Sprint RS met Squire RS1

Lekker bezig?

Als ik t goed lees dan piekert hij voorlopig alleen nog maar...
;)
 
Dan heeft ie ook geen tijd om aan die zustertjes in het ziekenhuus te denken
 
Lekker bezig?

Als ik t goed lees dan piekert hij voorlopig alleen nog maar...
;)

HEEL GOED gelezen, Erwin.
Zelfs al zou ik willen beginnen dan nog gaat het niet. Mijn garage zal eerst een beetje opgeruimd moeten worden zodat er terug wat plaats is. En fysiek is ook nog niet 100%.
 
Mijn sub is ook van gas pijp 3/4 geen probleem mee

de brug van mijn schommel ook maar dan 1"
 
Ondertussen is er wat plaats gemaakt in de garage en de bak weer binnen gehaald. Het denkwerk al een klein beetje in de praktijk omgezet. Het gedacht is om het originele scharnier punt te gebruiken. Maar omdat de scharnier rubber (foto2) nogal beweeglijk is zou ik in de dwars richting een versteviging willen plaatsen met stangkop op het einde (foto4).

full

full

full

full


En hier tussen zou dan nog een schokbreker (amortisseur in goed vlaams) moeten komen.

full
 
voor Geewiz zijn ragbakspan hebben we destijds twee van die blokken naast elkaar gezet en aan elkaar vast gelast, dan ben je twee keer zo breed en heb je minder last van de speling.

onder de auto zitten er ook twee (maar dan een heel eind uit elkaar.
 
De oplossing met stangkoppen is zeker ook een goeie hoor
Waarschijnlijk nog een stuk stijver dan twee lagerblokken naast elkaar
 
en als je die stang verstelbaar maakt (zoals de spoorstangen) dan kun je daarmee het toespoor nog wat regelen.
 
:( :( :( :( :( WAT DOE IK VERKEERD???????

full


Dikwandige buis diameter 30 wanddikte 4,5. Heb al van alles geprobeerd maar telkens wordt de buis dicht genepen als ik meer dan 45° plooi.
 
Bij mij werkte het heel goed om een krant in de buigmal te leggen zodat de pijp nog strakker in de mal lag. Was een tip van EHE.
 
Welke radius wil je buigen?
Het ziet er nogal krap uit, er zit natuurlijk wel een grens aan wat je koud kunt buigen.
Wat je nog kunt proberen is de bus opvullen met zand.
Echt aanstampen en afsluiten met houten proppen die je erin slaat.
 
Welke radius wil je buigen?
Het ziet er nogal krap uit, er zit natuurlijk wel een grens aan wat je koud kunt buigen.
Wat je nog kunt proberen is de bus opvullen met zand.
Echt aanstampen en afsluiten met houten proppen die je erin slaat.

Bij eerste poging was de radius te klein, hierdoor kan ik nog begrijpen dat de buis dicht knijpt. Bij 2de poging groter geprobeerd maar zelfde resultaat. Ik heb de indruk dat de buis niet mee wil afrollen tegen die 2 rollen waar je de radius mee instelt. Die tip met zand heb ik vandaag nog gekregen op café (ik met spa rood in de hand O-) ).
 
:( :( :( :( :( WAT DOE IK VERKEERD???????

[afbeelding]

Dikwandige buis diameter 30 wanddikte 4,5. Heb al van alles geprobeerd maar telkens wordt de buis dicht genepen als ik meer dan 45° plooi.


verkeerde buis heb ik ook is gehad is geen st52 als je langs hier komt laat ik je wel effe zien breng maar een stukje mee ik heb toen bij de ijzerboer mogen wisselen
 
Zal eerst wat buizen moeten gaan halen want met al die missers ben ik door mijn voorraad heen. Zal ni voor morgen zijn want dan staat er weer een dagje ziekenhuis op het programma. -O-
 
Das niet zo mooi kerel hoop dat je dag ziekenhuis positiever uitpakt.

Ik had dat ook eerst, weet niet wat van buigijzer jij hebt maar ik verschoof na een aantal keren persen de buis een kleinstukje en kreeg dan wel een mooie bocht al was hij dan wel wat ruimer maar voor mij maakte dat niets uit.
Kunt het altijd ff op een rest stukje proberen.
 
full
*O*

Merci petaat, het probleem blijkt dus wel degelijk het soort materiaal. Met dit stuk st52 geen enkel probleem om te buigen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan