Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
Niet tegen blinde koekblikkers :X

Vandaag:
do 14 nov 2013, 14:57
Agent van motor gereden
emmeloord -

Een politieagent is donderdag in Emmeloord gewond geraakt bij een verkeersongeluk. Die diender werd van zijn motor gereden door een automobilist.

Het ongeluk gebeurde op de Urkerweg. De politie onderzoekt de oorzaak van de aanrijding nog, maar vermoedelijk heeft de bestuurder van de auto de agent over het hoofd gezien. Zelf bleef de automobilist ongedeerd

Geel, fluo kleuren motor, bestuurder kan je geld uit de zak jagen extra stimulans om netjes te rijden :P toch omrijden :N

Kortom, helpt niets, niks, nada zip
 
Hoe je je ook kleed en op de weg rijd, tegen een blinde kan je niks doen.

Vroeger in rotterdam zeiden we: Gele verf is duur.
Omdat de trams geel waren en als je er tegen aan reed het je veel geld koste.
Die krengen waren flink groot en reden altijd in een rails.........dus met een beetje kijken kon je goed zien waar een tram zich zou bevinden...

Pas met de auto nog een leuk iets:
Rij op een weg en ik zie een auto tegemoet komen, vrouw zit iets te pielen aan der telefoon.
Komt langzaam mijn weghelft op, ik probeer nog iets uit te wijken maar had geen zin in een klapper op een boom dus niet te ver uitwijken.....
Komt dat mens op het laatst erachter dat ik er ook rijd en raakt net de spiegel die eraf gereden werd...
Rij altijd met licht aan dus daar kon het niet aan liggen...
 
Als taxi chauffeur zeg ik: ja! een geel vestje helpt wel degelijk eerder zichtbaar te zijn, zeker nu het snel donker wordt!
 
Ik zag vanavond een hardloper op de parallelweg waar ik langs reed, vooral door de refelcetiestrepen. Van z'n kleding zelf zag ik alleen maar een schaduw.
 
Laatst bewerkt:
Niet tegen blinde koekblikkers :X

Vandaag:Geel, fluo kleuren motor, bestuurder kan je geld uit de zak jagen extra stimulans om netjes te rijden :P toch omrijden :N

Kortom, helpt niets, niks, nada zip


Of het is een agentenhater, die denkt motorrijder: Die heb ik niet gezien O-) Boem !!!!
 
Ik zie vaak dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen zichtbaar en opvallen. De termen worden door elkaar gebruikt.
 
@Vroembert: En dan nog maar weer voetgangers en hardlopers zitten niet op peen motor, achter een koplamp en/of scherm. Voetgangers, wegwerkers enz. hebben niets met motorrijden van doen (vermits ze dat niet zelf af en toe doen :) )
 
in het donker bedoel je?



ik reed er net nog bijna 1 aan [in de auto] in een bocht op mijn kant van de rijbaan, het fluogeel was in het donker bijna zwart/groen :o


het was dat ie een rood knipperlampje om zijn arm had gedaan en reflectiestrepen had, anders had ik hem misschien helemaal niet gezien, en/of te laat... :o O-)


[hij liep aan mijn kant, rechts.]


het hesje qua fluokleur deed [in dit geval] echts niets aan extra zichtbaarheid. :N :N
Ja in het donker uiteraard. Maar ik zie al waar het mis gaat :P Het gaat mij niet om het fluo-kleurtje, maar inderdaad om de reflectie strepen. De kleur van het hestje maakt niet zo heel veel uit, alhoewel een fel kleurtje wel voor andere weggebruikers (medelopers, fietsen, etc) handig is.

Ik heb ook geen reflectie-strepen op mijn motorpak, vandaar mijn hestje (met strepen).
 
Het is weer wachten tot de Fluo-hesjes verplicht worden.
Daarna zul je zien hoe de nodigen met Fluo-hesje aan in de dode hoek van de koekblikker rijden....
Open uitlaten zijn veel effectiever, die werken ook in de dode hoek.
 
Laatst bewerkt:
@Vroembert: En dan nog maar weer voetgangers en hardlopers zitten niet op peen motor, achter een koplamp en/of scherm. Voetgangers, wegwerkers enz. hebben niets met motorrijden van doen (vermits ze dat niet zelf af en toe doen :) )


En als voetgangers dan al slecht opvallen, zie je motorrijders al bijna helemaal niet, als ze voor of achter een auto in het verlengde van de verlichting rijden.
 
Het is weer wachten tot de Fluo-hesjes verplicht worden.
Daarna zul je zien hoe de nodigen met Fluo-hesje aan in de dode hoek van de koekblikker rijden....
Open uitlaten zijn veel effectiever, die werken ook in de dode hoek.

Ja die open uitlaten hoor je zo duidelijk in de moderne geluidsgeïsoleerde koekblikken, dat je zo dood ligt in de hoek.

Tegen de tijd dat een koekblikker je open uitlaat hoort, ben je al bezig jezelf tegen het koekblik op te vouwen. |( |(
 
Behalve als je doppen in je oren hebt, dan helpen db-killerloze uitlaten ook niet. Overdag een contrasterende kleur en s'avonds reflectiestrepen, niet voor de motorrijders maar voor de andere weggebruikers zodat we ze op tijd zien!
 
een hele fluo-overall aan,
tis toch echt te erg he, :/ :(


temporary_zpsda463930.jpg
 
Als fluohesjes verplicht worden, en ik word desondanks aangereden omdat een automobilist me niet ziet, dan stel ik de overheid aansprakelijk. Die had me immers verteld dat automobilisten me zouden zien als ik een fluohesje draag.

Vandaag haalde ik een motorrijder in met een fluohesje. Het fladderde en wapperde lekker om hem heen, leek me heel naar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan