Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
Vanachteren valt fluo meer op inderdaad. 85% van de ongelukken gebeurt evenwel aan de voorkant van de motor. Morgen dus voor de beide motoren gaan rijden en kijk dan eens of het nog zo'nngroot verschil is.
 
Eén ding; ik reed vandaag (lekker droog in koekblik) achter mijn collega (op motor) aan, op weg naar huis, in de stromende regen.
Hij had zo'n mooi lichtgrijs textielpak aan. Nou dat valt dus volledig tegen de achtergrond weg op zo'n grijze dag, daar zie je echt helemaal niets van. Een andere motorrijder met een fluojas viel echt veel meer op.
Maar ik denk ook dat zwart nog een stuk beter was geweest dan dit...

Omdat je zelf op een motor rijdt vallen motoren meer op.
De gemiddelde automobilist die geen motor rijdt zal het aan zijn derrière oxideren of er een motor op de weg zit. Dat zijn alleen maar orgaan toeleveranciers in hun ogen.

Rij of als elke auto je van de weg wil rijden.
 
Even een simpel testje.
Kleuren
Liefhebbers van de Tour de Frans.
de helikopter vliegt boven het peloton, wat zie je?
Een massa stipjes.
Bij het in zoomen, komen als eerste Rood en Wit uit de massa te voorschijn.
Het Russische team doet bij een close-up pijn aan je ogen,
maar verdwijnen volledig in de massa tot zeer dichtbij,
Over denkertje als je weer voor lul gaat rijden met je veilige vestje.
 
zou een hesje helpen.....


in Engeland is er ooit een test geweest,
Als men van te voren niet wist dat er iemand met een hesje aan kwam,
zag men hem later aankomen dan zonder,
vertelde men van te voren dat er iemand met een fluo aan kwam,
kom men hem idd eerder op merken.
doe zelf je berekening.

In Duitsland is ooit een test geweest,
Motorrijders met een hesje waren tot 600% zichtbaarder, verongelukte 200% minder en hun geslachtsdeel was gemiddeld 5 cm langer dan motorrijders zonder hesje.
Reken uit je winst.
 
Oogcontact, ook zo wat. Er zijn regelmatig rijders die een aanrijding hebben gehad met een auto, nadat ze toch echt zeker wisten dat ze oogcontact hadden met de bestuurder. Tja...

Paar jaar terug reed ik op een rotonde. Een dame in een BMW kijk mij door haar open raam recht aan en rijdt zonder te stoppen de rotonde op. Toen ik toeterde zag ik haar opschrikken en zo een ruk aan haar stuur geven dat ze bijna de rotonde afvloog.

Ondanks dat alles leek alsof we oogcontact hadden heeft ze me dus echt nooit gezien.
 
In Duitsland is ooit een test geweest,
Motorrijders met een hesje waren tot 600% zichtbaarder, verongelukte 200% minder en hun geslachtsdeel was gemiddeld 5 cm langer dan motorrijders zonder hesje.
Reken uit je winst.

Dan maar een iets kortere piemel. Ipv voor lul op de motor zitten
 
Paar jaar terug reed ik op een rotonde. Een dame in een BMW kijk mij door haar open raam recht aan en rijdt zonder te stoppen de rotonde op. Toen ik toeterde zag ik haar opschrikken en zo een ruk aan haar stuur geven dat ze bijna de rotonde afvloog.

Ondanks dat alles leek alsof we oogcontact hadden heeft ze me dus echt nooit gezien.

maar... Had je een Hesje aan ??
 
Dan maar een iets kortere piemel. Ipv voor lul op de motor zitten

Dit vind ik de mooiste reacties, helemaal als ze van stoere Harley bikers komen.
Je had toch overal zo'n schijt aan?
Blijf dan maar conformistisch in je zwarte uniform rijden omdat je bang bent wat een ander vind :)
 
Ach laat iedereen rijden hoe hij wil.
Ik zal vrijwillig nooit als een zuurstok gaan rijden (komt door het kleine voortplantings orgaan :+ )

Waar het niet, dat zo'n geel hesje en helm wel duidelijk opvallen.
Dus het nut zie ik er wel van in.

Ik vind alleen dat er niet zo op gehamerd moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Omdat je zelf op een motor rijdt vallen motoren meer op.
De gemiddelde automobilist die geen motor rijdt zal het aan zijn derrière oxideren of er een motor op de weg zit. Dat zijn alleen maar orgaan toeleveranciers in hun ogen.

Rij of als elke auto je van de weg wil rijden.

Ja..daar zit wel wat in...uit...op...aan...onder...boven :+

Oftewel het is zo gelegen...de één komt de ander tegen })

Over het algemeen gunnen blikkers elkaar het licht in de ogen al niet...laat staan dat ze motorrijders iets gunnen, met of zonder geel condoom, omdat deze groep altijd sneller, smaller, en vlotter is en overal kunnen komen :]

Veel blikkers vinden ons maar mateloos irritant...

...nou dat vinden wij ook van de meeste blikkers :Y
 
Laatst bewerkt:
Nog een nadeel van fluogele jassen;
Wespen zijn er gek op. Had er vanmiddag, toen ik ff buiten aan het ouwehoeren was (zonder helm op), ineens een kleine wesp in mijn nek. Je kan al raden wat er gebeurde toen ik die weg wilde halen... B|
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam gisteren een stuk of 10 echte oude motoren tegen, ik denk jaren 60/70. En allemaal zo'n belachelijk hesje aan. Dit deed gelijk afbraak aan het geheel, ziet er gewoon weg niet uit.
 
Omdat je zelf op een motor rijdt vallen motoren meer op.
De gemiddelde automobilist die geen motor rijdt zal het aan zijn derrière oxideren of er een motor op de weg zit. Dat zijn alleen maar orgaan toeleveranciers in hun ogen.

Rij of als elke auto je van de weg wil rijden.
:^

Ik heb ook wel een beetje de mening, een fluo hesje dragen helpt. Maar alleen in die zin dat oplettetende andere weggebruikers je beter zien dan in normale omstandigheden.

Degenen die je niet zien zonder fluo hesje, gaan je ook niet zien met ...
 
:^

Ik heb ook wel een beetje de mening, een fluo hesje dragen helpt. Maar alleen in die zin dat oplettetende andere weggebruikers je beter zien dan in normale omstandigheden.

Degenen die je niet zien zonder fluo hesje, gaan je ook niet zien met ...

En waarom zie je naar de tour de france kijkend de 2 ploegen die helemaal in Fluo geel rijden dan niet als de Heli er boven vliegt, maar wel de mannen in het rood?
je ziet de fluo pas als je ze aan kunt raken..
 
En waarom zie je naar de tour de france kijkend de 2 ploegen die helemaal in Fluo geel rijden dan niet als de Heli er boven vliegt, maar wel de mannen in het rood?
je ziet de fluo pas als je ze aan kunt raken..
Kan ik geen uitspraak over doen, ik kijk niet naar de ronde van frankrijk.

Kan je eventueel een afbeelding (screenshot of zo) plaatsen?

Dikwijls heeft het met de omgeving te maken. Net zoals de tegenstanders van fluo dat ene beeld van die groep Engelse agenten aanhalen waar die ene met fluogeel net minder zichtbaar is dan de rest omdat die foto doelbewust gemaakt is met een achtergrond die je in het dagdagelijks verkeer zéér zelden tegenkomt.

Maar nogmaals, ik kan er geen uitspraak over geven, vermits ik niet aar de ronde van F kijk. Wel is het de eerste keer dat ik het hoor dat er ploegen continue in gele outfits rijden.
Hoe valt de gele trui dan nog op?

Verder lig ik er ook niet van wakker dat een helicopter mij wel of niet kan zien. De kans dat die mij nodig moet kunnen zien is enorm klein ... meestal landen die waar ik niet ben en ook niet kom :P
 
En waarom zie je naar de tour de france kijkend de 2 ploegen die helemaal in Fluo geel rijden dan niet als de Heli er boven vliegt, maar wel de mannen in het rood?
je ziet de fluo pas als je ze aan kunt raken..

Le+Tour+de+France+2012+Stage+Three+CjtRn2d33hhl.jpg


Ik vind ze wel opvallen..




Maar t ziet er niet uit natuurlijk :+
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Ik vind ze wel opvallen..




Maar t ziet er niet uit natuurlijk :+

die voorste groep is gewoon Geel, valt wel het best op de gele trui zie je als eerst in de groep, als je nog wat verder weggaat,. volgorde: van ver is alles wit, dat veranderd in een mengelmoes van wit en ondefinieerbaar donkere stippen, die veranderen bij weer dichtbij komen in rode stippen en de gele trui, pas nog dichterbij worden sommige witte truien dus pas fluo geel gelijktijdig met de hele donkere kleuren, die Helemaal Gele scooter valt trouwens wel op vanaf welke afstand dan ook,
dat Kawa groen zie trouwens pas als je al kan lezen dat het een Kawa is, ook vreemd, is toch ook fluo groen?

ja de wedstijd is er nog niet na dus zit ik een beetje naar het beeld te staren en begon mij dat van die kleuren op te vallen, nu kan ik niet meer kijken of zie alleen maar kleuren wel en niet.....waar is mijn pilletje...
 
Laatst bewerkt:
daar heb je niet veel aan, Blikker;
" ja ineens lag er een Fluo hesje op de motorkap, geen idee waar hij vandaan kwam"
 
Volgens mij heeft TNO daar in 2003 (of zoiets) nog onderzoek naar gedaan. Stond destijds in de promotor. Komt er in het kort op neer dat als een automobilist een auto verwacht, maar iets anders ziet deze door de hersenen eruit gefilterd wordt.......met alle gevolgen van dien.

Daar helpt een fluo hesje (of in mijn geval een fluo jas) ook niet tegen. (praktijk ervaring helaas)

Marc
 
:^

Ik heb ook wel een beetje de mening, een fluo hesje dragen helpt. Maar alleen in die zin dat oplettetende andere weggebruikers je beter zien dan in normale omstandigheden.

Degenen die je niet zien zonder fluo hesje, gaan je ook niet zien met ...

Inderdaad denk ik dat dit het best beschrijft wat zo'n hesje doet. het zal ongetwijfeld helpen bij mensen die al in hun hoofd scannen naar motoren bijvoorbeeld, maar dit soort mensen zijn meestal ook niet het probleem.

Het probleem zijn de mensen die je zoals eerder genoemd, echt in je ogen kijken bij een rotonde, en TOCH niet zien, heeft niets met zichtbaarheid te maken, maar met hoe hun hersens het zichtbare vertalen, en blijkbaar wordt de motorfiets eruit gefilterd. Daar helpt volgens mij geen hesje tegen.

Dat verklaard ook meer waarom aan het begin van een seizoen meer ongelukken gebeuren, zowel de motorrijder die nog even moet wennen aan de motor, maar ook de automobilist die dat filter weer aan moet passen aan die motoren die opeens ook op de weg zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan