Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Voor de yz250 mensen.
Hoi ik heb een vraag over de kroonplaat van de yz250 uit 2005
Wie kan me vertellen wat de hartmaat van veerpoot ar veerpoot is?
Ik weet de offset en poot diameter inmiddels als hey goed is.

Dank alvast.
 
Wr broeders,
Ik heb mijn linker radiator krom en lek gereden :( ... Heeft iemand nog een radiator liggen, of weet iemand waar ik deze mss tweedehands kan kopen?
Betreft een radiator, linkerzijde, voor een wr450f 2006 stalen frame.

GreetZzz
 
Net ff gekeken maar ik heb een mooie rechter (dop-kant), en ook een platte linker. :')

Lijkt wel of iedereen in een linker bocht op zn bek valt. O-) Rechtsaf lukt beter. :Y
 
Hahaha, daar lijkt het wel op...Bedankt voor 't kijken borrol...
Net nog Amazon.com gecheckt. Linker en rechter voor 96$. Damn dat is geen geld!
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, daar lijkt het wel op...Bedankt voor 't kijken borrol...
Net nog Amazon.com gecheckt. Linker en rechter voor 96$. Damn dat is geen geld!


ga eerst maar eens kijken wat je aan verpakkingskosten, verzendkosten en invoer (=9%) en BTW over het hele zooitje...

je bent in no-time 200 euries verder...

suc6!
 
Hallo mensen,

Ik ben aan het kijken om misschien een YZF450SM te kopen.

Vraag me echter wel af hoeveel onderhoud zo'n machientje vergt?
Heb op dit moment een ZX-10R en 1 keer proef gereden op een KTM690SMC. Verder alleen Supersports gehad.

Zijn er dingen waarvan jullie zeggen "oh dit is veel vetter" of "het gaat je tegen vallen omdat je superveel onderhoud hebt" etc?

Groetjes
 
Hallo mensen,

Ik ben aan het kijken om misschien een YZF450SM te kopen.

Vraag me echter wel af hoeveel onderhoud zo'n machientje vergt?
Heb op dit moment een ZX-10R en 1 keer proef gereden op een KTM690SMC. Verder alleen Supersports gehad.

Zijn er dingen waarvan jullie zeggen "oh dit is veel vetter" of "het gaat je tegen vallen omdat je superveel onderhoud hebt" etc?

Groetjes

een ZX10R is absoluut geen vergelijking met welke enduro/ SM/ cross gerelateerde motor,
ik denk, maar dat is mijn ongenuanceerde mening....
dat je beter/ prettiger op een enduro-achtige motor zit dan op welke racy brommert..
ook van anderen gehoord, "wat een verademing" lekker hoog, overzicht en beter gevoel van controle..


but maybe thats just me.... O-)
 
een ZX10R is absoluut geen vergelijking met welke enduro/ SM/ cross gerelateerde motor,
ik denk, maar dat is mijn ongenuanceerde mening....
dat je beter/ prettiger op een enduro-achtige motor zit dan op welke racy brommert..
ook van anderen gehoord, "wat een verademing" lekker hoog, overzicht en beter gevoel van controle..


but maybe thats just me.... O-)

Dat snap ik helemaal en dat is ook precies de reden waarom ik graag wat van deze uitspraken hoor :)
 
Hallo mensen,

Ik ben aan het kijken om misschien een YZF450SM te kopen.

Vraag me echter wel af hoeveel onderhoud zo'n machientje vergt?
Heb op dit moment een ZX-10R en 1 keer proef gereden op een KTM690SMC. Verder alleen Supersports gehad.

Zijn er dingen waarvan jullie zeggen "oh dit is veel vetter" of "het gaat je tegen vallen omdat je superveel onderhoud hebt" etc?

Groetjes





Ik heb een zx9r en wr450f
Wat wil je met die motor gaan doen dan.
Want zo rond knallen met je zx10 gaat met deze niet lukken
Want dat is toch echt iets anders

Zo,n 450 is gewoon een super motor om
lekker mee te spelen

Maar in mij ogen blijft het daar ook bij
Ik zelf cross ermee en heb net sm wielen gekocht voor het circuit
Maar zo maar mee gaan rond rijden een dag lang
op de openbare weg lijkt me niks

Daar is zo,n 1 cilinder niet voor

Het is maar mijn mening natuurlijk 8-)



Oja en het onderhoud is natuurlijk ook meer
Als die zx10r
Hangt er natuurlijk wel vanaf wat je er mee doet
En als je zelf handig bent vallen de kosten ook wel mee
 
Laatst bewerkt:
als je met een ééncilinder wilt gaan toeren,
wat makkelijk kan..
ben je het beste uit met iets als een XT660 tenere, of iets wat daar op lijkt,
heb in t verleden 3x een XTZ600 tenere gehad, was echt een wereld fiets,
voldoende om mee te toeren, maar niet licht genoeg om mee te knallen en/ of te spelen,
het motorkarakter is heeeeel anders..

maar nog steeds mijn ongenuanceerde mening... :Y
 
Motorshopper: WR450F SM-Trim + parts

Hey, daar staat er eentje te koop O-) _O-

SPELEN , daar is dat ding voor, niks meer, niks minder.
woonwerk is leuk als je langs de dijk woont, niet als je een stuk snelweg moet doen, kun je beter een 4pitter pakken.

Ik heb aardig wat (verschillende) motoren gehad en gereden en een SM is totaal niet te vergelijken met enig ander type motor.

als ik de WR in twee woorden mag omschrijven: overpowered speelgoed. :+
 
Motorshopper: WR450F SM-Trim + parts

Hey, daar staat er eentje te koop O-) _O-

SPELEN , daar is dat ding voor, niks meer, niks minder.
woonwerk is leuk als je langs de dijk woont, niet als je een stuk snelweg moet doen, kun je beter een 4pitter pakken.

Ik heb aardig wat (verschillende) motoren gehad en gereden en een SM is totaal niet te vergelijken met enig ander type motor.

als ik de WR in twee woorden mag omschrijven: overpowered speelgoed. :+


:Y :Y :Y :Y
 
Motorshopper: WR450F SM-Trim + parts

Hey, daar staat er eentje te koop O-) _O-

SPELEN , daar is dat ding voor, niks meer, niks minder.
woonwerk is leuk als je langs de dijk woont, niet als je een stuk snelweg moet doen, kun je beter een 4pitter pakken.

Ik heb aardig wat (verschillende) motoren gehad en gereden en een SM is totaal niet te vergelijken met enig ander type motor.

als ik de WR in twee woorden mag omschrijven: overpowered speelgoed. :+

ooit wel eens een YZ450F injectie gereden...
is veeeeeel leukerderder... *O* *O*
 
de yzf 450 van 2010/2011 kan je bijna niet mee rijden die worden vaak terug getuned
in de enduro's is de 1 veel te lang en slaat hij elk kruipdoor sluipdoor bosje af.........

de recentere zijn veel beter te rijden, maar Eggens heeft in de zijnde (yz 450 met kenteken voor in de enduro's volgens mij ook een andere bak) op supermotard wielen weet ik er niets van !
 
de yzf 450 van 2010/2011 kan je bijna niet mee rijden die worden vaak terug getuned
in de enduro's is de 1 veel te lang en slaat hij elk kruipdoor sluipdoor bosje af.........

de recentere zijn veel beter te rijden, maar Eggens heeft in de zijnde (yz 450 met kenteken voor in de enduro's volgens mij ook een andere bak) op supermotard wielen weet ik er niets van !


Ik had juist van Frans V begrepen dat het nieuwe model YZ, dan van 2014, (de allernieuwste) juist veel meer op de cross gebouwd is en dat juist het "oudere model" (2011 - 2013) beter was, begrijp me goed, voor crossen heb je er idd erg weinig aan als je enduro of lange stukken (asphalt) rijdt.

daarom ben ik aan het kijken naar een YZ met veranderde bak, kost kleine duizend euro's maar wel een superenduro dan!!
:Y
 
Laatst bewerkt:
Kleine update mbt de radiateur wr broeders.. Omdat er niet zoveel linker delen "los" aangeboden worden, heb ik de kromme en lekke radiator zelf gericht en gedicht. De lekkage heb ik middels loctite aluminium component lijm 3455 gedicht. Inmiddels getest, lekker op temp. laten komen en het WERKT! Nu kijken hoe het zich bij een volgende "crash" houdt })
Ik hou me nog steeds aanbevolen voor een linker radiator (just in case) ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi! Ik ben sinds een week trotse bezitter van een Yamaha WR250X uit 2008 welke ik ga importeren, maar door wat rare regels zegt het RDW dat de motor nieuw is ( < 6000km gereden ) en moet ik dus BTW gaan betalen. Voor een motor van zes jaar oud! Is er niet iemand hier waar ik een teller van kan lenen/huren of kopen waar meer dan 6000km op staat? :X

Ik weet dat dat niet helemaal volgens de regels is maar proberen kan altijd ;)
 
Hoi! Ik ben sinds een week trotse bezitter van een Yamaha WR250X uit 2008 welke ik ga importeren, maar door wat rare regels zegt het RDW dat de motor nieuw is ( < 6000km gereden ) en moet ik dus BTW gaan betalen. Voor een motor van zes jaar oud! Is er niet iemand hier waar ik een teller van kan lenen/huren of kopen waar meer dan 6000km op staat? :X

Ik weet dat dat niet helemaal volgens de regels is maar proberen kan altijd ;)


zit er een teller op dan?
deze kan je toch losmaken? en op sloop een andere teller halen?

lekker dan,
ik zal binnenkort hetzelfde probleem hebben denk ik... -O-
 
zit er een teller op dan?
deze kan je toch losmaken? en op sloop een andere teller halen?

lekker dan,
ik zal binnenkort hetzelfde probleem hebben denk ik... -O-

Ja er zit een teller op maar kan nergens een andere vinden. Alleen eentje uit Amerika voor 200+ dollar, wat ook een beetje zonde is.

Liefst tellertje even wisselen op de dag van de keuring, maar weet niet of iemand daar zin in heeft ;)
 
Ja er zit een teller op maar kan nergens een andere vinden. Alleen eentje uit Amerika voor 200+ dollar, wat ook een beetje zonde is.

Liefst tellertje even wisselen op de dag van de keuring, maar weet niet of iemand daar zin in heeft ;)
Je kunt 'm ook gewoon vooruit laten draaien... willekeurige auto import/export toko heeft dat in een paar minuten voor je gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan