Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
Ik heb een fluogele jas en helm en ben nog nooit ondersteboven gereden

Maar ik ga toch een paar extra lampen op de moto zetten!
 
Het xenon licht wordt wel gezien maar de motorrijder er achter wordt niet waargenomen. Mission failed.




:^

Jij snapt hem.



Om even te chargeren, Xenon is een product van de ikke ikke ikke........... maatschappij.
Mensen denken alleen aan zichzelf en niet aan hun medemensen. Verkeer hoort een samenspel te zijn tussen alle deelnemers en niet de medogenloze ratrace die het nu aan het worden is.
 
Ik was vandaag met de auto onderweg. Ik heb 1 motorfietser gezien, en alleen omdat hij of zij zo'n fluo hesje aan had, met bijpassende helm. Maar de motorfietsers die ik niet gezien heb, heb ik ook niet aangereden.
 

Dat dacht ik ook, maar MBM heeft in het "wat maakte ik vandaag onderweg mee" topic uitgelegd, dat je er wel degelijk als een kerstboom mag uitzien. Immers in de wegenverkeerswet is alleen geregeld wat voor verlichting er op je motor mag zitten en verlichting op je kleding valt daar dus niet onder. Dus dit mag wel, althans volgens MBM en die zou je er voor moeten bekeuren als het niet mag...
 
Laatst bewerkt:
:^

Jij snapt hem.



Om even te chargeren, Xenon is een product van de ikke ikke ikke........... maatschappij.
Mensen denken alleen aan zichzelf en niet aan hun medemensen. Verkeer hoort een samenspel te zijn tussen alle deelnemers en niet de medogenloze ratrace die het nu aan het worden is.

:}
 
Toch maar een Bullbar op mijn bestelblik zetten, als dan mijn voertuigwaarschuwingssysteem automatisch achter dat gele monster aan gaat heb ik minder schade.

Ik heb die optie nog niet kunnen deactiveren in de boordcomputer. :o :+ O-)
 
Ik zit de laatste dagen vooral in de auto vanwege het werk. En ik let nu heel erg op of ik motorrijders eerder zie vanwege de Fluo kleuren, mijn conclusie is dat ik ze niet eerder zie omdat , als ze van achteren door de file komen, er van voren geen licht op schijnt maar hun koplampen vallen in de regen ook weg tegen de achtergrondruis van alle andere koplampen.
Het geel val trouwens wel op als je van achteren aan komt rijden, maar om nu daar alleen als kanariepiet voor rond te gaan rijden....
Wat wel opviel was een motorrijder die een gele koplamp had, die viel direct op (zag dat ook aan de auto's op de weg die meer en sneller ruimte maakten).
Loop nu zelf ook te denken om mijn koplamp uit te rusten met een gele lamp.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit de laatste dagen vooral in de auto vanwege het werk. En ik let nu heel erg op of ik motorrijders eerder zie vanwege de Fluo kleuren, mijn conclusie is dat ik ze niet eerder zie omdat , als ze van achteren door de file komen, er van voren geen licht op schijnt maar hun koplampen vallen in de regen ook weg tegen de achtergrondruis van alle andere koplampen.
Het geel val trouwens wel op als je van achteren aan komt rijden, maar om nu daar alleen als kanariepiet voor rond te gaan rijden....
Wat wel opviel was een motorrijder die een gele koplamp had, die viel direct op (zag dat ook aan de auto's op de weg die meer en sneller ruimte maakten).
Loop nu zelf ook te denken om mijn koplamp uit te rusten met een gele lamp
.


oldskool is zo gek nog niet, :+

hadden die fransen het toch wel goed, ;)
 
:^

Jij snapt hem.



Om even te chargeren, Xenon is een product van de ikke ikke ikke........... maatschappij.
Mensen denken alleen aan zichzelf en niet aan hun medemensen. Verkeer hoort een samenspel te zijn tussen alle deelnemers en niet de medogenloze ratrace die het nu aan het worden is.

Als je eigen veiligheid af moet hangen van degene die voor je rijdt zou ik stoppen met motorrijden.
Wat wel hinderlijk kan zijn, zijn gewone koplampen met after xenon.
Je kent ze vast wel, veel blauw strooilicht.

Verder kan het schelen er niet in te kijken, en meer afstand te nemen als er iemand met xenon voor je rijdt.
Overigens is xenon niet ontwikkeld voor ikke ikke ikke, maar voor beter zicht.
Zelf heb ik milieuverlichting en dat schijnt voor geen meter, en ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om er aftermarket xenon in te bouwen.
Maar eerdaags gaan er wel een paar normale lampen in, dan maar € 50 euro brandstof meer per jaar verstoken. :z
 
Loop nu zelf ook te denken om mijn koplamp uit te rusten met een gele lamp.

Geel licht mag alleen worden gevoerd door uit Frankrijk geïmporteerde oldtimers.
Die bezitten ook reflectoren die daarvoor geschikt zijn.
Koplampen die zijn gemaakt voor wit licht moet je geen geel in doen, je veranderd daarmee iets aan de typegoedkeuring.
 
Geel licht mag alleen worden gevoerd door uit Frankrijk geïmporteerde oldtimers.
Die bezitten ook reflectoren die daarvoor geschikt zijn.
Koplampen die zijn gemaakt voor wit licht moet je geen geel in doen, je veranderd daarmee iets aan de typegoedkeuring.


volgens mij maakt dat helemaal niet uit, O-)


de wetgever zegt dat je wit of geel licht mag voeren als dimverlichting,
dat is nog steeds zo. :Y
ook voor moderne voertuigen.


ik mag ook gewoon geel licht voeren met mijn Suzuki gsxr uit 1987, [import Jap]
sterker nog, dat zat er gewoon origineel in en heb ik zelf veranderd. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan