Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

zal ik dan ook maar een keer mee doen met m'n oude magna?
full
 
Wat een combi, een brute musclebike met een schattig bakkie. Ben stiekem regelmatig aan het kijken naar een custom v65 te koop. Ooit heb ik al twee unieke Magnas laten staan, een getunede v65 met 125pk aan het achterwiel, progressieve vering en superdik verbouwd binnen de ergonomie van het origineel (dus geen belachelijk laag zadel en voetsteunen tot aan de voorpoten). Had hem gewoon moeten kopen voor 3300euro was eigenlijk geen geld. Ook heeft er eens een Supermagna te koop gestaan met een v65 blok. Zoiets wil ik nou wel.

Ach eerst weer rijden straks met nieuwe bandjes en ketting tandwielen en aan het kijken naar progressieve vering. Ik heb tandwielverhouding 15 41 gekozen ipv de 16 39 of 16 40 standaard.
 
Laatst bewerkt:
Die Super v65 koop ik instand :P
en die tand wielen kan ie makkelijk aan, ook met de gewone ketting.
de volgende dag dat komt er achter zelfs een 45 op.
 
Ik kan nergens de oogmaat vinden voor de achterveren.. Oog tot oog is 320mm maar moet ook de diepte van de oog zelf weten voordat ik veren koop.

Dit voor m'n zzr in de plaats gekomen:

 
mijn Les motor
Kawasaki+ER-6n++10++1.jpg


mijn huidige:

'96 Magna
zwarte flyscreen
Xenon
Hagon vering achteraan
BMW vering vooraan
stalen remleidingen
Highway Hawk tassen beugels
1 custom tasje gevonden dat past :-)
4r9e.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat houd inderdaad je tellers schoon en tegen snelwegsnelheden deflecteerd het de wind een beetje weg van je borst.
Die krijg je dan wel vol tegen je helm maar das een detail :-)
 
had er nu eigenlijk nog een iemand een filmke van een Magna met demper aanpassing.
Ben is benieuwd hoe die klinkt met een zwaarder geluid.
 
Kzal er eens een maken rijd met 4 x 8 mm gat per demper. Klinkt nog steeds best tam hoor.
Binnenkort over op 4 x 10 mm en dan afstellen bij frederiks incl K en N filter met pre filter ligt al klaar:-)
 
ik heb zelf ook een K&N inleg filter steken.
Het enige dat ik een beetje mis is wat extra lawaai aan de achterkant maar kzou natuurlijk niet willen dat de motor slechter draait daardoor.
 
Filmpjes staan er genoeg op YouTube, met goede dempers gaat de Magna als een echte musclebike klinken. Wat mij betreft een must om de fun factor op 10 te krijgen, samen met afstellen voor meer lucht en brandstof of terwijl veel meer kracht en soeplesse in met name de eerste toerenhelft. Bij mij was het 7pk en dik 10nm tussen 2 en 6000tpm.
 
honda-evo-6-concept.jpg


Als hij er zo uit komt te zien is ie wel tering heftig!
Toch heb ik ook graag dat Honda de geschiedenis herhaald met een nieuwe Magna serie, een 800, 1200 en een nieuw 1500 V4 blok met 215pk en 165nm ofzo. Om nu eens te reageren op de Vmax1700, zoals de vmax1200 dat deed met de V65.

Of een F6R met 150pk is ook goed hoor :+
 
dat "ding" op de foto ziet er teveel uit als een naked bike met een zware blok onder.
Komaan meer chopper meer CHOPPER jonges :-)


of verzin iets voor die uitlaat en zet die voetsteunen verder naar voor.
 
[afbeelding]

Als hij er zo uit komt te zien is ie wel tering heftig!
Toch heb ik ook graag dat Honda de geschiedenis herhaald met een nieuwe Magna serie, een 800, 1200 en een nieuw 1500 V4 blok met 215pk en 165nm ofzo. Om nu eens te reageren op de Vmax1700, zoals de vmax1200 dat deed met de V65.

Of een F6R met 150pk is ook goed hoor :+


Kan niet zeggen dat ik dit mooi en een opvolger van de VF vind :N

:W
 
Het is geen opvolger maar een goldwing motorblok in weer een nieuw jasje, net als de F6c valkyrie en de Valkyrie Rune dat zijn. Zoals ik zei, liever zie ik een nieuwe Magna serie. Wat ik een van de mooiste nieuwe cruisers vind is momenteel die moto guzzi 1400.

2013-Moto-Guzzi-California-.jpg
 
Het is geen opvolger maar een goldwing motorblok in weer een nieuw jasje, net als de F6c valkyrie en de Valkyrie Rune dat zijn. Zoals ik zei, liever zie ik een nieuwe Magna serie. Wat ik een van de mooiste nieuwe cruisers vind is momenteel die moto guzzi 1400.

[afbeelding]

Dat is ook een geil ding :P
Maar een yamaha raider is dé shit, en die Rocket roadster van Triumph staat hier bovenaan.
2008_Star_Raider_right_side.jpg

2011-Triumph-Rocket-III-Roadster-right1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan