Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
Ik draag altijd een vuile onderbroek. Van mijn moeder moest ik altijd een schone aantrekken voor het geval ik na een ongeluk in het ziekenhuis zou komen.
Na zo'n 34 jaar motorrijden heb ik nog niet in het ziekenhuis gelegen. Ik denk dat daarmee bewezen is dat een vuile onderbroek minstens zo veilig is als een geel hesje.


de 2 keer dat ik bijkwam op de brancard dacht ik "ik heb toch wel een schone onderbroek aan???"
Mijn moeder net als jouw moeder.....

En ze waren inderdaad schoon; zou DAT de oplossing kunnen zijn voor crash prevention????
 
de 2 keer dat ik bijkwam op de brancard dacht ik "ik heb toch wel een schone onderbroek aan???"
Mijn moeder net als jouw moeder.....

En ze waren inderdaad schoon; zou DAT de oplossing kunnen zijn voor crash prevention????


Ik rij met volgescheten onderbroek maar ook dan ga ik op m'n plaat :/
 
de 2 keer dat ik bijkwam op de brancard dacht ik "ik heb toch wel een schone onderbroek aan???"
Mijn moeder net als jouw moeder.....

En ze waren inderdaad schoon; zou DAT de oplossing kunnen zijn voor crash prevention????
Ik denk dat je zojuist mijn gelijk bewezen hebt. Ik met een vuile onderbroek lig nooit op een brancard, jij met een schone onderbroek wel, twee keer zelf.
 
Ik wilde all season banden en liefst fluo. Maar ik kan ze niet vinden voor mijn velgenmaat. 255/40/17. Wel winter en zomerbanden. Maar flu is dus helemaal kansloos...
 
Oma...


Toch even een Schopje..

Moest gisteren aan dit topic denken toen ik wandeled een stelletje tegenkwam met 3 honden, elke hond met een geel fluor hesje...
edit, kon het niet laten, check deze beelden...
(en denk er dan zelf die 3 Fluo honden bij...)

Zonder dit topic zou MF niet hetzelfde zijn.
(dit, + HP-eemnes, + alle 1001++ topics over "welke eerste motor" - hint: een rode....)

De Allerbeste wensen voor Alle Fluor en niet-Fluor rijders !
 
Laatst bewerkt:
Die hesjes helpen
In mijn rol van automobilist vallen Motorrijders met Leuchtende Farben meer op
 
Pffff ... ik wil geen geel fluootje meer ...

Die hebben tegenwoordig andere toepassingen dan zichtbaarheid ... :X
 
De meerwaarde van deze fluorvestjes heeft alleen tot gevolg dat de omzet van de verkoper wat beter wordt.
Nee echt niet, door de wildgroei en de hoeveelheid van deze kledingstukken, vallen ze niet op, de meeste zijn ook zo vuil dat het effect daarvan volledig is verdwenen. Ook de verkeerd afgestelde (te hoog) koplampen van diverse voertuigen ontneemt de bedoeling van deze kledingstukken volledig weg.

Als motorrijder, moet je jezelf nu eenmaal beter laten zien, door wat meer in het kijkbeeld te gaan rijden. Maar nog veel beter is zelf blijven zien.
 
De meerwaarde van deze fluorvestjes heeft alleen tot gevolg dat de omzet van de verkoper wat beter wordt.
Nee echt niet, door de wildgroei en de hoeveelheid van deze kledingstukken, vallen ze niet op, de meeste zijn ook zo vuil dat het effect daarvan volledig is verdwenen. Ook de verkeerd afgestelde (te hoog) koplampen van diverse voertuigen ontneemt de bedoeling van deze kledingstukken volledig weg.

Als motorrijder, moet je jezelf nu eenmaal beter laten zien, door wat meer in het kijkbeeld te gaan rijden. Maar nog veel beter is zelf blijven zien.
Helemaal mee eens!

Maar ik doelde eigenlijk vooral op de betogingen van de "gele hesjes bende" ;)
 
Helemaal mee eens!

Maar ik doelde eigenlijk vooral op de betogingen van de "gele hesjes bende" ;)
Ah... ja dat.. Ik kom geregeld in Parijs en Brussel, zo ook de afgelopen 3 a 4 dagen.
Ik heb bij Place de Concord aan de rand staan te kijken, en had niet zo erg (typisch Nederlands) de behoefte mij daar in te mengen.
Het is een van de weinige manieren om aan een doof en blind soort overheid te laten merken, dat ze te vergaan met hun beleid.
Een staat kan nu eenmaal niet bestaan zonder de donaties van het volk (Taxe), Maar net als in Nederland staan de bedenkers van zulke ideeën ver van het volk, en meestal ook nog zijn dit wat oudere vellen uit de tijd dat er genoeg was.
Waarvoor deze Geeljassen staan, Ja dat is een goede zaak, ze staan daar ook voor mij en voor jou. ze lopen bewust een risico, ook weer voor jou en mij...
Maar er zitten tussen die elementen ook geesten die meer op sensatie en opruiing zijn gefixfocused. en dat geeft een grimmige sfeer.
De politie in Parijs is daar bijzonder goed bedreven in om dat soort lui er uit te pikken en afdoende te straffen (politie in Parijs heeft nu eenmaal meer acht dan onze Hollandse agenten)
Ja, ik vind het dus een goede zaak dat men zijn of haar stem laat horen en zien. Baricades en Parijs horen onomstotelijk bij elkaar. Dat is al door de eeuwen heen zo. De agressie welke nu wordt getoond Tja, dat hebben we over de hele wereld dit zijn uit sensatie zucht meelopende ontstaan door het enorme gedogenis beleid..
En ik,..... ik ben egoisties en bemoei mij daar niet mee... laat maar, ik rijd mijn tijd wel uit op m'n fietsje, draag de lasten mopperend, maar doe er niets mee..
Goed, dit is gewoon mijn mening daar hoef je het niet mee eens te zijn.............
 
ik heb zelf een jas met fluoriserende delen erop, helaas zien mensen mij eerder las pilon waar ze zo dicht achter op moeten kleven. Weet niet helemaal wat dat is met automobilisten....
 
Ik rij veel auto en regelmatig motor.
Mijn ervaring als automobilist is dat motorrijders in gele hesjes niet beter opvallen in het verkeer.
Zoals net gemeld: reflecterende strepen vallen soms wel wat beter op, maar als er een dikke topkoffer op de motor zit of scherm aan de voorkant, dan is er geen verschil.
Goede verlichting voor en achter op de motor blijven het belangrijkste.
Blijf beseffen dat je op de motor (en op de fiets of scooter) waarschijnlijk minder goed zichtbaar bent dan dat jij de auto's om je heen ziet.
In regen ben je op de motor dubbel in het nadeel omdat dan vaak ook je eigen uitzicht een stuk minder is.
 
Gelukkig, topic leeft nog.

Twee-en-een-half opmerkingen:

1. Kreeg vorig jaar bij een stoplicht de vraag toegeschreeuwd : "Ze gaan zeker wel vaak aan de kant voor je ?"
Het Petje in questie had net fors geremd voor een oranje stoplicht, waar hij normaliter wel doorheen had gekund, ik kwam 2 sec later naast m te staan.
Ik zat net voor de 2e dag op een R1200RT, en had de Gele Regenjas aan.
Bovendien heb ik de schouders van de regenjas, kapotgewaaid door klapperwind, gerepareerd met grijze ductape: zijn net epauletten...
Het Agent-effect ?

2. Nieuwe Damen-Jas, de Damen variant van "laminaat", lekker waterdicht. Bevalt Prima.
Overwegend Geel.
Met de nieuwe gele jas _lijkt_ het of de koekblikken af en toe schrikken en opzij gaan. Wel zo lekker.

2.5: Nu had ik vandaag een geval "plots vaart minderen" door een dametje in een 30km zone, en _precies_ 30km/h .. dat schiet Niet Op.
zucht. Inhalen was tricky, dus veel geduld gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan