Yamaha diversion 600 lekt olie

shao-lin

Rookie
26 aug 2008
26
0
Moerbeke-Waas
Hoi,

Mijn Yamaha Diversion 600 van 1995 vertoont sinds kort een klein olielek ter hoogte van de oliekeerring die op de krukas zit aan de kant van de ontsteking ;( . Deze keerring zal dus wel einde latijn zijn na de vele jaren trouwe dienst.
Heeft iemand er een idee van of deze oliekeerring te vervangen is zonder dat daarvoor het blok moet worden gedemonteerd en het carter moet worden gesplit?

Alvast bedankt voor de hulp

Kris
 
de originele keerringen hebben een opstaande rand om te voorkomen dat de keerring eruit gedrukt word door de oliedruk die erachter heerst.
vervangen door een gewone keerring kan wel, maar er is altijd een risico dat de keerring eruit schiet.
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor het antwoord, bananeman.
Ik heb ook ergens eens gelezen dat er additieven bestaan voor bij de motorolie die mogelijks lekken aan keerringen zouden verhelpen (door ze ter versoepelen en te laten zwellen). Zou dit te vertrouwen zijn? iemand ervaring meer?
 
op het werk verkopen ze DAT. Ik heb het geprobeerd en het werkte. Natuurlijk je mag dan niet direct verwisselen van olie.

Het is aangeraden om merk producten te gebruiken. Hierbij ben je zeker dat ze 1) werken 2) aanspreekbaar zijn

groeten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan