Sprint RS met Squire RS1

Zo, weer even een update. Weer een aantal vorderingen gemaakt maar zoals zo vaak ook weer achteruit. Om te beginnen het voorwiel en de voorvork gelakt. Bij het monteren is het met een remklauw mis gegaan. Schroefdraad stuk gedraaid, ik heb een vermoeden dat deze al beschadigd was omdat het zo makkelijk ging. Heb gebeld voor een 2de hands, kan ik morgen al afhalen.

full


Verder nog de verlichting geplaatst. Achter.

full

full


En voor. Maar die ga ik verplaatsen naar onderkant van de trede. Omdat deze, zo als hij nu staat, te zeer verblindt.

full
 
remklauw kun je toch ook zo even een helicoil in laten zetten?
dan heb je stalen schroefdraad die je telkens belast en niet meer de alu schroefdraad. blijft veel beter heel op de lange termijn,

dat buizenframe maakt de bak wel een heel stuk ruiger!
denk dat dit zelfs de eerste keer is dat ik een geslaagde Squire combi zie. smoelt idd erg goed bij elkaar!
 
Zo, weer even een update. Weer een aantal vorderingen gemaakt maar zoals zo vaak ook weer achteruit. Om te beginnen het voorwiel en de voorvork gelakt. Bij het monteren is het met een remklauw mis gegaan. Schroefdraad stuk gedraaid, ik heb een vermoeden dat deze al beschadigd was omdat het zo makkelijk ging. Heb gebeld voor een 2de hands, kan ik morgen al afhalen.

[afbeelding]

Langere bout er door, moer er achter en klaar *O*
 
Dank u, maar eigenlijk aan ons. Vandaag remklauw hersteld en daarna naar de bandenboer gegaan. Blijkt dat Meneer Semi-prof zijspan bouwer is, was zeer verbaast van mijn ( NEEN ONZE) eerste zijspan bouw. Hoedje af zei hij. En foto van de vette Heidenau 130 Breed.

full
full


Hebben ook de bandenspanning aangepast en de veervoorspanning terug verlaagd, stuurt super strak.
 
Gefeliciteerd met het resultaat!
Het ziet er zeer strak uit, en complimenten ontvangen van een professional is altijd een mooie bevestiging van je trotse gevoelens.

Wie was de bandenboer/zijspanbouwer waar je bent geweest?
 
herker denk ik verder zit er in belgie geen bandenboer die ook nog is zijspannen aanbouwt
bouwt vooral boby bakjes aan een frans merk
 
Luc Willems uit Herk-de-Stad. Zijspan bak Ford-T model is een ontwerp van hem. Heeft ongeveer 50 zijspannen gebouwd. Dit jaar staan er weer 2 op program.
 
Bij het doorlopen van de foto's van het hele bouw proces tot één grote vaststelling gekomen : Mijn garage moet dringend eens uitgemest worden, man wat een rommel. :$
 
Bij het doorlopen van de foto's van het hele bouw proces tot één grote vaststelling gekomen : Mijn garage moet dringend eens uitgemest worden, man wat een rommel. :$

Rommel :? Dat is hartstikke netjes opgeruimd bij jou !!

Kom anders hier maar eens kijken :X :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan