Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
Dus, als je ingehaald wordt door allemaal rode auto's, dan zie je ze niet, omdat ze allemaal dezelfde kleur hebben?

Als iedere motorrijder in het geel gaat, dan blijft dat opvallen, alleen als alle auto's OOK in het geel gaan, dan wordt het een ander verhaal.

Er is overigens wel eens een onderzoek geweest, of cijfers bekend gemaakt, dat rode (?) auto's minder vaak betrokken waren bij ongelukken, dus blijkbaar is de kleur WEL van belang voor de ongevalsstatistieken!.....Ja, in dit onderzoek was meegenomen het percentage auto's van een bepaalde kleur....

joh, nu trek je het helemaal uit de context.
ik heb het over hesjes en hun [fluo]kleuren, kom jij in 1 keer met auto's aan. :')




komop dan met dat onderzoek; anders is het windgeblaas. :P :W
iedereen denkt het maar te weten hier;



cijfers willen we zien, :Y
 
Laatst bewerkt:
dan zijn we klaar.


next. :W
Nee, nu heb ik de moeite erin gestoken om het zelfs voor jou leesbaar te maken, en ben ik heel benieuwd of daar dezelfde standpunten in vastgehouden gaan worden. Make me a believer. :P Maar de "next" geeft wel weer heel duidelijk aan dat je hier niet bent om van een ander te leren, maar puur om je gelijk wanhopig vast te houden. Veel plezier ermee.
 
Nee, nu heb ik de moeite erin gestoken om het zelfs voor jou leesbaar te maken, en ben ik heel benieuwd of daar dezelfde standpunten in vastgehouden gaan worden. Make me a believer. :P Maar de "next" geeft wel weer heel duidelijk aan dat je hier niet bent om van een ander te leren, maar puur om je gelijk wanhopig vast te houden. Veel plezier ermee.


inderdaad. _O- _O- _O- _O-


note; misschien zit het wel bij jou; dat zijn die mensen die anderen altijd "wat willen bijbrengen/willen leren" .

vraag ik daarom/ wil ik daar naar luisteren? :N :N :W
 
Laatst bewerkt:
Zo ken ik er nog wel een paar......
Och ja ik ook, maar door de discussie te voeren zet je in ieder geval de personen die met een open mind lezen aan het denken. Hoewel het dus soms lijkt alsof je nergens komt is dat niet altijd het geval. Ook al wordt er dan met zwaaihandjes en lachebekken gereageerd :z :')
 
Laatst bewerkt:
ter aanvulling; ik denk/pretendeer niets te weten maar geef gewoon mijn mening;

en of deze volgens jullie niet/wel waar is of gedeeltelijk kan/zal ik niet mee zitten. ook zit ik er niet mee dat jullie een mening hebben, alleen hoef ik het daar niet mee eens te zijn en viseversa.

inderdaad, over mijn eigen mening ga ik niet discussieren, of ik gelijk heb doet ook niet ter zake.
niemand weet hier immers of ie gelijk heeft of niet in zijn mening over de hesjes.


en nu heb ik wel genoeg gezegd over zo'n onbelangrijk iets.


wil je je hesje aan? prima.
wil je hem niet aan ook goed. :Y
 
Laatst bewerkt:
Och ja ik ook, maar door de discussie te voeren zet je in ieder geval de personen die met een open mind lezen aan het denken. Hoewel het dus soms lijkt alsof je nergens komt is dat niet altijd het geval. Ook al wordt er dan met zwaaihandjes en lachebekken gereageerd :z :')


dream on men, dream on. :Z :z
 
http://www.boval.nl/fileadmin/Boval_Assurantien/Zakelijk/Verzekeren/Uw_onderneming/Vervoer_en_transport/autokleur.pdf

Waaruit blijkt dat rood juist niet een handige kleur is......


toch wel lachen,

in Amerika is de kleur wit van een auto zelfs een reden voor verzekeringsmaatschappijen voor verlaagde premies. ;)


maarja, dit zijn auto's, > groot, log en goed zichtbaar.

een motorrijder daarintegen is smal, klein en veel minder goed zichtbaar.
dus of de kleur dan nog uitmaakt?


who knows. ;)
 
ter aanvulling; ik denk/pretendeer niets te weten maar geef gewoon mijn mening;

Prima, maar als er dan om bewijs gevraagd wordt, en die ook nog eens geleverd wordt, dan wordt er overheen geluld......
er is nu inmiddels bewijs genoeg geleverd, inclusief resultaten uit onderzoeken, dat de kleur weldegelijk van invloed is op de zichtbaarheid en zelfs op het ongevalsrisico, en dat geel in de MEESTE GEVALLEN de meeste zichtbaarheid geeft. Maar toch stug blijven volhouden dat dit niet zo is.......
 
Prima, maar als er dan om bewijs gevraagd wordt, en die ook nog eens geleverd wordt, dan wordt er overheen geluld......
er is nu inmiddels bewijs genoeg geleverd, inclusief resultaten uit onderzoeken, dat de kleur weldegelijk van invloed is op de zichtbaarheid en zelfs op het ongevalsrisico, en dat geel in de MEESTE GEVALLEN de meeste zichtbaarheid geeft. Maar toch stug blijven volhouden dat dit niet zo is.......


dat is dat ze immers willen dat je denkt,


gaat de hesjes verkoop en fluoaanverwante zooi met sprongen weer omhoog. :P *D
 
toch wel lachen,

in Amerika is de kleur wit van een auto zelfs een reden voor verzekeringsmaatschappijen voor verlaagde premies. ;)


maarja, dit zijn auto's, > groot, log en goed zichtbaar.

een motorrijder daarintegen is smal, klein en veel minder goed zichtbaar.
dus of de kleur dan nog uitmaakt?


who knows. ;)

Bewijs staat in dat rapport, dus inderdaad, einde discussie.

Ik ga nu ff naar de winkel handvatverwarming kopen, want de gerbings bewaar ik voor de echt koude dagen, en handvatverwarming is wel lekker voor de frisse ochtenden natuurlijk. Te dikke handschoenen rijdt niet lekker, krijg ik kramp in mijn handen van.....
Ik heb hier naar lopen zoeken, of daar bewijs van is te vinden middels een onderzoek, maar heb het niet gevonden, dus ben van mijn eigen ervaring uit gegaan, ik hoop dat dat nu wel mag? :+

:]
 
Laatst bewerkt:
Prima, maar als er dan om bewijs gevraagd wordt, en die ook nog eens geleverd wordt, dan wordt er overheen geluld......
er is nu inmiddels bewijs genoeg geleverd, inclusief resultaten uit onderzoeken, dat de kleur weldegelijk van invloed is op de zichtbaarheid en zelfs op het ongevalsrisico, en dat geel in de MEESTE GEVALLEN de meeste zichtbaarheid geeft. Maar toch stug blijven volhouden dat dit niet zo is.......
Voor bewijsdiscussies zie Allah, het nieuwe god topic. en aanverwante onderwerpen.
 
Nu Zwarte Piet ook geen rode lippen meer heeft, is hij met fluo gele lippen vast beter zichtbaar op het dak!

Ik heb vandaan weer heerlijk gereden op mijn zwarte motor met m'n zwarte pak en zwarte helm. Iedereen zag me en ik had niet één "hairy moment"
Of zouden het de reflectiestroken op mijn broek zijn die mij 200 km veilig door het verkeer loodsten?
 
Nu Zwarte Piet ook geen rode lippen meer heeft, is hij met fluo gele lippen vast beter zichtbaar op het dak!

Ik heb vandaan weer heerlijk gereden op mijn zwarte motor met m'n zwarte pak en zwarte helm. Iedereen zag me en ik had niet één "hairy moment"
Of zouden het de reflectiestroken op mijn broek zijn die mij 200 km veilig door het verkeer loodsten?
Ik ben de eerste die aan zal geven dat het allemaal begint met een goeie defensieve en anticiperende rijstijl hoor ;)
 
Bewijs staat in dat rapport, dus inderdaad, einde discussie.

Ik ga nu ff naar de winkel handvatverwarming kopen, want de gerbings bewaar ik voor de echt koude dagen, en handvatverwarming is wel lekker voor de frisse ochtenden natuurlijk. Te dikke handschoenen rijdt niet lekker, krijg ik kramp in mijn handen van.....
Ik heb hier naar lopen zoeken, of daar bewijs van is te vinden middels een onderzoek, maar heb het niet gevonden, dus ben van mijn eigen ervaring uit gegaan, ik hoop dat dat nu wel mag? :+

:]
[q]Resultaten
De studie toont aan dat witte voertuigen minder vaak betrokken
raken bij ongevallen. Donkere kleuren blijken daarentegen het
gevaarlijkst, gevolgd door rood. Zo hebben zwarte wagens
gemiddeld 12% meer kans op een ongeval dan witte wagens,
gevolgd door grijze (11%), zilverkleurige (10%) en rode
wagens (7%). Op klaarlichte dag zijn deze auto’s het meest
vertegenwoordigd in de ongevalsstatistieken. Wanneer de zon
opkomt of de schemering invalt, ligt het ongevalsrisico bij
zwarte wagens maar liefst 47% hoger dan bij witte auto’s! ’s
Nachts daarentegen heeft de kleur beduidend minder invloed.
Dit ligt voor de hand, want onder het licht van de koplampen
vervaagt het contrast tussen de verschillende kleuren. Waarom
zou men anders zeggen “bij nacht zijn alle katten grauw”?
En tenslotte blijkt er ook nog een verband te bestaan tussen
de kleur en de ernst van de ongevallen. Zo hebben grijze,
zilverkleurige en rode auto’s beduidend meer kans om bij een
ernstig ongeval betrokken te raken. [/q]

* bewijs dat een witte voertuigen minder vaak betrokken is bij ongevallen. *
onderandere.

wat heeft dat te maken met gele fluohesjes?
ik volg deze argumentering even niet, wat dit rapport daarmee te maken heeft? :? ..






nee, dat heeft niets met veiligheid te maken.
ergo; mag je helemaal zelf weten. :Y ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het niet over degene die voor me rijdt, maar over verblindende tegenliggers.
Verkeerd afgestelde xenon is sterk verblindend
, evenals xenon in reflectoren die daar niet voor bedoeld zijn. Je hebt dan een enorme hoeveelheid strooilicht. Je kan dan niet zien, wat er achter die tegenligger gebeurd.
En meer afstand houden helpt dan echt niet, of ik zou keihard achteruit moeten gaan rijden. :P

:^

inderdaad, van mij mogen ze al die xenon eruit slopen.
vooral die verkeerd ingestelde. B|
 
Ohja,

klein puntje wat betreft de hesjes;


wat me is opgevallen is dat alleen een fluohesje inderdaad slecht zichtbaar is als extra effect bij een motorrijder,
vooral als ie een rugzak aan heeft/ windscherm ervoor zit, etc etc.

Wat me OOK opviel is overdag wanneer een motorrijder voor meer dan 50% in het fluogeel gaat [en de rest zwart] en vooral z'n helm fluo, dan valt ie wel beter/goed op.


alleen of dat nu is omdat ik er nu meer op let als dat ik normaal deed, of omdat het echt meer opvalt...

dat is nog steeds de discussie
. :) ;)




:')


:^ :Y
 
Laatst bewerkt:
Gele hesjes zijn inderdaad goed voor de veiligheid. Want iedereen die erover op M-F zit te lullen, zit niet op de motor en kan dus zo op dat moment geen ongeluk krijgen.
 
Gele hesjes zijn inderdaad goed voor de veiligheid. Want iedereen die erover op M-F zit te lullen, zit niet op de motor en kan dus zo op dat moment geen ongeluk krijgen.

Hee..... dan hebben al die gele hesjesheaumeau's dus toch gelijk????? _O- _O-
 
Ach, ook daar vegen sommigen hun reet af aan objectief bewijs..... O-)

Doet het OM dat niet regelmatig :)


Afgelopen week heb ik opgelet hoeveel rijders er met hesje reden en hoeveel zonder

grofweg 75% rijdt met en 25% zonder hesje

Toch vielen ze allemaal even snel op,en was het puur afhankelijk van rijrichting, plaats op de weg, tegen de zon in, met zonlicht, zonder zonlicht, groene achtergrond,lichte achtergrond, lichtval, koplamp, met of zonder mouwen in ,t geel....

Het maakt dus nu officieel niks meer uit, zojuist de onderzoeksgegevens hierboven gepubliceerd, dus bewijs staat zwart op wit O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan