Sprint RS met Squire RS1

Misschien een stomme vraag maar is er ook een vaste maat voor spoor breedte? Heb daar juist nog wat gelezen en foto's bekeken. Dan vind ik toch dat mijne bak kort tegen de motor staat. Heb nu 150mm tussen beide frames aan de voet steun gemeten.
 
Nee, is er niet. Hoe breder hoe harder je door de bocht kunt. Maar je moet ook weer meer oppassen met tegenliggers.......... Ellek voordeel hep z'n nadeel, zoals Cruijff altijd vertelde.
 
Een grote spoorbreedte geeft ook meer moment op het zijspanwiel. Dan trekt hij naar rechts.
Ik heb het liefst een smalle combinatie, dat stuurt lekker sportief. Het nadeel is dat de bak dan makkelijker omhoog komt.
 
Hoe meet je dat precies? Mijne heeft een spoorbreedte van 140, maar weet niet meer hoe ik dat gemeten heb. Kan ik wel voor je nakijken. Hart achterwiel naar hart achterwiel, of de buitenkanten?
 
Heb nog paar foto's van de bak gemaakt. ik vind echt dat die te hoog staat, maar das eigen aan die squire bakken als ik de foto's op het internet bekijk. Kan misschien 4cm omlaag maar dat wil dan wel zeggen dat ik het werk van vandaag in vuilbak kan gooien.

full

full
 
Tjah... Toch ziet er van de voorkant mooi uit hoor. Je hulpframe is belangrijkst, andere bak kan in de toekomst altijd nog. Vind deze toch kwa bak niet zo smoelen aan de triumph, maar verkeerd ziet het er zeker niet uit!!!!
 
Kan misschien 4cm omlaag maar dat wil dan wel zeggen dat ik het werk van vandaag in vuilbak kan gooien.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ja, da's jammer van het werk. Maar als je er later altijd tegen aan kijkt dan heb je vast spijt dat je het niet gedaan hebt.
Je moet mij niet naar m'n mening vragen, :X alhoewel ik het ook wel wat aan de hoge kant vindt. O-)
 
Mijne is ook 15"

Deze ik kleiner, maar wel een lekkere slof er op. Zijspan met een 17' vind ik wat te lomp.
Kan wel, maar dan extreem lage band er op. Zoals de bak van truus zegmaar.

DSC_0187.jpg
 
Gelukkig heb ik alles enkel maar gepunt en is de buis nog nergens voorzien van steunen naar het motor frame toe. Dus dat gaat nog meevallen.
 
Vind deze toch kwa bak niet zo smoelen aan de triumph, maar verkeerd ziet het er zeker niet uit!!!!

Vind ik nu eigenlijk ook maar zo'n snelle bak vind ik veel te duur. Zit nog altijd met het idee om een soort ratbike er van te maken dus is het uiterlijk dan niet zo heel belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog paar foto's van de bak gemaakt. ik vind echt dat die te hoog staat, maar das eigen aan die squire bakken als ik de foto's op het internet bekijk. Kan misschien 4cm omlaag maar dat wil dan wel zeggen dat ik het werk van vandaag in vuilbak kan gooien.

[afbeelding]
[afbeelding]

Kun je het armpje van de torsie vering niet iets verstellen dan??
 
Een grote spoorbreedte geeft ook meer moment op het zijspanwiel. Dan trekt hij naar rechts.
Ik heb het liefst een smalle combinatie, dat stuurt lekker sportief. Het nadeel is dat de bak dan makkelijker omhoog komt.

Is dat niet een beetje tegenstrijdig?
Als de bak snel los komt kun je toch niet sportief rijden.
Ik heb er alles aangedaan om dat juist te voorkomen. Bak laag en breed en al het gewicht zoveel mogelijk naar rechts. En ik moet zeggen dat ik hem nu wel fijn vindt sturen. Maar de bak trekt wel een beetje inderdaad. Maar dat hoort bij zijspanrijden.
 
Heb nog paar foto's van de bak gemaakt. ik vind echt dat die te hoog staat, maar das eigen aan die squire bakken als ik de foto's op het internet bekijk. Kan misschien 4cm omlaag maar dat wil dan wel zeggen dat ik het werk van vandaag in vuilbak kan gooien.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik vindt het er goed uitzien!
Wel een beetje hoog misschien maar niet overdreven.
Misschien kun je de tip van Hevu opvolgen. En die steuntjes aan het sub-frame heb je zo veranderd. Wie slijpt die blijft , zeg maar.
 
Is dat niet een beetje tegenstrijdig?
Als de bak snel los komt kun je toch niet sportief rijden.
Ik heb er alles aangedaan om dat juist te voorkomen. Bak laag en breed en al het gewicht zoveel mogelijk naar rechts. En ik moet zeggen dat ik hem nu wel fijn vindt sturen. Maar de bak trekt wel een beetje inderdaad. Maar dat hoort bij zijspanrijden.
Ja, het klinkt tegenstrijdig, maar een smal span heeft een kleinere draaicirkel, daardoor stuurt hij makkelijker.
Het nadeel is inderdaad dat je sneller aan je grens zit.

@TS een Squire heeft normaal een 10" wieltje, daardoor komt hij lager te staan.
Ik zou inderdaad gaan spelen met de torsiearm om hem lager te krijgen. Anders vind ik deze hoogte ook niet gek.
 
stukke beter, zal dadelijk foto plaatsen. Alhoewel het op foto niet zo veel verschillend is ziet het in het echt toch veel beter uit als voorheen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan