YAMAHA XJ600 diversion 1991 start niet

ouwehand12

Rookie
12 jun 2013
16
0
Goedenavond,

YAMAHA XJ600 diversion 1991 start niet

Even een vraagje kan nooit kwaad denk ik gisteren een diversion op de kop getikt heeft twee jaar stilgestaan, vandaag even aan het sleutelen gegaan , wil niet starten bouzie zijn nieuw, accu ook, vonkt prima , slaat wel aan met Gas spray in de luchtfilter maar start niet !zo te zien krijgt ie geen benzine alle slangen gecontroleerd tot aan de carburateur, ook door geblazen met lucht, alleen carburateurs er nog niet afgehaald. Dit wil ik wel doen maar waar vind ik nieuwe pakkingen voor de vlotter kamers? en eventueel de rubber afdichtingsringen naar het inlaat spruitstuk , deze zien er niet zo best uit.. op internet kan ik weinig vinden

Alvast bedankt weer

Alex
Honda fireblade en nu ook een nog niet lopende diversion voor mijn vrouw :) :W
 
Die dingen heten inlaatrubbers. Net als de pakkingen overal, ook in webshops, te koop.

Waarom wil je die pakking vervangen? Volgens mij kun je beter zorgen dat de carbs schoon zijn en werken.
 
@kawaidioot thanks ga even zoeken
@ x7 sleutel liever zelf dan mijn geld weggeven :)
@martell bedankt, zitten scheurtjes in t rubber zag ik.
@ Kees help ik natuurlijk gedaan helaas
@ Maximus II ik denk dat jij door gaat voor de koelkast...
hou jullie op de hoogte.
Alex
 
Je hebt dan één van de eerste diversions en deze dingen hebben een vacuüm bediende brandstofpomp. Werkt prima, zolang alles maar vol met benzine zit. Als hij lang stil staat is mijn ervaring dat hij de brandstof niet meer naar de carburateurs gepompt krijgt.
Eerste wat ik zou proberen is een extern tankje direct op de carburateurs aansluiten, dus zonder brandstofpomp.
Of je tank een stuk hoger leggen dan de carburateurs en aansluiten. Als hij vervolgens start weet je in ieder geval zeker dat je carburateurs open zijn.

Als hij zo start kun je alles terug aansluiten zoals het zat. Doordat de carburateurs vol zitten met benzine zal de motor starten. De motor zal lang genoeg lopen om de pomp te zijn werk te laten doen. Een volle tank helpt daar ook nog eens bij.
Zo heb ik het in ieder geval destijds bij de diversion van mijn vrouw gedaan en die had wel een stukje langer als twee jaar stil gestaan.

Gratis tip: elektrische pomp van een later type past ook.
 
Je hebt dan één van de eerste diversions en deze dingen hebben een vacuüm bediende brandstofpomp. Werkt prima, zolang alles maar vol met benzine zit. Als hij lang stil staat is mijn ervaring dat hij de brandstof niet meer naar de carburateurs gepompt krijgt.
Eerste wat ik zou proberen is een extern tankje direct op de carburateurs aansluiten, dus zonder brandstofpomp.
Of je tank een stuk hoger leggen dan de carburateurs en aansluiten. Als hij vervolgens start weet je in ieder geval zeker dat je carburateurs open zijn.
Wat omslachtig, waarom niet een vlotterbakje aftappen en kijken of daar benzine in zit?
Na 2 jaar stilstaan is het probleem eerder dat de sproeiers verstopt zitten en er dus geen brandstof richting cilinders gaat, dan dat de brandstof je carburateur (vlotterbakjes) niet bereikt.
Als hij zo start kun je alles terug aansluiten zoals het zat. Doordat de carburateurs vol zitten met benzine zal de motor starten. De motor zal lang genoeg lopen om de pomp te zijn werk te laten doen. Een volle tank helpt daar ook nog eens bij.
Zo heb ik het in ieder geval destijds bij de diversion van mijn vrouw gedaan en die had wel een stukje langer als twee jaar stil gestaan.

Gratis tip: elektrische pomp van een later type past ook.

Oftewel: schoonmaken die zooi!

Van de week heb ik carbs schoongemaakt die ZO vies waren dat de vlotternaaldjes vastzaten in de zitting, in zo'n geval gaat jouw ''elektrische pomp theorie'' ook niet op?
 
@ kajotan Ik denk dat het inderdaad schoonmaken word, omslachtig vind ik wel mee vallen.. tank moet er toch af ... hou jullie op de hoogte!
Bedankt voor alle snelle reacties!
 
Wat omslachtig, waarom niet een vlotterbakje aftappen en kijken of daar benzine in zit?
Na 2 jaar stilstaan is het probleem eerder dat de sproeiers verstopt zitten en er dus geen brandstof richting cilinders gaat, dan dat de brandstof je carburateur (vlotterbakjes) niet bereikt.Oftewel: schoonmaken die zooi!

Van de week heb ik carbs schoongemaakt die ZO vies waren dat de vlotternaaldjes vastzaten in de zitting, in zo'n geval gaat jouw ''elektrische pomp theorie'' ook niet op?

Mijn excuses ik had inderdaad geen rekening gehouden met jouw vlotterbakjes, was namelijk aan het trachten om TS te helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan