Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Okee Dennis, ik wil absoluut niet de belerende dominee uithangen, maar ik rijd zelf een Supermagna en ik raad je aan om rustig te beginnen en de motor goed te leren kennen. Ik reed meer dan 50 jaar geleden al motor en dit is niet de makkelijkste motor. Hij vraagt om een stevige aanpak, net als een pitbull.

Gas geven kan elke boerenlul, maar sturen en zeker in situaties waar het er op aankomt, moet je leren. Ik raad je aan om eens te gaan kijken naar filmpjes over de techniek van de 'countersteering' op youtube, want in korte bochten, of als je ff snel ergens anders heen moet dan rechtuit, heb je dat met de SM wel nodig.

Heb je hem goed door, dan is het een heerlijke motor. Geen motor voor het circuit, maar een fijn beest, waar je veel plezier mee kan hebben.
 
Bedankt voor de tip hans. Ga ik eens kijken op YouTube.
Zal zeker rustig beginnen. En van plan om het ook rustig te houden.
Ben vader van twee nog jonge kinderen
Ik wil gewoon rustig mee touren met mijn vrienden.
 
Ik weet wat je bedoelt met de chroomen kappen.
Dat was aftermarket spul van HighWay Hawk, lang geleden. Zeer zeldzaam en bijna niet aan te komen.
Maar wie weet als je geduld hebt komt er misschien nog wat langs op marktplaats of ebay.
Of misschien een tweedehands onderdelenboer, daar zijn er genoeg van in Nederland.
 
Het slimste is gewoon een Super kopen met de verchroomde kappen er al op, maarja dat is achteraf.

Het is trouwens wel een gele *O* wespen zijn gek op geel, das dan weer iets minder -O-
 
Heb heel internet afgezocht naar de chrome luchtfilter kappen.
Ben ze wel tegen gekomen. Maar niet in het chroom.
Heb me laten vertellen .dat de chrome radiator cover. Hetzelfde is .als die van de nieuwe magna types.
Ik ben nu aan het informeren. Wat het kost om de luchtfilter kappen te laten verchromen.
 
Ja sorry, ik zag het net staan. Geel word zwart.

Maar goed dat je het zegt, de chroomen radiatorcovers van de 3e generatie magna die passen bijna, idd.
Een paar kleine aanpassingen, hoe en wat weet ik niet precies.
 
Bedankt voor de tip hans. Ga ik eens kijken op YouTube.
Zal zeker rustig beginnen. En van plan om het ook rustig te houden.
Ben vader van twee nog jonge kinderen
Ik wil gewoon rustig mee touren met mijn vrienden.


Goed plan Dennis! Veel plezier met je SM!
 
Even een tip, er is ook een Amerikaanse Aziaat met handel in magna onderdelen.
Hij heeft al jouw onderdelen sowiso in zwart carbon, maar misschien dat ie nu zo ver is dat hij ook chroom heeft.
Ik weet niet meer zeker of daar sprake van was.

Hij is een keer langs komen waaien op het nederlandse motormagnaforum, maar daar kwam nulrespons.
Op het Amerikaanse supermagnaforum wel. Volgens mij kan ik de foto"s nog wel opduikelen, hij maakt de delen ter plekke in volgens mij, Thailand.

Maar of het ook in chroom verkrijgbaar word, ik durf het niet te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon lekker rijden Dennis, ik ben ook begonnen op een Super Magna zonder enige ervaring. Heerlijke speel fiets!
 
Het gaat de goede kant op met Honda, de CMX Rebel heeft weer nieuw leven! Maar waar blijft die nieuwe Magna nou?

Inmiddels regent het nieuwe sportieve cruisers, Honda zou dom zijn om geen nieuwe Magna te maken.


custom-honda-cmx-500-rebel-profil_hd.jpg
 
Beste supermagna rijders, ik heb een vraagje. Vorige week heb ik een ongeluk gehad op de ring van Den Bosch en hoewel ik vrijwel ongeschonden uit de strijd ben gekomen is mijn supermagna er minder goed aan toe -O- . Vooral de voorkant heeft goed op ze flikker gehad en daarom zoek ik vervangende onderdelen.

Heeft iemand de volgende onderdelen?
- Kroonplaat
- T-stuk
- Voorvoor compleet rechts
- Voorvoor compleet links
- koppelings hendel links
- Tellerset (mag in mijls of km)

Alvast bedankt! en hou de glimmende kant boven! *O*
 
Okee Dennis, ik wil absoluut niet de belerende dominee uithangen, maar ik rijd zelf een Supermagna en ik raad je aan om rustig te beginnen en de motor goed te leren kennen. Ik reed meer dan 50 jaar geleden al motor en dit is niet de makkelijkste motor. Hij vraagt om een stevige aanpak, net als een pitbull.

Gas geven kan elke boerenlul, maar sturen en zeker in situaties waar het er op aankomt, moet je leren. Ik raad je aan om eens te gaan kijken naar filmpjes over de techniek van de 'countersteering' op youtube, want in korte bochten, of als je ff snel ergens anders heen moet dan rechtuit, heb je dat met de SM wel nodig.

Heb je hem goed door, dan is het een heerlijke motor. Geen motor voor het circuit, maar een fijn beest, waar je veel plezier mee kan hebben.

Nee alleen de laatste generatie Magna is geschikt voor het circuit, niet voor recordtijden maar wel voor verbaasde gezichten. De Super is Super maar Honda heeft toch echt zijn Magna rijwiel sterk verbeterd naar de laatste generatie en een ketting blijft een directere en communicatievere aandrijving.

Ik denk overigens dat wanneer je de Super zegt te moeten aanpakken als een Pitbull je eerst eens andere banden moet proberen of gewoon veel harder oppompen. Je vork, lagers en veerelementen vernieuwen doet ook wonderen.
 
Ik dacht dat de uitlaten op mijn magna half open zijn.
Gisteren nog een klein stukje gereden.ff het nieuwe stuur uitproberen.
Maakt behoorlijk wat herrie. Een setje oordoppen is geen overbodige luxe.
 
Die Laser uitlaten hebben aan de uitgang een inwendige diameter van 25 mm en ik heb vier stukjes pijp gemaakt met aan het uiteinde vier gaatjes van een paar mm. Daar heb ik twee stukjes koperdraad doorheen getrokken zodat de pannensponsen van de Action die ik er in gestopt heb er niet uitvliegen.

Die pijpjes tik ik in de uitlaat en zo maakt hij een stuk minder herrie. En als ik meer geluid wil trek ik ze er met een tang weer uit.
 
Ook bestel ik een nieuwe voor en achter band.
Heb niet zo veel vergelijkingsmateriaal.
Maar volgens mij is de achterband niet meer de beste.
Motor heb 10 jaar stil gestaan .
 
Terug
Bovenaan Onderaan