HET grote Husqvarna 610 topic 3

Heb je een carburateur met acceleratiepomp? Is de nokken as voorzien van autodecompressie? Met wat remmenreiniger/startpilot zou er toch wel wat leven in moeten komen ook al krijgt ie geen benzine. Al geprobeerd aan te rennen/trekken/duwen?
 
Weinig compressie in een 610 is meestal prijs.... Denk dat je daar al de oorzaak hebt, zeker omdat hij niet op wat startpiloot (remmenreiniger) reageerd... Of het is toch de ontsteking
Ik zou ook even het vliegwiel eraf halen en controleren. Is een veel voorkomend probleem dat die magneten loslaten... Pas opdat je ze met demonteren niet beschadigd.
 
yn2LfI.jpg


Ik heb gister deze Husky opgehaald
Wat een spartaanse motor is dat

Ik vroeg me af of ze allemaal zo erg vibreren onder het rijden ?

Ik kan geen straatnaambord meer lezen

Ik denk zelf aan banden of vering wat niet helemaal klopt

Of hebben jullie nog tips ???
 
Laatst bewerkt:
De een wat meer als de ander maar voor het comfort moet je geen 610 kopen nee :+ Je kan in ieder geval even je blokbouten controleren of deze allemaal nog goed vastzitten.
 
Voor comfort heb ik hem ook niet aangeschaft maar dit is wel heel spartaans :P

Ik ga ff alles aandraaien :)

Bedankt voor de tip
 
Ik vraag me dan wel af waarom je het koopt.... Bij twijfel niet oversteken.

Heb je wel ervaring met enduro SM? Allemaal trillen ze, idd blokbouten nakijken en vering checken.
Als er verkeerde veren inzetten wordt het nooit iets, die zijn namelijk op gewicht.
 
Is gewoon effe wenne zo'n hardcore ding.(had ik ook :+ )Dikke 1pitters trillen altijd.
De eerste keer dat Ik op de 610 reed dacht ik dit is niks,de tweede keer dacht ik,dit is toch wel leuk en de derde keer dacht ik dit is echt dikke fun! *O*
 
er lijkt schot in de mijne te zitten.
inlaatspruitstuk vervangen, deze was erg poreus.
Nu een nieuw luchtfilter besteld.

nu ben ik nog op zoek naar een (straatlegale) koplamp (kap+lamp). heeft iemand die in de aanbieding of tips waar ik die zou kunnen vinden?

ik heb zelf een koplamp met 2 van die spotjes waar nu halogeenlampjes in zitten. Mag eventueel geruild worden :P
 
Ik vraag me dan wel af waarom je het koopt.... Bij twijfel niet oversteken.

Heb je wel ervaring met enduro SM? Allemaal trillen ze, idd blokbouten nakijken en vering checken.
Als er verkeerde veren inzetten wordt het nooit iets, die zijn namelijk op gewicht.

Ik heb vroeger een crossmotor gehad en heb hier altijd veel fun mee gehad en het leuk me leuk om weer zoiets er bij te hebben :]

Ik weet dat ze trillen maar dit is een tikkeltje erger dan toen op de crossmotor.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik 80 km moest rijden op 80 en 100 wegen om thuis te komen.

Ik ga ff alles aan draaien ik moet nu toch gaan sleutelen want ik heb er sinds gister nog een probleempje bij hij lekt namelijk olie en het lijkt uit een slangetje te komen die het frame ingaat.

En welke vering er in zit weet ik niet
 
Is gewoon effe wenne zo'n hardcore ding.(had ik ook :+ )Dikke 1pitters trillen altijd.
De eerste keer dat Ik op de 610 reed dacht ik dit is niks,de tweede keer dacht ik,dit is toch wel leuk en de derde keer dacht ik dit is echt dikke fun! *O*

Wennen is het zeker te weten na 7 jaar 4 cilinders te hebben gereden :]

En fun heb ik met deze motor *O*
 
er lijkt schot in de mijne te zitten.
inlaatspruitstuk vervangen, deze was erg poreus.
Nu een nieuw luchtfilter besteld.

nu ben ik nog op zoek naar een (straatlegale) koplamp (kap+lamp). heeft iemand die in de aanbieding of tips waar ik die zou kunnen vinden?

ik heb zelf een koplamp met 2 van die spotjes waar nu halogeenlampjes in zitten. Mag eventueel geruild worden :P

Jij bent goed bezig ! :)

Was jij Husky zo erg aan een opknap ronde toe ?
 
er lijkt schot in de mijne te zitten.
inlaatspruitstuk vervangen, deze was erg poreus.
Nu een nieuw luchtfilter besteld.

nu ben ik nog op zoek naar een (straatlegale) koplamp (kap+lamp). heeft iemand die in de aanbieding of tips waar ik die zou kunnen vinden?

ik heb zelf een koplamp met 2 van die spotjes waar nu halogeenlampjes in zitten. Mag eventueel geruild worden :P

Even zoeken op racetech die heeft relatief goedkoop kant en klare setjes. Enige wat je even moet is de dikte van je loot opmeten.

Racetech maakt trouwens ook veel imitatie plastic voor husqy mocht je ooit iets zoeken.
 
Mochten er nog geïnteresseerden meelezen in de topic mijn husq 610 staat te koop. Had verwacht veel te gaan rijden maar is door afstuderen en starten met werken + verhuizing er niet van gekomen. Ga het voorlopig even zonder motor doen.
Voor wie de stap naar een husq 610 wil maken een uitgelezen kans, topding.

Te koop: Husqvarna SM 610

Prijs is verlaagd naar 3850!
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog een adres waar ik een koppelingshendel voor een 610 uit '08 kan krijgen ?
Kan ze niet vinden en de shop waar ik nieuwe besteld had heeft de verkeerde gestuurd.
 
De hendels die ze gestuurd hadden waren voor een aantal KTM modellen. En hadden sowieso niet gepast op mijn motor. (waren voor hydro koppeling).

Daarnaast waren het ook niet de hendels die op de foto stonden op de webshop.

Zal even kijken bij de webshops.
 
Laatst bewerkt:
Dus dan heb je geen hendel voor een 610 200* besteld lijkt me? Anders zal t wel een kwestie van de hendel terugsturen en de juiste toegestuurd krijgen zijn geweest? :P
 
Heb wel de goede besteld, staat ook op de order ;)
Maar hendels kwamen vandaag binnen en ook meteen retour gestuurd, en wil gewoon zo snel mogelijk weer rijden -O-
 
Hallo,

Ik zal me even voorstellen, Ik ben Silvijn uit het noorden des lands. Ik heb onlangs een husky 610te gekocht, de husky van daan wel te verstaan *O*

Mijn eerste sm/enduro ooit dus zal nog veel leren.
Nu zit ik wel gelijk met een probleem...
De popnagels van mijn uitlaten zijn eruit (getrild, geknapt?) en zelfs door het metaal verschoven, dus onherstelbaar. merkte namelijk al dat ze los zaten of misten en toen nieuwe erin gezet, maar dat heeft nu nog weinig zin. Dus via mp maar een goed setje opgesnord, want aftermarket vind ik iets teveel van het goede.
Maar nu blijft de oorzaak mij onbekend, dus iemand hier toevallig die ervaring heeft of weet waar het van kan komen? want ik heb geen zin dat de nieuwe ook kapot gaan. En ondertussen zitten er al twee gaten in het zijkapje gesmolten -O-

Alsvast bedankt.

Foto-YSA6YIXX.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan