Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Deel 3 alweer! Ik lees mee....
full
 
O ja. Voor komend seizoen gaat de Supermagna een nieuw laklaagje krijgen. De 3 euro spuitbussen van de action slaan we deze keer maar eens over. Ik heb ergens een adresje gevonden waar je lak met flakes in spuitbussen kan kopen, is wel een experimentje waard...
full
 
Dat is ook een geil ding :P
Maar een yamaha raider is dé shit, en die Rocket roadster van Triumph staat hier bovenaan.
[afbeelding]
[afbeelding]

Die zijn ook prachtig en rijden allen nog goed ook, sturen allen zeer goed voor hun proporties. Echter De vf750c blijft nog steeds de enige echte supersportchopper. Helaas heb ik een andere schuur nodig voor een grote motor anders had ik misschien wel een Rocket staan, er stond een getunede te koop een tijdje terug met 170pk en 245nm die wel erg verleidelijk was. Had ik maar een garage! Maargoed een street triple is ook een mooie sensatie, totaal anders maar met 1625cc minder even snel.
 
Laatst bewerkt:
O ja. Voor komend seizoen gaat de Supermagna een nieuw laklaagje krijgen. De 3 euro spuitbussen van de action slaan we deze keer maar eens over. Ik heb ergens een adresje gevonden waar je lak met flakes in spuitbussen kan kopen, is wel een experimentje waard...

ik word daar heel nieuwsgierig van...
 
Heb eindelijk de tweede poot ook uitelkaar om de keering te vervangen, de inbus zat echt gruwelijk vast en maar is er gelukkig heel uitgekomen.

Ik heb het op deze manier gedaan dan had ik twee handen vrij om de boel los te draaien misch heeft iemand er wat aan.




full



Groeten Magnamannetje.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Heren,

Mijn vaders Supermagna 750 uit 87 heeft een lekke koppakking, witte rook uit de uitlaten.

Is er iemand hier die dat kan/wil repareren of kennen jullie iemand die dat kan?

Uiteraard tegen betaling.

Het heeft geen haast, nu het toch winter is;)

Er kan contact met mij worden opgenomen via PM of e-mail

Ik hoor het graag, want mijn vader is nogal gek op de Magna.
 
Goedemorgen Heren,

Mijn vaders Supermagna 750 uit 87 heeft een lekke koppakking, witte rook uit de uitlaten.

Is er iemand hier die dat kan/wil repareren of kennen jullie iemand die dat kan?

Uiteraard tegen betaling.

Het heeft geen haast, nu het toch winter is;)

Er kan contact met mij worden opgenomen via PM of e-mail

Ik hoor het graag, want mijn vader is nogal gek op de Magna.

misschien even de regio erbij zetten.
En het is nog geen winter! :P
 
Ja klopt noord-holland, uit de Zaanstreek.

Ik heb een aanhanger dus ergens heen brengen is geen probleem. Mits niet al te ver...
 
What THE fuck.. Ik ga geen afbeeldingen plaatsen van Hondas nieuwe modellenlijn er zit wel een V4 1300cc cruizer bij en de nieuwe Valkyrie. Ik vind het fucking lelijk het doet me zelfs denken aan een Fiat Multipla
 
Hallo.
Ik ben nieuw hier op dit forum.
Het is een heel leuk forum en ik zie vele zelfbouw projecten.
Ook veel bruikbare tips.
Ik ben een jaar of 6 eigenaar van een Supermagna van 88.
Ik vind het een geweldige motor, en ondanks dat hij al 25 jaar oud is heeft hij een hele mooie stoere vormgeving, en de prestaties doen niet onder voor hedendaagse motoren.
Zelf ben ik mooi weer rijder en maak c.a 4 a 5000 Km in een jaar.
Ik heb nog nooit panne gehad, het is een erg betrouwbare motor.
Alleen moest ik in het begin wennen aan de stuureigenschappen.
Door de schuine balhoofdshoek geeft hij in de bochten het gevoel om door te vallen en moet je eigelijk tegensturen, maar daar wen je aan.
Ik heb zelf wel wat veranderingen aangebracht aan de motor.
Allereerst de duozit en de sissybar verwijdert, dan heeft hij een stoerdere kont.
Ik rijdt toch altijd alleen, dus dat kon er af.
Toen heb ik op internet een mooi bagagedragertje gezien, die heb ik nagemaakt van roestvrij staal.
Ook heb ik er een ander onderkuipje opgezet, deze kwam van een andere motor, maar na wat aanpassingen paste hij er prima op, daarna in de kleur van de motor laten spuiten en zie hoe mooi het staat.
Daarna de voetensteunen en pedalen naar voren verplaatst zodat ik er beter op de motor zit, ik ben n.l. 1.95 m. lang.
Ook heb ik in elke uitlaat 4 gaten van 6 mm. geboort, hij heeft nu een lekkere sound.
Ik heb de zijdeksels van het motorblok met afbijtmiddel schoongemaakt en daarna stevig gepoetst,
Die zien er nu weer mooi strak uit, en met af en toe een beetje siliconenspray blijven ze het hele jaar netjes.
Ook heb ik er een oliedruk en een temperatuurmeter op gemonteerd zodat ik kan zien wat er in het blok gebeurt.
Wel jammer vind ik dat er geen middenbok onder zit/kan.
Ik heb wel een motorlift gekocht, maar de supermagna kan er niet op, want anders staat hij op zijn uitlaatbochten en dat kan nooit goed voor hem zijn.
Maar hier op dit forum al diverse tips gezien om hem toch op te lichten.
Ik zal binnenkort wat foto's maken, maar hier alvast 1 die ik vorig jaar gemaakt heb.
full
 
Hallo.
Ik ben nieuw hier op dit forum.
Het is een heel leuk forum en ik zie vele zelfbouw projecten.
Ook veel bruikbare tips.
Ik ben een jaar of 6 eigenaar van een Supermagna van 88.
Ik vind het een geweldige motor, en ondanks dat hij al 25 jaar oud is heeft hij een hele mooie stoere vormgeving, en de prestaties doen niet onder voor hedendaagse motoren.
Zelf ben ik mooi weer rijder en maak c.a 4 a 5000 Km in een jaar.
Ik heb nog nooit panne gehad, het is een erg betrouwbare motor.
Alleen moest ik in het begin wennen aan de stuureigenschappen.
Door de schuine balhoofdshoek geeft hij in de bochten het gevoel om door te vallen en moet je eigelijk tegensturen, maar daar wen je aan.
Ik heb zelf wel wat veranderingen aangebracht aan de motor.
Allereerst de duozit en de sissybar verwijdert, dan heeft hij een stoerdere kont.
Ik rijdt toch altijd alleen, dus dat kon er af.
Toen heb ik op internet een mooi bagagedragertje gezien, die heb ik nagemaakt van roestvrij staal.
Ook heb ik er een ander onderkuipje opgezet, deze kwam van een andere motor, maar na wat aanpassingen paste hij er prima op, daarna in de kleur van de motor laten spuiten en zie hoe mooi het staat.
Daarna de voetensteunen en pedalen naar voren verplaatst zodat ik er beter op de motor zit, ik ben n.l. 1.95 m. lang.
Ook heb ik in elke uitlaat 4 gaten van 6 mm. geboort, hij heeft nu een lekkere sound.
Ik heb de zijdeksels van het motorblok met afbijtmiddel schoongemaakt en daarna stevig gepoetst,
Die zien er nu weer mooi strak uit, en met af en toe een beetje siliconenspray blijven ze het hele jaar netjes.
Ook heb ik er een oliedruk en een temperatuurmeter op gemonteerd zodat ik kan zien wat er in het blok gebeurt.
Wel jammer vind ik dat er geen middenbok onder zit/kan.
Ik heb wel een motorlift gekocht, maar de supermagna kan er niet op, want anders staat hij op zijn uitlaatbochten en dat kan nooit goed voor hem zijn.
Maar hier op dit forum al diverse tips gezien om hem toch op te lichten.
Ik zal binnenkort wat foto's maken, maar hier alvast 1 die ik vorig jaar gemaakt heb.
full
 
Hallo.
Ik ben nieuw hier op dit forum.
Het is een heel leuk forum en ik zie vele zelfbouw projecten.
Ook veel bruikbare tips.
Ik ben een jaar of 6 eigenaar van een Supermagna van 88.
Ik vind het een geweldige motor, en ondanks dat hij al 25 jaar oud is heeft hij een hele mooie stoere vormgeving, en de prestaties doen niet onder voor hedendaagse motoren.
Zelf ben ik mooi weer rijder en maak c.a 4 a 5000 Km in een jaar.
Ik heb nog nooit panne gehad, het is een erg betrouwbare motor.
Alleen moest ik in het begin wennen aan de stuureigenschappen.
Door de schuine balhoofdshoek geeft hij in de bochten het gevoel om door te vallen en moet je eigelijk tegensturen, maar daar wen je aan.
Ik heb zelf wel wat veranderingen aangebracht aan de motor.
Allereerst de duozit en de sissybar verwijdert, dan heeft hij een stoerdere kont.
Ik rijdt toch altijd alleen, dus dat kon er af.
Toen heb ik op internet een mooi bagagedragertje gezien, die heb ik nagemaakt van roestvrij staal.
Ook heb ik er een ander onderkuipje opgezet, deze kwam van een andere motor, maar na wat aanpassingen paste hij er prima op, daarna in de kleur van de motor laten spuiten en zie hoe mooi het staat.
Daarna de voetensteunen en pedalen naar voren verplaatst zodat ik er beter op de motor zit, ik ben n.l. 1.95 m. lang.
Ook heb ik in elke uitlaat 4 gaten van 6 mm. geboort, hij heeft nu een lekkere sound.
Ik heb de zijdeksels van het motorblok met afbijtmiddel schoongemaakt en daarna stevig gepoetst,
Die zien er nu weer mooi strak uit, en met af en toe een beetje siliconenspray blijven ze het hele jaar netjes.
Ook heb ik er een oliedruk en een temperatuurmeter op gemonteerd zodat ik kan zien wat er in het blok gebeurt.
Wel jammer vind ik dat er geen middenbok onder zit/kan.
Ik heb wel een motorlift gekocht, maar de supermagna kan er niet op, want anders staat hij op zijn uitlaatbochten en dat kan nooit goed voor hem zijn.
Maar hier op dit forum al diverse tips gezien om hem toch op te lichten.
Ik zal binnenkort wat foto's maken, maar hier alvast 1 die ik vorig jaar gemaakt heb.
full
 
Laatst bewerkt:
Bokje kan er wel onder. Moet dan enkel onder het motorblok, daar zitten wat ondersteunings punten onder welke zorgen dat ie de uitlaten niet raakt. Anders heeft zo een bokje altijd nog de optie voor framebuis dragers welke de motor optillen op enkel de buis. Je zit dan wel met je onderkuipje.

Verder een mooie Magna, en de juiste kleur:-)
 
Mooi apparaat en leuke wijzigingen aangebracht! :)

Heb zo'n zelfde erbij, maar die ligt nu in 1000 stukjes :P

Kan je eens een goede foto maken van hoe je de steunen verplaatst hebt?
 
Laatst bewerkt:
Hallo.
Ik ben nieuw hier op dit forum.
Het is een heel leuk forum en ik zie vele zelfbouw projecten.
Ook veel bruikbare tips.
Ik ben een jaar of 6 eigenaar van een Supermagna van 88.
Ik vind het een geweldige motor, en ondanks dat hij al 25 jaar oud is heeft hij een hele mooie stoere vormgeving, en de prestaties doen niet onder voor hedendaagse motoren.
Zelf ben ik mooi weer rijder en maak c.a 4 a 5000 Km in een jaar.
Ik heb nog nooit panne gehad, het is een erg betrouwbare motor.
Alleen moest ik in het begin wennen aan de stuureigenschappen.
Door de schuine balhoofdshoek geeft hij in de bochten het gevoel om door te vallen en moet je eigelijk tegensturen, maar daar wen je aan.
Ik heb zelf wel wat veranderingen aangebracht aan de motor.
Allereerst de duozit en de sissybar verwijdert, dan heeft hij een stoerdere kont.
Ik rijdt toch altijd alleen, dus dat kon er af.
Toen heb ik op internet een mooi bagagedragertje gezien, die heb ik nagemaakt van roestvrij staal.
Ook heb ik er een ander onderkuipje opgezet, deze kwam van een andere motor, maar na wat aanpassingen paste hij er prima op, daarna in de kleur van de motor laten spuiten en zie hoe mooi het staat.
Daarna de voetensteunen en pedalen naar voren verplaatst zodat ik er beter op de motor zit, ik ben n.l. 1.95 m. lang.
Ook heb ik in elke uitlaat 4 gaten van 6 mm. geboort, hij heeft nu een lekkere sound.
Ik heb de zijdeksels van het motorblok met afbijtmiddel schoongemaakt en daarna stevig gepoetst,
Die zien er nu weer mooi strak uit, en met af en toe een beetje siliconenspray blijven ze het hele jaar netjes.
Ook heb ik er een oliedruk en een temperatuurmeter op gemonteerd zodat ik kan zien wat er in het blok gebeurt.
Wel jammer vind ik dat er geen middenbok onder zit/kan.
Ik heb wel een motorlift gekocht, maar de supermagna kan er niet op, want anders staat hij op zijn uitlaatbochten en dat kan nooit goed voor hem zijn.
Maar hier op dit forum al diverse tips gezien om hem toch op te lichten.
Ik zal binnenkort wat foto's maken, maar hier alvast 1 die ik vorig jaar gemaakt heb.[afbeelding]

Eeh Welkom hier !

Supergave Magna echt een beauty, ooit ooit moet ik ook een super :9

Groeten Magnamannetje.
 
What THE fuck.. Ik ga geen afbeeldingen plaatsen van Hondas nieuwe modellenlijn er zit wel een V4 1300cc cruizer bij en de nieuwe Valkyrie. Ik vind het fucking lelijk het doet me zelfs denken aan een Fiat Multipla

Idd geen inkoppers....

Ik hou het mooi bij m,n Magna *O*

Groeten Magnamannetje.
 
Is er hier iemand die ervaring heeft met een dubbele schijfrem op de Supermagna.
Ik vind de remcapaciteit nou niet zo geweldig met die ene schijf, en zou die graag willen verbeteren.
Maar misschien moeten er dan andere veerpoten in.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
 
Niet alleen andere veerpoten, maar ook een ander wiel. Het originele wiel is niet geschikt voor een 2e schijf te monteren. Ook zul je een andere remcilinder moeten hebben op je stuur, de huidige heeft niet de capaciteit voor 2 klauwen.
Heb je de originele rubberen remleiding nog of al een staalomvlochten? Dit scheelt al een flinke slok op een borrel, de 25 jaar oude rubberen leiding is eigenlijk allang versleten.
Ik heb er verder zelf geen ervaring mee met ombouwen naar dubbele schijf, maar ik meen dat ik op het amerikaanse V4 forum heb gelezen dat iemand de onderpoten met wiel (en ik neem aan remcilinder) van een oud model magna (82-86) met vrij weinig werk had over gezet.
 
Hele mooie Super die rode! En een nog mooiere locatie!

Ik blijf nog steeds niet geheel tevreden over mijn Super. Geen idee wat ik nog voor opties heb die me geen vermogen kosten. Sinds dat de koppakking achter vervangen is hoor ik bij warme motor de motor wat duidelijker draaien. Enerzijds denk ik door t vlakken van de kop dat de ketting wat slapper is komen te hangen, anderzijds de nokkenas kettingspanner. Hoe dan ook, t irriteert me. Rij nu op 10w40 en twijfel over te stappen naar 20w40/50 ivm dikte. Iemand hier ervaring mee?

Het zijn niet de kleppen iig. Geluid komt echt achter het koppelingsdeksel vandaan. Had nog gekeken naar de spanner maar die staat gewoon strak voor zover ik zie en voel. Geeft verder geen problemen hoor maar ik ben een azijnpisser. T moet gewoon als een naaimachientje lopen.

Iemand anders nog een idee? Geen zin om de ketting te moeten vervangen. Kan t blok er alweer onderuit en daar ben ik een beetje heel erg klaar mee nu
 
Hele mooie Super die rode! En een nog mooiere locatie!

Ik blijf nog steeds niet geheel tevreden over mijn Super. Geen idee wat ik nog voor opties heb die me geen vermogen kosten. Sinds dat de koppakking achter vervangen is hoor ik bij warme motor de motor wat duidelijker draaien. Enerzijds denk ik door t vlakken van de kop dat de ketting wat slapper is komen te hangen, anderzijds de nokkenas kettingspanner. Hoe dan ook, t irriteert me. Rij nu op 10w40 en twijfel over te stappen naar 20w40/50 ivm dikte. Iemand hier ervaring mee?

Het zijn niet de kleppen iig. Geluid komt echt achter het koppelingsdeksel vandaan. Had nog gekeken naar de spanner maar die staat gewoon strak voor zover ik zie en voel. Geeft verder geen problemen hoor maar ik ben een azijnpisser. T moet gewoon als een naaimachientje lopen.

Iemand anders nog een idee? Geen zin om de ketting te moeten vervangen. Kan t blok er alweer onderuit en daar ben ik een beetje heel erg klaar mee nu


Je zult vast al wel gekeken hebben naar de slijtagelimiet van de nokkenasketting?
Als je het zaakje gedemonteerd hebt hang je de ketting op 2 nokkenastandwielen, en dan trek je eraan met 13 kilo.

De Clymer was er wazig over. Bij de eerste generatie V45 en V65 was het zo ongeveer 2mm, bij de super stond er NA? :?
De orginele op Kabalis zei dat de ketting bij slijtage korter word :? :? :?

Het zal allemaal wel, het zal zo rond de 2mm liggen. Jouw put was aardig diep, hoeveel hebben ze van de kop afgevlakt. Gok toch wel gauw 1mm?
Maar heb je er wel over nagedacht waar die servicelimiet voor dient?
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord, dat bij een kop vlakken de ketting korter moet worden. Ook nog nooit gehoord van dikkere kop- of voetpakkingen.

Dus die 2 mm lijkt me gewoon een indicatie van hoe het met de ketting gesteld is.
En dan lijkt het me ook dat een beetje afvlakken van de kop niets uitmaakt, dat kan de spanner wel opvangen? (normaal gesproken)

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar als ik logisch nadenk is de spanner toch al wat versleten en slap is, en na het vlakken heb je gewoon een nieuwe spanner nodig? (als het geluid tenminste van de nokkenasketting komt)
Hoeveel miles heb je op de klok staan?
Ik zou zeggen vraag het eens na bij het revisiebedrijf, hoe dat nu precies zit met vlakken en spanners.

Je weet waarschijnlijk wel dat er achter het koppelingshuis nog een kettinkje zit voor de aandrijving van de oliepomp? Maar die kun je niet spannen en het lijkt me sterk dat deze klappert. Maar je zou er even naar kunnen kijken.
En er hangt nog zo'n wit kunststof tandwiel in het zijdeksel, misschien dat die het geluid maakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan