Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

ja is misschien wel even handig om uit te legen.
ik krijg de motor alleen maar met de kickstarter aan de praat.
de startmotor draait idd niet de accu is wel vol en heel soms hoor je hem een halve slag draaien.
voor de rest als ik de startknop in druk hoor ik alleen het relais klikken.
ik dacht zelf dat de accu misschien toch niet goed is.
maar dacht gooi eens een balletje op wie weet is er ook nog wat anders aan de hand.


Had ik met mijn wr ook.
Is een veelvoorkomend euvel bij de 1e 450's, de collector brandt in en nu komt de koolborstel stil te staan boven de krater.
Gevolg is dat je enkel een klik van het startrelais hoort.
Oorzaak is een slechte verbinding van de koperdraden op de collectors.

Bespaar jezelf een heleboel ellende en accepteer dat je enkel een kickstarter hebt of investeer in een nieuwe startmotor a €160

Mocht je overwegen hem toch uit elkaar te halen let er dan wel op dat hij de goeiste kant opdraait, een kleine afwijking in het monteren van het startmotorhuis zorgt ervoor dat hij de vaute kant opdraait en dan is je starterkoppeling ook naar zijn grootje. (uit eigen ervaring) :X

Maar misschien is het bij de jouwe toch iets anders?
Hoeveel volt meet je bij het indrukken van de startknop?
Als je hem iets aankickt, draait de startmotor dan wel weer een klein rondje?
 
de motor is verder in goede staat als hij loopt gaat hij als een trein *D
Immens koppel bij lage toeren, belachelijk langzame acceleratie, ziekelijk traag op topsnelheid, amper af te remmen, nooit op tijd weg en enkel rechtdoor?
 
Immens koppel bij lage toeren, belachelijk langzame acceleratie, ziekelijk traag op topsnelheid, amper af te remmen, nooit op tijd weg en enkel rechtdoor?


Hoho....


Een losse locomotief, BR186/BR189/ BR193 HEEFT bijna 10.000pk tot zn beschikkilng..
0 naar 140 onder de 15 seconden...
Met 90 ton aan gewicht...
:P
 
ben er even tussen uit zwaar de griep nergens meer zin in.
maar vandaag even bij de motor geweest en even wat uitgetest.
als ik de motor in de eerste versnelling heb en ik druk hem met de kopelling in naar achter dan druk in de startknop in nou dan draait hij wel even rond maar heel zwaar.
maar ik denk dat de startmotor en de accu allebei eens vervangen gaan worden want dat is het enige wat ik mij bedenken dat echt de oorzaak kan zijn. :)
 
Immens koppel bij lage toeren, belachelijk langzame acceleratie, ziekelijk traag op topsnelheid, amper af te remmen, nooit op tijd weg en enkel rechtdoor?


ja zoiets _O-
maar voor mij is het goed genoeg ik kom van een honda xl 500 uit 82 en ga er dus lichtjaren op vooruit met een wr 450 f uit 2004 *O*
 
ben er even tussen uit zwaar de griep nergens meer zin in.
maar vandaag even bij de motor geweest en even wat uitgetest.
als ik de motor in de eerste versnelling heb en ik druk hem met de kopelling in naar achter dan druk in de startknop in nou dan draait hij wel even rond maar heel zwaar.
Doe hetzelfde eens maar dan zonder bougie?
 
YZ 250 blokje aan het intekenen voor een nieuw project
full
 
Ik ben sinds een aantal dagen in bezit van een oud beestje dat wat liefde nodig heeft en krijgt.

Een Yamaha wr450f uit 2004.

Een waslijst met verjonging is onderweg.

De teller van dit fietsje ontbreekt en nu wil ik graag de snelheid kmstand en de uren kunnen bijhouden op een teller.

Wat hebben jullie gebruikt als vervanging van de oude teller met draaiende km tellerkabel? En hoe hebben jullie die gemonteerd?
(Hij komt in sm trim te staan).

Zal als ik hem weer heb opgebouwd een fototje plaatsen.
 
Meteen een tweede vraag.

Het asje uit de voorste remklauw om de remblokjes te verwijderen zag volledig vastgerot. Kop dolgedraaid en asje afgebroken door draaien met griptang. Nu kop uitgeboord en klunzig de boor weg laten lopen.

Op zoek naar een vervangende remklauw maar kom er niet helemaal achter wat er ter vervanging past. Kan geen originele gebruikte vinden.
 
Remklauw heb ik inmiddels gevonden 👍🏼

Wat is de tandwiel setup die jullie gebruiken voor sm-gebruik.

Heb de mijne gekocht met 14-45.
 
Beste rijders,

Weten jullie toevallig vanaf welk bouwjaar de wr450 een 48mm voorvork heeft gemonteerd? En mocht iemand een kroonplaat hebben liggen van een wr450 voor 48mm poten dan ben ik zeker geïnteresseerd 😊
 
Beste rijders,

Weten jullie toevallig vanaf welk bouwjaar de wr450 een 48mm voorvork heeft gemonteerd? En mocht iemand een kroonplaat hebben liggen van een wr450 voor 48mm poten dan ben ik zeker geïnteresseerd 😊
Ik heb de bovenste kroonplaat van een 2012 model liggen (die met injectie) geen idee hoeveel mm die is. Ik weet ook bij wie de onderste ligt. Goedkoop wordt het niet.
 
Ik heb de bovenste kroonplaat van een 2012 model liggen (die met injectie) geen idee hoeveel mm die is. Ik weet ook bij wie de onderste ligt. Goedkoop wordt het niet.

Thanks! Het mag ook van een wr250f zijn als het goed is hebben die ook 48mm voorvorkpoten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan