Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Ook met een digitale teller? Kan er wel een pulse generator op gooien *D
De digitale teller van een SV was in ieder geval 0 probleem. 5 Minuten en 't was klaar. Navraag leert dat 't vrij makkelijk is, er zit een 1k geheugenchip op, waar de km-stand onversleuteld in zit. Het is een kwestie van de het chipje lezen, km-stand opzoeken in de 1k data, aanpassen, terugzetten en klaar.
 
De digitale teller van een SV was in ieder geval 0 probleem. 5 Minuten en 't was klaar. Navraag leert dat 't vrij makkelijk is, er zit een 1k geheugenchip op, waar de km-stand onversleuteld in zit. Het is een kwestie van de het chipje lezen, km-stand opzoeken in de 1k data, aanpassen, terugzetten en klaar.

welke software heb je dan nodig?
 
welke software heb je dan nodig?
Je programmeert de geheugenchip los, wat zoveel betekend als dat je er een losse voeding en klok aan knoopt (of deze zou je via de tellerunit zelf kunnen laten maken door er 12V op te zetten) en sluit je de datalijn en adreslijn aan op een soort programmer. Afhankelijk van het type programmer, kun je verschillende soorten software gebruiken om de data uit te lezen. Het zou ook goed kunnen zijn dat hier verschillende pakketten bestaande uit programmer en software speciaal voor dit soort dingen, maar je kunt 't ook allemaal zelf maken.
Het is dus handwerk, specifiek voor elke geheugenchip zou je de zaak anders aan moeten sluiten. Tevens is het zo dat je daarna nog moet uitzoeken waar de km-stand precies staat, daarom is het makkelijk om deze van tevoren op te schrijven, dan zie je 'm zo staan.
Voor iemand die weet wat 'ie doet is dus een simpel klusje. Voor iemand die geen achtergrondkennis heeft van digitale systemen, is het een behoorlijke uitdaging.
Voor mij is het al 8 jaar geleden dat ik me hier voor 't laatst mee bezig hield (op school, digitale techniek), dus wat voor software hier tegenwoordig voor in omloop is, ik heb geen idee.
 
Vandaag een complete Akra S-Y4MR7-MTA op de WR gezet. Eerst een run gemaakt met de standaard uitlaat, daarna met de Akra. Wat een verschil. Vermogen en koppel hoger en minder db's.
full

full

full


Let maar niet op de AF-ratio, de tweede keer heb ik er weinig aandacht aan besteed. De sonde ging er niet goed in.
full
 
Laatst bewerkt:
Wel interessant om te zien, jammer idd van lambda sonde, daar kun je nog best wat aan hebben voor iets meer fijne-tunning. Is de motor voor run 002 wel goed opgewarmt? Hij geeft in t eerste gebied wat dipjes.

Heb je ook daadwerkelijk Db's gemeten?
 
Vandaag een complete Akra S-Y4MR7-MTA op de WR gezet. Eerst een run gemaakt met de standaard uitlaat, daarna met de Akra. Wat een verschil. Vermogen en koppel hoger en minder db's.[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Let maar niet op de AF-ratio, de tweede keer heb ik er weinig aandacht aan besteed. De sonde ging er niet goed in.
[afbeelding]
Fillumpie:
HTML:
<iframe width="640" height="480" src="//www.youtube.com/embed/akfB530D-aQ?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
Hallo mensen,

Ik ben aan het kijken om misschien een YZF450SM te kopen.

Vraag me echter wel af hoeveel onderhoud zo'n machientje vergt?
Heb op dit moment een ZX-10R en 1 keer proef gereden op een KTM690SMC. Verder alleen Supersports gehad.

Zijn er dingen waarvan jullie zeggen "oh dit is veel vetter" of "het gaat je tegen vallen omdat je superveel onderhoud hebt" etc?

Groetjes

Nou....

Ik heb er een gekocht, een YZ450F omgebouwd naar SM.

Kicken is het *D

full
 
iemand nog interesse in een wr450f van 2007,met stalen frame,geen showroom motor maar wel goed,bij interesse stuur maar een pb,tje gr frans
 
goeiemiddag,weet er iemand hoe het zit met de radiateur van een 450,er gaat wel koelvloeistof naar het expansievat,maar volgens mij komt het niet terug,omdat ik na 5 a 6 uur rijden bij moet vullen,en ik zie ook maar 1slang zitten naar het reservoir,expansievat,en een overloop vanaf het vat,iemand een idee hoe het zit ?,frans
 
Door het vacuüm wat ontstaat na afkoeling zou de kvs weer terug moeten gaan via de onderdrukklep in de radiateur. Wss zit die klep vast of de verkeerde dop zit erop (zonder klep).
radiateurdop.jpg


("afsluiting naar expansievat" in de foto)
 
Terug
Bovenaan Onderaan