Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Gelijk werk van gemaakt, netjes!! :)
En dan is de eerste foto nog met grootlicht :+ :P
Waar heb je de ballast kunnen 'verstoppen'?

Idd....... heb een setje H4 - 5000K Grootlicht-Halogeen, Dimlicht-Xenon + Slim Ballast 35W gekocht.
De ballast zijn idd ook kleiner en heb het met dubbelzijdig plakband aan de zijkant van het luchtfilterhuis achter het plastic kapje verstopt. De bedrading in het koplamphuis, want die is van een VTX dus groter als de originele koplamp.
 
Vandaag maar eens een belletje naar FD gedaan voor een nieuwe choke kabel en claxon.
Mag ook wel na een half jaar.
Rijd toch best lastig als je met je linker hand aan het stukje overgebleven choke kabel moet trekken.
 
Ben even helemaal van de wap af. Na mijn avontuur een paar weken terug heb ik een nieuwe accu en een nieuwe spanningsregelaar. Accu netjes opgeladen, spanningsregelaar en accu aangesloten. Vol goed moed draai ik de contactsleutel om en jawel ik heb spanning, alle lampjes branden. Vervolgens druk ik de startknop in en, oh drama, er gebeurt helemaal niets... niet eens een tik uit de startmotor.

voor de zekerheid nog even de hoofdzekering bekeken maar die is nog ontzettend heel.

Met FD gebeld, waarschijnlijk is de startknop kapot... kan ik daar weer aan gaan klooien. :(

kijk je killswitch eens na, had ik laatst ook
 
Gisteren toch maar een windscherm(pje) gemonteerd. Vind die dingen niet mooi, maar op wat langere stukken snelweg is het toch prettiger. Moest 'm nog ff op maat maken aangezien ik eerder een dubbele koplamp had gemonteerd. Resultaat is niet super lelijk geworden… foto's volgen...
 
ik ben weer een stukje verder, ergens tussen de killswitch en het startrelay heb ik kortsluiting. Er loopt een stroom van zo'n 18A en daar kan de zekering niet tegen.

Nou heb ik een klein vraagje, is het startrelais het blokje waar ook de hoofdzekering aan vast zit of zit die ergens anders? (staat niet goed in mijn tekening...)
 
Als ik het goed heb, kun je de startknop en het startrelai omzeilen door het startrelai door te verbinden/kort te sluiten.

De 2 pennen/aansluitingen bovenop doorverbinden met een geisoleerde schroevendraaier.
Als de startmotor dan niet draait, ligt het aan de startmotor.

de starmotor deed het eventjes, toen niet meer. vervolgens moest ik erg hard mijn best doen om de schroevendraaier er weer af te krijgen, die zat practisch vast gelast :o

maar ik ben weer een stap verder bij de oplossing...
 
Laatst bewerkt:
de starmotor deed het eventjes, toen niet meer. vervolgens moest ik erg hard mijn best doen om de schroevendraaier er weer af te krijgen, die zat practisch vast gelast :o

maar ik ben weer een stap verder bij de oplossing...


Ik dacht dat het duidelijk was dat ik het zelf nog nooit geprobeerd had :$
En als je daar de boel mee sloopt dan had iemand wel aan de bel getrokken, van dat kan niet, startrelais kortsluiten.

Als ik het goed begrijp heeft het geen schade opgeleverd, behalve dan de schroevendraaier?(of is het startrelais overleden?)
Ik heb altijd begrepen dat het alleen een vonkenregentje oplevert.
 
Ik dacht dat het duidelijk was dat ik het zelf nog nooit geprobeerd had :$
En als je daar de boel mee sloopt dan had iemand wel aan de bel getrokken, van dat kan niet, startrelais kortsluiten.

Als ik het goed begrijp heeft het geen schade opgeleverd, behalve dan de schroevendraaier?(of is het startrelais overleden?)
Ik heb altijd begrepen dat het alleen een vonkenregentje oplevert.

is geen probleem, ik kreeg de zelfde tip van fd-motoren, denk alleen dat ik een te kleine schroevendraaier heb gebruikt. (en dat de accu alweer leeg is, maar dat is weer een ander verhaal...)
 
Zo, de andere uitlaat zit er onder ben er erg tevreden mee ( en de buurt denk ik ook wel ).
Was bang dat hij wel heel zacht zou gaan klinken maar dat valt gelukkig nog mee, nogsteeds een bruut geluid, maar niet te overdreven.
En geen getetter meer in de hoge toeren wat je met die open pijp wel had.
Kijk uit naar de de-WD40 rit morgen, hopen dat er niet teveel stoplichten op rood staan.
 
Laatst bewerkt:
hallo magna's ;)

ben nieuw hier en ik hoop dat ik er plaatsje bij kan?

heb een 2 tal maanden een super magna uit vaders garage genomen
en deze wat opgeknapt alleen vind ik niet de juiste hitteschilds voor de pijpen
waarvan de bovenste langer is dan de onderste :/

iemand dat misschien raad weet hiermee?

greetz lorenzo
full
 
hallo magna's ;)

ben nieuw hier en ik hoop dat ik er plaatsje bij kan?

heb een 2 tal maanden een super magna uit vaders garage genomen
en deze wat opgeknapt alleen vind ik niet de juiste hitteschilds voor de pijpen
waarvan de bovenste langer is dan de onderste :/

iemand dat misschien raad weet hiermee?

greetz lorenzo[afbeelding]
zijn het de originele dempers/uitlaten? Dan kun je die gewoon bij de dealer bestellen.

Of bij cmsnl.com (net zo duur en nog traag ook).
 
hey martell

het zijn dezelfde type als de originele 'sankei'
alleen dat de originele de onderste hoger komt dan de bovenste
heb het al gevraagd bij de dealer en zelfs in Amerika waar hij vandaan komt
ook bij chopperonderdelen.nl geprobeerd
maar niemand kan voor de bovenste zorgen :(

ik ga er toch vanuit als deze geproduceerd geweest is de hitteschild toch ook moet bestaan?

ik ga dadelijk eens zien bij cmsnl.com
 
hey martell

het zijn dezelfde type als de originele 'sankei'
alleen dat de originele de onderste hoger komt dan de bovenste
heb het al gevraagd bij de dealer en zelfs in Amerika waar hij vandaan komt
ook bij chopperonderdelen.nl geprobeerd
maar niemand kan voor de bovenste zorgen :(

ik ga er toch vanuit als deze geproduceerd geweest is de hitteschild toch ook moet bestaan?

ik ga dadelijk eens zien bij cmsnl.com
Dus anders dan OEM / origineel? Dan hoef je bij cmsnl ook niet te zoeken :)
 
:) ik krijg me niet ingeschreven bij OEM
heb geen btw nr :/

bij cmsnl konden ze ook niet helpen!!!
begin zowat ten einde raad te worden :o

ik ga bij chopperonderdelen.nl een universele bestellen
(wel geen dat mijn diameter heeft)
maar ga er dan iets proberente maken :)

maar eerst mijn covers aan beide kanten laten chromeren ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan