Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Met Fred in Hillegom gebeld en kreeg advies om toch maar een lood en geen gel accu te nemen..Schijnt dat de spannings regelaar daar niet zo goed tegen kan...

Dus een nwe yuasa erin....en als vanouds !!
 
Met Fred in Hillegom gebeld en kreeg advies om toch maar een lood en geen gel accu te nemen..Schijnt dat de spannings regelaar daar niet zo goed tegen kan...

Dus een nwe yuasa erin....en als vanouds !!

Je hebt nog wel een band-elastiek om de accu op de plaats te houden? Die dingen raken vaak zoek en zitten er niet voor niks :Y
 
Ja die rubberen elastische band zat er nog en zelfs in uitstekende staat.
ook het ontluchtings slangetje kon ik her gebruiken..ff op de lader en helemaal ok..
mijn super is trouwens technisch en optisch en geweldig goede staat.
alleen nog evenzo een dop op de achterschokbreker roggelen...
 
Moi Bikers...ff een vraagje over xenonverlichting op de Super-magna. Je hebt er genoeg topics over maar mss zijn er Supermagna's rijders onder ons die hier ervaring mee hebben. Mijn 2 vraagjes zijn simpel en kort: Kan het de bedrading aan en/of moet er nog wat gezekerd worden ? En mag je het voeren onder de normen van de onze ozo veel regeltjes en wetten Nederland
 
Moi Bikers...ff een vraagje over xenonverlichting op de Super-magna. Je hebt er genoeg topics over maar mss zijn er Supermagna's rijders onder ons die hier ervaring mee hebben. Mijn 2 vraagjes zijn simpel en kort: Kan het de bedrading aan en/of moet er nog wat gezekerd worden ? En mag je het voeren onder de normen van de onze ozo veel regeltjes en wetten Nederland

Hoi Harry of de bedrading het aankan weet ik zo niet uit het hoofd, vooral de opstart van de Xenon zal de meeste stroom vragen.
Je kan die waarden even vergelijken met wat de koplamp nu verbruikt,en hoe hij gezekerd is.
De regels zijn soepeler geworden, kun je hier nalezen http://www.autoverlichting.eu/shop/...rlichting/54-wetgeving-xenon-verlichting.html

Groeten Magnamannetje.
 
Een xenonlamp is slechts 35W, terwijl de originele 55/60W is, dus dat is geen enkel probleem. de grootste uitdaging is meestal de bedrading en de ballast wegwerken. Een slim-ballast is al een stuk kleiner en makkelijker weg te werken.
 
Ok bedankt voor jullie reactie....jullie weten natuurlijk ook dat bij de opstart van de Super, dat de koplamp pas aanspringt als de motor draait. Dan zal inderdaad op dat moment de piekspanning het hoogst zijn. Je zal sowieso een goede accu moeten hebben denk ik.
 
Ik heb dubbele xenon op een NX250 zitten met maar een behoorlijk kleine accu en niet echt zware dynamo en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik heb wel "ouderwets" grote ballasten, omdat ze goedkoper zijn/waren en ik ze toch wel kwijt kon. Dit kan misschien verschil uitmaken?
 
Moi Bikers...ff een vraagje over xenonverlichting op de Super-magna. Je hebt er genoeg topics over maar mss zijn er Supermagna's rijders onder ons die hier ervaring mee hebben. Mijn 2 vraagjes zijn simpel en kort: Kan het de bedrading aan en/of moet er nog wat gezekerd worden ? En mag je het voeren onder de normen van de onze ozo veel regeltjes en wetten Nederland

De bedrading kan het prima aan, vraagt minder vermogen dan de originele lamp.
Zekeren ook niet nodig.
Regelgeving geen probleem, het mag.
Wel je koplamp goed in hoogte afstellen, daar mogen ze wel voor bekeuren, Xenon is zwaar hinderlijk als die te hoog afgesteld staat. :Y

Verdere "tips" als zwaardere accu ed vergeten, is totaal niet nodig! |(
Piekstroom, ja wel wat, maar je accu kan toch ook de startmotor aan? Die vraagt toch echt een flink boeltje meer hoor.
De kleine ballasten hebben een mindere piek dan de "oude/budget" grotere.

Koop een goede set!! Pilot vind ik de beste en heeft enkele (niet dubbel dus) sets, en kleine ballast.

Succes, en ff pic als t zit hè! Met t licht aan... :9 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ja die rubberen elastische band zat er nog en zelfs in uitstekende staat.
ook het ontluchtings slangetje kon ik her gebruiken..ff op de lader en helemaal ok..
mijn super is trouwens technisch en optisch en geweldig goede staat.
alleen nog evenzo een dop op de achterschokbreker roggelen...


Er waren geloof ik 2 gegadigden? http://www.hansmotorparts.com/nl/vf700-750c-supermagna-schokbreker-dop-nieuw.html#.UtOocMuA3rc

Wel duur trouwens, een beetje plastic :$
 
Laatst bewerkt:
Gehoord van Fred (FD motoren in Hillegom) dat je dan ook het beste meteen het rubber vervangt...( inde dop ??)

In de nieuwe dop zit geen rubber. Zitten alleen 3 nokjes aan die je in het oog van de schokbreker klikt.
Fred zal wel bedoelen... ja dat weet ik eigenlijk niet.
Denk dat het oog uit een oog bestaat met daarin rubber met in het midden een stalen bus, waar de bevestigingsbout doorheen gaat.
Rubber is een beetje uitgescheurd waardoor er te veel beweging in komt en het plastic sierdopje eruit gedrukt word :?

Btw kun je niet beter een paar nieuwe schokbrekers kopen ipv een nieuwe sierdop op gammele schokbrekers?
Of tweedehandse van een VT?
 
Laatst bewerkt:
De schokbrekers zyn nog prima maar natuurlijk niet 100%....
Hooguit veervoorspanning wat opddraaien..hij is uiteraard niet zo strak als een racer...
 
De schokbrekers zyn nog prima maar natuurlijk niet 100%....
Hooguit veervoorspanning wat opddraaien..hij is uiteraard niet zo strak als een racer...

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik heb ze ook nooit vervangen.


Ik heb trouwens nog een mooie review, uit de tijd dat het nog gewoon rij-indruk genoemd werd.

full


"nostalgie uit de jaren 80"

full
 
De bedrading kan het prima aan, vraagt minder vermogen dan de originele lamp.
Zekeren ook niet nodig.
Regelgeving geen probleem, het mag.
Wel je koplamp goed in hoogte afstellen, daar mogen ze wel voor bekeuren, Xenon is zwaar hinderlijk als die te hoog afgesteld staat. :Y

Verdere "tips" als zwaardere accu ed vergeten, is totaal niet nodig! |(
Piekstroom, ja wel wat, maar je accu kan toch ook de startmotor aan? Die vraagt toch echt een flink boeltje meer hoor.
De kleine ballasten hebben een mindere piek dan de "oude/budget" grotere.

Koop een goede set!! Pilot vind ik de beste en heeft enkele (niet dubbel dus) sets, en kleine ballast.

Succes, en ff pic als t zit hè! Met t licht aan... :9 8-)

oké aangesloten, idd meer lichtopbrengst....hier halogeen
full
 
Ben even helemaal van de wap af. Na mijn avontuur een paar weken terug heb ik een nieuwe accu en een nieuwe spanningsregelaar. Accu netjes opgeladen, spanningsregelaar en accu aangesloten. Vol goed moed draai ik de contactsleutel om en jawel ik heb spanning, alle lampjes branden. Vervolgens druk ik de startknop in en, oh drama, er gebeurt helemaal niets... niet eens een tik uit de startmotor.

voor de zekerheid nog even de hoofdzekering bekeken maar die is nog ontzettend heel.

Met FD gebeld, waarschijnlijk is de startknop kapot... kan ik daar weer aan gaan klooien. :(
 
Als ik het goed heb, kun je de startknop en het startrelai omzeilen door het startrelai door te verbinden/kort te sluiten.

De 2 pennen/aansluitingen bovenop doorverbinden met een geisoleerde schroevendraaier.
Als de startmotor dan niet draait, ligt het aan de startmotor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan