heb een motor thuis staan en deze start helaas niet meer. ;(

De motor startte een maand geleden wel nog, maar liep stationair heel laag en viel ook meerdere malen uit (met choke). Na een maand niks doen was ook de accu leeg en deze is inmiddels weer opgeladen. Binnenkort heb ik een zee van tijd en deze wil ik besteden aan de motor, om hem te maken. Helaas heb ik zeer weinig ervaring met motors. Ik lees wel veel.

Bij een poging om te starten hoor ik alleen de startmotor het werk doen en hij springt maar niet aan. Ik ruik heel veel benzine en ga dus uit dat hij verzopen is.

Ook wil ik de carburateurs beter afstellen dat ie stationair iets meer toeren maakt, want hij viel constant uit.

Nu heb ik twee vragen mensen:
1. Hoe kan ik een verzopen motor oplossen ? Leg dit aub heel nauwkeurig uit, want ik heb 0 ervaring. Hier heb ik een filmpje van het starten:

2. Hoe kan ik de carburateurs afstellen. Lukt dit op een intruder zonder ze te demonteren ? Iemand ervaring ermee ? en volgens mij zitten mijn twee carburateurs heel ergens anders, een tussen de motor en een achter de motor richting zadel toe. Welke moet ik afstellen ?
Hier heb ik een filmpje over de carburateurs om zo duidelijk mogelijk voor jullie te zijn:

Alvast bedankt mensen voor de reacties.
 
Een verzopen motor kun je oplossen door je bougies eruit te draaien en de benzine in de cylinders te laten verdampen. Daarna bougies schoonmaken en weer erin zetten.

Als je zoals je zelf zegt nog maar heel weinig van motoren weet zou ik niet zelf gaan proberen de carburateurs af te stellen. En daarbij is het ook helemaal niet zeker dat dat de oorzaak van je probleem is.
Ik zou eerst onderzoeken wat de oorzaak is van het niet starten en dat dan gaan oplossen.
Zie ook de "how to, bij een niet startende motor" in het techniek gedeelte.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
Ik heb even gekeken bij dat topic en alleen het punt van de bougie zou bij mij van toepassing kunnen zijn. Nu eens kijken hoe moeilijk het is om een bougie te controleren/vervangen.
 
Als je zoals je zelf zegt nog maar heel weinig van motoren weet zou ik niet zelf gaan proberen de carburateurs af te stellen. En daarbij is het ook helemaal niet zeker dat dat de oorzaak van je probleem is.


En ik heb wel eens begrepen dat het synchroon stellen van de carbs niet heel erg handig gaat bij een intruder, iets met een kabeltje oid (klok/klepel/waai)
 
Dankjewel jongens voor jullie hulp en aangeboden hulp, super!
Ik heb de bougies eruit gehaald en ze zagen er niet zo goed uit.
Helemaal zwart en de afstand, waar de vonk in moet overspringen, was helemaal verbogen. Ik ga maandag nieuwe halen en laat ik jullie meer weten! Zwarte bougies duid wel op een niet goed afgestelde motor toch ?

Mvg Jeffrey
 
Zwarte bougies kan met de afstelling te maken hebben, veel lopen op de choke of gewoon geen goede compressie/olieverbruik.. en uiteraard is onbekend hoe oud ze zijn ook nog. ;)
 
Oke jongens, de winkel was vandaag pas open, dus daarom gister geen update. Ik heb nieuwe bougies erin gezet maar helaas dat was het probleem niet. Ik ruik nog steeds veel benzine bij het proberen te starten.

Er viel me wel iets op vandaag. De startmotor draait heel moeizaam rond. Ik heb drie weken geleden de accu opgeladen met een optimate en die gaf aan dat de accu in orde was. Net dus na drie weken twee keer proberen te starten en de startmotor draait niet meer rond. Is het dan toch de accu ? Of wen ander probleem waarom die zo moeizaam draait ?

Alvast bedankt
 
misschien slim om eerst te kijken of je wel een vonk hebt?
Een van de bougie's eruit halen en dan in je bougiedop steken...en dan de bougie tegen de cilinder houden....

aan de bougie dop uiteraard...anders krijg je een rot klap...
 
Hij bedoelt - denk ik - (siliconen)spray in de inlaat spuiten.
Gebrekkig omschreven is 't wel ja.... :+
Het is meer een laatste redmiddel als je ergens met pech staat.
En pak dan beter remmenreiniger of als het moet een luchtverfrisser.

Stationair achteraf hoger snap ik ook niet, als het ding niet start zet je die eerst iets hoger na enig testen.. :? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan