Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Hallo ik ben opzoek naar het frampje wat tussen de koplamp en de kroonplaat zit voor een wr 426.
En opzoek naar een wr426 supermotard voorvelg met of zonder band en remschijf. Iemand wat liggen?
 
Hallo ik ben opzoek naar het frampje wat tussen de koplamp en de kroonplaat zit voor een wr 426.
En opzoek naar een wr426 supermotard voorvelg met of zonder band en remschijf. Iemand wat liggen?

Hoi Griff, probeer anders een cross of enduro voorwiel te scooren. Dan kan je die om spaken op een 17 inch velg. Ben je waarschijnlijk ook nog goedkoper uit. Zeker als je het zelf doet. Heb ik zelf ook ooit eens gedaan.

gr, Look.
 
Hoi Griff, probeer anders een cross of enduro voorwiel te scooren. Dan kan je die om spaken op een 17 inch velg. Ben je waarschijnlijk ook nog goedkoper uit. Zeker als je het zelf doet. Heb ik zelf ook ooit eens gedaan.

gr, Look.


Dankje look! Ik heb een mooi setje gescoord!
 
Ik kom me ook aanmelden voor dit draadje. Heb net een WR250F uit 2007 aangeschaft, en mijn vorige uit 2003 gaat naar mijn vriendin. Kunnen we leuk samen off-roadritjes door Groningen en Drenthe doen.
Ik heb ook een gewone wegmotor, een oranje KTM SMT 990 uit 2012, maar het cross- en off-roadbloed kruipt waar het niet gaan kan. Heb vroeger (vanaf 1980 tot circa 1985) grasbaanrace en motorcross (KNMV regio-Noord) gereden, en ben van plan met deze WR ook af en toe een cross-circuit op te zoeken (bv. Veendam, Delfzijl, Marum), om dat gevoel nog weer eens te ervaren.
Als er nog mensen zijn uit het noorden die eens een ritje samen willen maken, laat maar weten, misschien kunnen we een keer samen op pad.


full

full
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig een spanningsregelaar van een WR450 uit 2003 liggen? Mijn accu laadt niet of slecht bij, na wat meten lijkt 't in de spanningsregelaar te zitten....
 
beetje stil hier… misschien een winterproject voor de wr rijders onder ons? Zwart blok, is weer eens wat anders. By the way, wr is niet van mij maar natuurlijk van een amerikaan *D
full
 
Laatst bewerkt:
beetje stil hier… misschien een winterproject voor de wr rijders onder ons? Zwart blok, is weer eens wat anders. By the way, wr is niet van mij maar natuurlijk van een amerikaan *D [afbeelding]

Ja, en wel een hele enthousiaste Amerikaan

[imgatt]

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Voor de lief hebber, ik heb nog een wr450 achterbrug met link systeem,een achterveer van de wr450, en een compleet achter rem systeem van de wr450. Wil je wat hebben pb maar!
 
Ik ben nog opzoek naar de km teller opname unit die links op de voor as zit, ik heb deze nodig als spacer voor mijn yamaha wr 426 voorvork waar wr450 sm wielen in zitten.
Of weet iemand anders een andere oplossing ? Een spacer setje wat past?
 
Hoi heren,

Kan iemand me eens 'n pleziertje doen en even meten wat de afstand buitenkant remschijf - buitenkant tandwiel is op't achterwiel?

Dank!
 
Voor de lief hebber ik heb nog wat wr onderdelen,
Een achterveer, compleet achter rem systeem, koppelings hendel inklapbaar van zeta,spacers voor de originele remklauw voor grotere schijven, en een compleer supermoto achterwiel met excel velg en haan naaf met band en spacers.
 
Hoi heren,

Kan iemand me eens 'n pleziertje doen en even meten wat de afstand buitenkant remschijf - buitenkant tandwiel is op't achterwiel?

Dank!
van een WR250/400/426/450/YZF250/400/426/450, bouwjaar ???

De WR400 (YZF400) =165mm
KTM450EXC 2008 =167mm
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond, weet iemand hoeveel Db een standaard Wr450 uitlaat ongeveer produceert?(2003) En hoe ze dat bij offroad ritten controleren. Wij kwamen op 104 Db uit, lijkt me nogal veel.
Alvast bedankt
 
Zal rond 95 db zijn.

Standaard dempertje dus gewoon gebruiken.
Waar ik ook rij, hoe minder geluid hoe beter.
 
Ik was gisteren de olie aan het vervangen. Het losmaken van het olieschroefje (onder de karter) ging prima, geen onnodige kracht gebruikt. Bij het vastdraaien gebruikte ik een torque wrench (momentsleutel?) om de schroef niet te vast te draaien. Netjes in het handboek gelezen wat de druk mag zijn.

Alleen voor dat die voldoende vast kwam te zitten, merkte ik dat de schroef doorschoot en losser kwam te zitten. Nog een keer geprobeerd (stom...) en weer hetzelfde. Schroef eruit gehaald en toen zag ik dat er metaal (het was vrij zilver...alu?) tussen de draden van de schroef zelf zat...en niet zo'n beetje ook niet. Oftewel de draden van de bout (noem je dat zo?) zijn kapot gegaan.

Ik ben bang dat dit een dure reparatie wordt (door alleen de draad)...iemand een idee hoe dit op te lossen? Of moet ik de hele behuizing waar de schroef ingedraaid worden vervangen? Het gaat om een Yamaha WR450F uit 2008.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelf ook al een keer gehad, maar bij mij was het alleen de bout die dolgedraaid was. Ik kon er dus gewoon een nieuwe bout inzetten. Je moet dus even goed controleren of het draad in je carter wel nog goed is en eventueel proberen achtergebleven metaalrestjes eruit te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan