Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
classic topic...

lekker door laten gaan.

Maarre..
Ook steeds meer wandelaars met hesje: zou het daar wel helpen ?
En ik heb nu zelf al hondjes gezien met fluo-harnasjes..
hoe ver gaat dit... ?
 
classic topic...

lekker door laten gaan.

Maarre..
Ook steeds meer wandelaars met hesje: zou het daar wel helpen ?
En ik heb nu zelf al hondjes gezien met fluo-harnasjes..
hoe ver gaat dit... ?

mijn Tour testje toont aan dat op korte afstand Fluo zeker werkt,
wandelaars botsen veel minder vaak op elkaar sinds men met de hesjes loopt.
 
Volgens mij heeft TNO daar in 2003 (of zoiets) nog onderzoek naar gedaan. Stond destijds in de promotor. Komt er in het kort op neer dat als een automobilist een auto verwacht, maar iets anders ziet deze door de hersenen eruit gefilterd wordt.......met alle gevolgen van dien.

Daar helpt een fluo hesje (of in mijn geval een fluo jas) ook niet tegen. (praktijk ervaring helaas)

Dat klopt. Mensen zien wat ze verwachten en zijn gevoelig voor beweging. Een motor die recht op je af komt beweegt niet en valt pas op het laatste moment op. Wat dus veel effectiever is je rijgedrag aanpassen en zorgen dat je nooit in rechte lijn op een auto afrijdt. Zodra je merkt dat dat het geval is, ga je lichtjes slingeren. Daar wordt in de UK ook geleerd bij voortgezette rijopleidingen.
 
Ik ben verleden jaar van mijn trapfiets gereden op een 60km landwegje, vanachter, terwijl ik een grote, nieuwe, door mijn werkgever verstrekte fluorescerende gele jas droeg. Die zeer doet aan je ogen.
Kortom; ik geloof niet meer in reflectiedingesten.
 
Laatst bewerkt:
ik draag al jaren fluoriserend ondergoed op de motor, maar ik wordt nog steeds niet goed gezien ..........
 
dit helpt vast wel...
Fluorescent-Color-Dog-Mesh-Vest-Breathable-Dog-Sports-Wear-Clothes-Summer-Pets-Fluorescent-Color-Dogs-T.jpg_640x640.jpg
 
Ik vind die hesjes en vooral gele jassen echt wel opvallen!
Het is meteen opletten of het geen agent is.

Maar zelfs met sirenes op de achtergrond, politiemotor en fluo kleding kun je nog frontaal worden aangereden.
https://www.youtube.com/watch?v=JgLpZ1nbya8

Voor sommige gevallen zou het uitmaken, maar ik maak me vooral zorgen om mensen die niet eens kijken. Het blijft me verbazen hoe mensen zoms zonder te kijken de weg opkomen, keren, uberhaubt niet op de weg kijken, afslaan of whatever. Dan werkt een hesje ook niet, en de mensen die wel opletten zien m'n xenon ook wel.
 
Ik weet dat voetgngers met fluo-hesjes helaas ook dodelijke ongevallen / smidsy's meemaken. (Schiphol)

Zolang brandweerwagens, en ambulances ook over het hoofd gezien worden met zwaailampen en sirens maak ik me als motorrijder / fietser / voetganger geen illussies, The only way to survive is to act as if they're out to kill you!

Voor sommige situaties helpt het wellicht, als je als een idioot rijdt kan het ook schelen i.g.v. staandehouding... :] O-)
 
Op dit moment rij ik als van de weinigen in Frankrijk in een outfit van de kanarie-brigade. Sommige dorpen lopen haast uit om het te aanschouwen. Hier is het nog opvallend. Maar aangezien in Nederland vrijwel iedereen als kanarie voortbeweegt, heeft het daar geen effect (meer).
 
Laatst bewerkt:
...

... Het blijft me verbazen hoe mensen zoms zonder te kijken de weg opkomen, keren, uberhaubt niet op de weg kijken, afslaan of whatever. Dan werkt een hesje ook niet, en de mensen die wel opletten zien m'n xenon ook wel.
:^
 
Op dit moment rij ik als van de weinigen in Frankrijk in een outfit van de kanarie-brigade. Sommige dorpen lopen haast uit om het te aanschouwen. Hier is het nog opvallend. Maar aangezien in Nederland vrijwel iedereen als kanarie voortbeweegt, heeft het daar geen effect (meer).
Ze waren niet verbaasd door uw kanariegele kleur ...
... ze waren stomverbaast dat je motorkledij droeg ;)
 
Dag oma...

(ik vind dit trouwens wel een Classic topic - net als de topics HP-ervaringen, Rare-vraag-van-koekblikker, en Het-Grote-Wat-ik-Onderweg-meemaak-topic)

Het Hesjes-Zwaaiseizoen is nu wel goed+breed begonnen.
De Gepoetste en Be-Hestte straatglijdploffers, de jankende hesjeschuivers, en zelfs de Scooters-met-Akra-sticker (en akra-imitatie-geluid). Alles is nu wel uit de kast gekomen.
Daarover nu even geen commentaar.

Maar Hesjes...
- senioren met Hesjes
- electro-senioren-scooters met hesjes
- kleuterklas met hesjes (20+ van die koters geel aangekleed...
- honden met hesjes

En niet alleen in donker of winterschemer, maar ook op klaarlichte dag...
Poedels met Hesjes...
Waar houd het op?


Helpt dat nu echt ?
Hoe lang voordat iemand een target-fixatie op een be-hestte poedel doet en er *Splatsch*
overheen gaat?
 
- honden met hesjes

En niet alleen in donker of winterschemer, maar ook op klaarlichte dag...
Poedels met Hesjes...
Waar houd het op?


Helpt dat nu echt ?
Hoe lang voordat iemand een target-fixatie op een be-hestte poedel doet en er *Splatsch*
overheen gaat?

Ghehehe mijn schoonzusje heeft zo'n jankende teckel die met een hesje-met-verlichting wordt aangekleed en op het strand een reddingsvest (want honden kunnen niet zwemmen). De target fixatie (bewust of onbewust :+ ) zou mij niets verbazen.
 
@Eric1977 : Nu ga ik echt ROFL.

Ik kan je Verzekeren: Honden Zwemmen Prima (zoals de meeste dieren, maak je geen zorgen)
Veel honden vinden zee prachtig: lekker spetteren.

Er is een (totaal-off-topic) anecdote over hoe ik ooit tijdens een picknic een klein keffertje dat me dreigde te bijten met een onschuldige voet-beweging een aantal meters richting zn "familie" heb gelobt. Hond kwam niet meer terug, familie durfde blijkbaar ook niets te zeggen. (te dure garden-party met bedrijf, ergens bij Gent, in zomer 2000 - memories)

Iets meer on topic: er zijn trapfiets-aanhangers waar de hond in kan liggen terwijl de baas m voortrekt...
Gezond voor de Baas, en die hond maar lijnen omdat ie zo vet is...

Back on topic: hesjes... mensen... hoe ver moet dit gaan voordat gezond verstand er weer inschiet ?
Krijgen we straks een wedstrijd tussen kinderopvang-huizen over wie de Felste Hesjes of zwaailicht-petjes heeft ?
(dan is een GPS live-tracker vast ook niet ver weg - die bestaan ook al)
 
Laatst bewerkt:
...
Krijgen we straks een wedstrijd tussen kinderopvang-huizen over wie de Felste Hesjes of zwaailicht-petjes heeft ?
...

Ja en dan gaan ze naar buiten om het te testen en wordt degene met et zwaailicht op zijn harses aangereden door iemand die op zijn/haar telefoon zat te kijken. Wie gaat dan de wedstrijd winnen? :t
 
@pdv_Moto: ja briljant he? Je ziet dat beest soms echt met zo'n beschaamde blik kijken van wat maak je me nou?
 
Ghehehe mijn schoonzusje heeft zo'n jankende teckel die met een hesje-met-verlichting wordt aangekleed en op het strand een reddingsvest (want honden kunnen niet zwemmen). De target fixatie (bewust of onbewust :+ ) zou mij niets verbazen.
Wat lichtjes op de hond (vest is wat overdreven) kan best wel handig zijn, heb al vaak genoeg gehad dat ik de hond kwijt was in het donker. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan