knipperlichten voor knipperen alle 2

richard3

Die hard MF'er
9 okt 2006
558
3
nijmegen
ik heb een setje spiegels met knipperlichten gekocht,
ik had achter altijd al een Led achterlicht met geintregeerde knipperlichten.
en om deze goed te laten werken heb ik een zogenaamd belastingsonafhankelijk knipperlicht relais geinstalleerd, nu heb ik een klein probleem waar ik niet helemaal uit kom.

zodra ik linksaf ga, knippert mijn rechter knipperlicht ook zachtjes mee. en andersom bij rechtsaf.
het is duidelijk minder fel als de kant die ik op wil. maar ze branden wel.

nu heb ik even gemeten en heb een weerstand van 5 ohm tussen de plus van het linker en de plus van het rechter knipperlicht.

deze plussen zitten natuurlijk geschakeld aan het verklikkerlampje. geeft deze nu het probleem?

mijn oude normale knipperlichten knipperen niet mee. dus het zit toch ergens met het mindere vermogen van de nieuwe knipperlichten ( ik denk dat ik het op kan lossen door er een weerstand tussen te solderen, maar dit is natuurlijk het verhullen van het probleem en niet het oplossen)

dus wie o wie heeft de juiste tip voor mij , wat ik nu zo gauw over het hoofd zie of waar ik simpel weg niet aangedacht heb?
 
Daar ligt het niet aan, het probleem ligt er dat de leds te weinig weerstad/vermogen hebben, ik heb het zelfde op mijn africa twin gehad, als ik maar rechts deed ging alles aan.

Als je richting naar rechts aangeeft nu gaat er een kleine stroom over je verklikker lampje naar de andere kant en omdat led met heel weing vermogen werkt gaat deze mee knipperen.

Dit is op te lossen met diodes, en je verklikker aan de min te leggen, als je dit zelf kunt maken is het makkelijk, ik kan je wel een tekeningetje sturen als je wilt.
 
Ik zie dat je monteur bent dus ik denk dat ik het ook wel kan uitleggen.

-je knipt de draden naar je verklikker af.
-deze leg je aan de kant.
-de 2 draden die nog aan je motor zitten, hier moeten 2 diodes aan gesoldeerd worden
-allebei de diodes worden daarna aan 1 draad van de afgeknipte verklikker gesoldeerd, dus de 2 diodes naar 1 draad, maakt niet uit welke, de diodes moeten met de stroomrichting naar het ene draad wijzen.
-de andere draad knoop je ergens aan massa, (kuipframe ofzo, ff doormeten of je er massa hebt)

Heb ook wel 2 diodes voor je, en kan ze ook wel als compleet schakelingetje naar je sturen voor de verzendkosten, hoef je het er alleen maar tussen te solderen.

Mocht je hier nou de ballen van snappen, kan ik maandag even een tekening sturen en het duidelijk uitleggen. Heb thuis alleen een ipad, en daar kan ik niet zo makkelijk een tekeningetje op fixen voor je.
 
Ik zie dat je monteur bent dus ik denk dat ik het ook wel kan uitleggen.

-je knipt de draden naar je verklikker af.
-deze leg je aan de kant.
-de 2 draden die nog aan je motor zitten, hier moeten 2 diodes aan gesoldeerd worden
-allebei de diodes worden daarna aan 1 draad van de afgeknipte verklikker gesoldeerd, dus de 2 diodes naar 1 draad, maakt niet uit welke, de diodes moeten met de stroomrichting naar het ene draad wijzen.
-de andere draad knoop je ergens aan massa, (kuipframe ofzo, ff doormeten of je er massa hebt)

Heb ook wel 2 diodes voor je, en kan ze ook wel als compleet schakelingetje naar je sturen voor de verzendkosten, hoef je het er alleen maar tussen te solderen.

Mocht je hier nou de ballen van snappen, kan ik maandag even een tekening sturen en het duidelijk uitleggen. Heb thuis alleen een ipad, en daar kan ik niet zo makkelijk een tekeningetje op fixen voor je.
:^

Plaatje erbij
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan