Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Goedenavond,

Sinds vandaag in het bezit van WR450 2003, welke is voozien van supermoto wielen. Komende tijd wil ik deze geheel onder handen nemen om er een echte nette supermotard van te maken.
Ik heb gelijk een vraag, welke uitlaten passen op een wr 450 2003? Die van wr450 2003 tot 2006 en Yz450 2003 tot 2006?

FMF
FMF Home

GPR
http://www.gpr.it/prodotti.htm?idTi...od=loadPageProdotto&text=&page=&idMod=&idAcc=

Higashi
Uitlaat Higashi Yamaha WR 450 F 2003-2006
 
Mijn accu laat niet meer bij, de lampen werken wel goed. Nou weet ik dat dit twee aparte circuit zijn, dus ben ik gaan meten. De waardes van de alternator zijn wel goed, wijken bij beide wel wat af. Maar komt 15,5 volt vanaf richting de gelijkrichter. Als ik de accu meet, meet ik 12,8 volt als hij met de druppellader volledig is bijgeladen. Start ik de motor met de elektrische start dan zakt hij naar 12,5 en blijft daar ook ongeveer.
Ik kan alleen maar bedenken nou dat de gelijkrichter kapot is, in het werkplaatshandboek staat ook dat alles goed functioneert alleen de gelijkrichter nog kapot kan zijn.
Denk ik het goed of zie ik iets over het hoofd?
En waar halen jullie de gelijkrichters weg? Kon niet echt iets goedkoops vinden
 
Een nieuwe gelijkrichter is 70 euro voor het model tot 2007. Daarna zijn ze een tikkeltje duurderder. Namelijk 149 euro.
 
En waar haal je die vandaan? Ik zie namelijk heel veel verschillende modellen. Ik heb een connector met 4 draden en 1 met 1 zwarte draad
 
Oke maar waar is die te vinden? Zou vandaag ook even langs bruggen, kijken als die nog wat heeft liggen.
 
De wr start zo wel en zo niet elektrisch, draait wel rond slaat niet aan .
Maakt niet uit of ie warm of koud is

Ik wilde beginnen om er een nieuwe bougie in te draaien.
Is geen makkie om da ding eruit te krijgen .
Kan iemand mij vertellen wat voor bougie sleutel jullie gebruiken voor de wr450.
 
Vraagje over een wr450 uit 2003, ik wil de knipperlichten gaan aansluiten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Moet de motor lopen of is het contact aandoen genoeg omde knipperlichten aan te zetten?
 
Vraagje over een wr450 uit 2003, ik wil de knipperlichten gaan aansluiten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Moet de motor lopen of is het contact aandoen genoeg omde knipperlichten aan te zetten?

Als je een werkende accu hebt zou je in principe genoeg moeten hebben aan alleen contact aan zetten.
Ik heb toendertijd met mijn oude KTM 620 zonder accu het wel met draaiende motor gedaan, erg fijn was dat niet :N
 
Hij start wel als ik kick en een geladen accu elektrisch start dus bougie lijkt me wel goed. Het geval is ook niet dat hij nieet start maar dat de accu niet oplaad.
Ik denk er nog even overna bolski. Zou opzich wel mooi zijn want jij kan ook mijn akrapovic sticker leveren voor de gsa 1200. Mijn oude was verbrand (imitatie) en die van jou er af gewaaid.
 
Als je een werkende accu hebt zou je in principe genoeg moeten hebben aan alleen contact aan zetten.
Ik heb toendertijd met mijn oude KTM 620 zonder accu het wel met draaiende motor gedaan, erg fijn was dat niet :N

Ik heb geprobeerd wat dingen door te meten zodat ik weet welke kant welk kabeltje is. Maar met contact aan meet ik niks. Had ook op internet gevonden dat bij sommige Wr450 modellen de motor echt moet lopen. Vandaar de vraag.

Verder niemand die dit al is heeft geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hier toevallig nog iemand die een setje supermoto wielen over heeft voor een wr450f 2006 en die wil verkopen?
 
Volgens mij is de hele range tot aan 2015 gelijk, maar ik weet het niet zeker. Ik heb een setje liggen, incl grote schijf en adapter.
 
Vorige week ben ik een volle dag met de wr op het kart circuit landsard geweest.
Helaas wel de laatste ronde gecrashed, maar niks erntigs
 
Ik zit er over te denken om een WR450 te kopen, maar nu vraag ik mij af; kan je nog een beetje lol hebben op de crossbaan met een wr450 of is dat echt te zwaar?
Iemand ervaring op dit vlak?
 
Terug
Bovenaan Onderaan