Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Hahaha ja, ik zat even in de war met de yz die een kennis heeft. Hij rijdt nu zelf ook een wr, dus hem maar eens lief aankijken of ik er een keertje op mag rijden op de baan. Alleen is dat nog niet helemaal een eerlijke vergelijking is aangezien die een volledige akra er op heeft.
 
Heb het 2010 WRF model gehad. Tot eind 2013 mee gereden, 6500km op de teller en nooit problemen gehad. Heeft me nooit laten staan. Carburateurafstelling (met de racejetting erin) was altijd goed, met -5 of met +30graden. Kleppen nooit hoeven bijstellen...
Alleen de vering was diepe ellende op de crossbaan, voor enduro was die wel weer geweldig.
 
Heb het 2010 WRF model gehad. Tot eind 2013 mee gereden, 6500km op de teller en nooit problemen gehad. Heeft me nooit laten staan. Carburateurafstelling (met de racejetting erin) was altijd goed, met -5 of met +30graden. Kleppen nooit hoeven bijstellen...
Alleen de vering was diepe ellende op de crossbaan, voor enduro was die wel weer geweldig.

Ach alles zal beter zijn dan de sponsige vering van de lc4 die ik nu heb hahaha. Hoezo was die ellende dan, kennis van mij vindt hem juist fijn omdat hij een stuk stijver is vergeleken met de gemiddelde enduro, dat was dan wel een 2007
 
Mijn wr 2004 dus met carburateur, kan ik starten door met mijn hand de kickstarter naar beneden te bewegen. Als zn wr goed afgesteld staat, na een aantal dingetjes uitproberen, lopen ze echt fijn hoor.
Een vroegere maat van mij had des tijds ook een lc4 (620 ??), die liet ik een x op mn yamaha 400 rijden, (crossbaan) en er ging een wereld voor hem open.
Maar als ik moest kiezen tussen een ktm exc 450 2000-heden of een yamaha 450, zou ik toch proberen een x op beide motoren te rijden.
 
Ik heb ooit getest met een WR450 2008 en WR250. WR450 had met bochten de neiging rechtuit te willen. De WR250 was een heerlijke fiets om mee te rijden, "eet als het ware uit je hand". Daarna op een KTM450R uit 2008 gestapt, ding voelde bijna aan als die WR250 , alleen een bos meer, zeer controleerbaar, vermogen. Ik rij nog wel eens met de WR(YZ)400 van mijn zoon , prima ding stuurt goed, veert prima en loopt goed. De WR400 van mijn broer rijdt dan net wat "lomper" en wil ook liever rechtuit dan netjes door de bocht. Ik dacht dat het rijwielgedeelte hetzelfde was maar het voelt compleet anders.

Zo nu en dan zou ik toch wel weer zo'n 250 willen hebben, net wat makkelijker te rijden als je moe begint te worden ;)

Oudere LC4's ook mee onderweg geweest, leuk voor op de weg en harde paden maar niet te vergelijken met een echte endurofiets.
 
Heren, 2 vragen:

1) De motor heeft een maand of wat zonder olie gestaan. Nu dus weer nieuwe olie in gedaan, maar na 1 liter gaff het maatstaafje nog steeds geen enkele druppel olie aan.
Klein beetje meer gedaan, nog niks. Nog iets meer gedaan, nog niks. Ik weet zeker dat er nu teveel in zit (> 1.2L) en niet te weinig. Ik kan er zo olie uit laten lopen, dat is geen probleem. De vraag is alleen, waarom geeft ie aan dat er te weinig olie in zit? De motor laten lopen, lijkt me niet handig, aangezien de kans groot is dat er teveel danwel te weinig olie in zit. Paar keer doortrappen zonder sleutel?

2) Zou ik een WR450F X Enduro in NL kunnen importeren? Wij komen terug uit Australie waarschijnlijk en ik wil mijn motor dan meenemen. Ik weet alleen niet of het F X model iets Australisch is. We hebben hier geen kentekenpapieren, dus daar kan ik het niet op zien.
Iemand ooit een enduro/cross geimporteerd? Kan me voorstellen dat de RDW lullo's alles gaan afkeuren, zoals het gebrek aan knipperlichten bijvoorbeeld :S
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet je motor warm zijn bij het peilen van de olie ;)

Nu zit alles onderin en je peilt in het frame?
 
Maar wat nou als je start met veel te weinig/veel olie...Dat is toch tricky? Anders laat ik um wel weer leeglopen en gooi er dan tussen de 1L en 1.1L in en dan zien we wel.
 
als je het olie filter hebt gewisseld gaat er vaak meer als een liter in 1,2 liter kan dan makkelijk
mocht er echt veel te veel in zitten gooid hij het er vaak bij de carter ontluchting weer uit.

Ik zou hem ff laten lopen dat hij goed warm is en dan meten. Zit je dan veel te hoog haal
er met een grote injectiespuit met een slangetje eraan zo een paar honderd cc uit.
 
Laatst bewerkt:
mijn WR/XT is bijna af!
10157175_598864323542167_794117920_n.jpg

1496656_598864406875492_2141249336_n.jpg
 
Nette motor hoor! :)

En inderdaad, om het oliepeil te kunnen meten moet de olie eerst rondgepompt zijn.. alles ligt nu onderin je blok.

Ik heb vandaag ook weer eens op de wr450 gereden (sinds een half jaar!). Eén keer de startknop indrukken en hij liep gelijk. Zat echt met een smile van oor tot oor op dat ding, wat blijft het toch een heerlijke motor om op te rijden! *D 4 weken geleden ben ik een week naar Senegal geweest om daar te crossen maar daar reed ik op een TTR250, schrok dus wel even weer van het vermogen van zo'n 450 haha. Elke keer die gashendel open en je zit op je achterwiel. Ga dus maar weer flink wat kilometers maken dit jaar :)
 
iemand per "ongeluk" nog een 320 adapter bracket liggen?
deze: 211042 voor XT/ WR/ YZ etc,,

nummer staat op het bracket gegraveerd..

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een probleempje met mijn wr400.
Ik heb een totale revisie gedaan waarbij de kleppen, zuiger nicasil, bigend en de rest zijn vervangen. Nu stottert ie onder in de toeren iets pakt ie later wel redelijk goed op. Zit er op de carburateur nog een regelschroef dat je de boel iets bij kunt regelen
 
Ja, (zal bij jouw carburateur een schroef zijn)
9474473.jpg


Of je laat de gasnaald wat zakken (clipje omhoog), moet het deksel van de carburateur.
9474302.jpg
 
Hier nog mensen interesse in een "powerbomb", scheelt toch weer een paar Db:

2rx704p.jpg


35n5837.jpg


verder heb ik nog wat onderdelen te koop van een wr 450 2003-2006 oa:

-subframe
-luchtfilterbak
-achterbrug
-achterremklauw
-aluminium blok bescherming

:W
 
heb er evt nog een complete 450 bij in sm trim...

kogel is door de kerk, ik wil een duc....

Mja ik zet mijn wr450 supermotard ook te koop compleet met enduro wielen en, en nog wat extra onderdelen.

Ik wil een KTM .........heb al een blok ..... nu de rest nog. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan