Sprint RS met Squire RS1

Het zal wel niet zo professioneel uitzien als bij jou, maar het grootste gedeelte valt toch onder het kuipwerk. Dus maakt het niet zo heel veel uit.
 
Ik zou je wel willen aanraden om tussen dat hoekijzer en het alu-frame een flinke klodder poly-max of zoiets te smeren. Dat giet aluminium is nooit helemaal vlak en met die kit voorkom je dat het ijzer alleen maar op een paar puntjes draagt. Uiteraard wel een paar stevige bouten erdoor en de kit niet te dik aanbrengen.

Verder ziet het idee er goed uit volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Zo, hier zijn we weer terug na 2 dagen in de garage. T'is dat ik geen materiaal (zowel yzer als bier)meer heb anders zat ik er nog. We zijn toch alweer een stap verder geraakt. Enkele foto's van de vorderingen.

full

full

full

full


Zoals ge kunt zien is het maar heel nipt tussen de uitlaat en het motorblok maar het ging juist.
 
Morgen HEEL drukke dag. Ik heb gewed dat ik voor nieuwjaar nog een testrit ga doen. Dat gaat nog lachen worden. Heeft er iemand een tip voor een eenvoudige oplossing ivm stuurdemper. Ik heb hier zoveel gelezen dat ik het al niet meer weet. Dat systeem met wrijvingsschijven vond ik wel knap maar das de prijs ook.
 
Proefrit lukt ook wel zonder stuurdemper hoor. Maar dat verneem je snel genoeg.
 
VW/Mercedes stuurdemper, nieuw of van de sloop. Zo horizontaal mogelijk en liefst niet aan de onderpoot van de voorvork ivm het verende aspect daarvan.


( zegt hij die 2 jaar rondgereden heeft met de stuurdemper van z'n BMW-span aan de onderpoot en dat bij z'n MZ-span nog stééds heeft :+ )
 
Rij nou eerst nou maar eens zonder. Dan weet je ook waarom je een demper hebben wil. Gewoon vasthouden dat stuur en gasgeven, er gebeurt niets wat niet te overzien is. (Voor wat de stuurdemper betreft dan!)
 
Ik had gedacht om hier iets te plaatsen maar dan mag het al niet te groot meer zijn. Dan valt alles achter de kuip.

[afbeelding]

Daar heb ik hem ook zitten. Werd voor de VFR geleverd. Met klem voor de vorkpoot, en heb een gaatje in het frame geboord waar een blind klink moer in zit. Werkt perfect en geen last met inveren van de voorpoot omdat hij op het niet geveerde gedeelte zit.
 
Bij kwastert gaat het vooruit en bij mij ging het vooruit. Vandaag de schoren geplaatst, was niet gemakkelijk maar is toch gelukt. Foto van deze middag.

full


Later op de namiddag zag het er goed uit, zo goed zelfs dat ik dacht nog even een blokje om te kunnen rijden tot, ...

full


snelkoppeling aan benzine tank bleek te lekken en even nadien zelfs afgebroken. 17.00 snel nog dealer gebeld, in voorraad? ja oke kom onmiddellijk. Is 60km van thuis en open tot 18.00 en morgen gesloten. Dus gaas geven.

full


Was MAAR 40 euro.
 
Hoe is dat gekomen?
Kapot gestoten met de opbouw misschien?

€40,- is geld zat voor zo'n prulding inderdaad
 
Sorry jou reactie niet meer gezien, was dadelijk begonnen met de herstelling. Neen dit blijkt een ziekte te zijn van die prulle. Door ouderdom worden die hard en bij het minste breken ze dan af. Behoort ook tot de vaste stock zei de dealer. Alles bij elkaar is het nog mee gevallen, het rest stukje is redelijk vlot der uit gekomen.

full


Och en daar doen we het dan voor. *O*

full

full


Morgen nog een beetje werk en dan kunnen we testritje uitvoeren. Gewoon kalm aan om te zien hou hij/zij zich gedraagt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan