vt 600 met dikke voorband

stoff vt600

Rookie
1 nov 2013
2
0
brugge
hallo bobber fan's,

Ik ben nu al een geruime tijd het één en ander aan m'n honda vt 600 aan het veranderen, ben wel tevreden tot nu toe! Met wel heel beperkte kennis, budget en materiaal!!!! :(
Maar ik zou nog graag een even dikke voorband vooraan als achter!?
Nu is mijn vraag kan dit zonder veel aanpassing, en welke velg van welke motor + max banden dikte of is dit dezelfde als standaard achter? Kan die dan ook direct gemonteerd worden en wat met de schijfrem?, bevestiging aanpassen? en kan de originele gebruikt worden? Eventueel al iemand met het zelfde idee, met succes gelukt??

Dus beste mensen ik heb héééééééél veel vragen voor ik me er durf aan beginnen ik wil het zeker niet verkloten!!!!


Alvast bedankt in de hoop op succes :}

Gr stoff
 
Ik denk dat je het volgende nodig hebt;
Bredere balhoofdplaten,
Spacers voor je as,
Langere as,
Spacers voor je remklauw,
Breder wiel, of een bredere velg op de originele as spaken.
En een band van rond de €200,-

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info,
Nu vond ik toevallig in de bigtwin van augustus 2012 een identieke verbouwing maar helaas met te weinig detail info, en geen mail adres van de eigenaar! miljaard...! Bij mijn inzien is de wielas niet vervangen en ook de balhoofdplaten zijn origineel, er wordt enkel een ander wiel van 16"+ schijfrem vervangen met adapter voor de schijfrem en beugel om de remklauw te bevestigen. Ik zou graag de schijfrem behouden!

stoff
 
Bedankt voor de info,
Nu vond ik toevallig in de bigtwin van augustus 2012 een identieke verbouwing maar helaas met te weinig detail info, en geen mail adres van de eigenaar! miljaard...! Bij mijn inzien is de wielas niet vervangen en ook de balhoofdplaten zijn origineel, er wordt enkel een ander wiel van 16"+ schijfrem vervangen met adapter voor de schijfrem en beugel om de remklauw te bevestigen. Ik zou graag de schijfrem behouden!

stoff

Succes, en houd ons op de hoogte, foto's enzo.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb hetzelfde gedaan; een 16 inch velg met een dikke voorband erin. Ik heb een wiel van een Harley genomen en daar nieuwe lagers in laten zetten.
Er zijn nieuwe spacers gedraaid en een spacer voor de originele schijf. Zo heb ik de remmerij niet aan hoeven passen. Wil je hierover nog info hebben dan hoor ik het wel!
 
Hallo,
Ik heb hetzelfde gedaan; een 16 inch velg met een dikke voorband erin. Ik heb een wiel van een Harley genomen en daar nieuwe lagers in laten zetten.
Er zijn nieuwe spacers gedraaid en een spacer voor de originele schijf. Zo heb ik de remmerij niet aan te hoeven passen. Wil je hierover nog info hebben dan hoor ik het wel!

Hi Patrick, ik volg sinds een tijdje wat VT600 projecten en nu zal ik wel veel te laat zijn met reageren maar ik ben sinds kort bezig een "dik" bobber project. Heb een HD tank, panseat en 16" wiel gekocht. Nu ben ik benieuwd hoe je dat harley wiel hebt laten passen in je VT. Weet je daar nog tips voor, voor ik zelf het spreekwoordelijke wiel opnieuw ga uitvinden? :X

Nogmaals been ik me bewust dat dit een oud onderwerp is, maar kan altijd een gooi doen nietwaar? :Y
 
Hi Patrick, ik volg sinds een tijdje wat VT600 projecten en nu zal ik wel veel te laat zijn met reageren maar ik ben sinds kort bezig een "dik" bobber project. Heb een HD tank, panseat en 16" wiel gekocht. Nu ben ik benieuwd hoe je dat harley wiel hebt laten passen in je VT. Weet je daar nog tips voor, voor ik zelf het spreekwoordelijke wiel opnieuw ga uitvinden? :X

Nogmaals been ik me bewust dat dit een oud onderwerp is, maar kan altijd een gooi doen nietwaar? :Y
Nieuwe lagers en pasbussen voor remschijf.
Volgens mij staat t er gewoon...
 
Terug
Bovenaan Onderaan