accu- druppellader - winter

Rowien

Rookie
8 aug 2013
5
0
Hoi,
Ik heb mijn motor (suzuki vx 800) een maand ongeveer niet gebruikt nu. En nu wil hij niet meer starten.
Ik heb wel een druppellader gekregen van de vorige eigenaar. Als ik die erop zet doet mijn motor het dan weer? Of moet er eerst een andere accu lader aan?

Verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik hem langere tijd laat staan (winter)? Is mijn eerste motor namelijk.

En stallen in de winter met of zonder volle benzinetank? Ik hoor wisselende verhalen...

Hoop op veel nuttige antwoorden! :)
 
Hoi,
Ik heb mijn motor (suzuki vx 800) een maand ongeveer niet gebruikt nu. En nu wil hij niet meer starten.
Ik heb wel een druppellader gekregen van de vorige eigenaar. Als ik die erop zet doet mijn motor het dan weer? Of moet er eerst een andere accu lader aan?

Verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik hem langere tijd laat staan (winter)? Is mijn eerste motor namelijk.

En stallen in de winter met of zonder volle benzinetank? Ik hoor wisselende verhalen...

Hoop op veel nuttige antwoorden! :)


Probeer de zoekfunctie eens! O-)
 
Aan de lader en als hij weer vol is moet hij gewoon weer starten, maar wel erg snel leeg of heb je er een alarm en andere stroom verbruikers erop zitten.
Tank vol, minder kans op roest, hoe meer ruimte boven de vloeistof hoe meer kans op condens in de winter(ondanks de beziene dampen er boven).
 
tamboer, ik heb gezocht, maar niet goed genoeg dan. sorry.
pth, bedankt! nee geen alarm of andere stroom verbruikers. Ik vond ook al snel leeg. Dan ga ik morgen bezig met die druppellader. Moet voor zich spreken gok ik, hoe dat ding werkt.
 
Hmmm.

50% van de topics over druppelladers, gaan over die vraag. De verdeling is ongeveer 50/50 tussen voorstanders van aangesloten laten en voorstanders van af en toe aansluiten.

Ik zou in ieder geval zorgen dat je hem aansluit als de accu nog meer dan halfvol is, de meeste voertuigaccu's kunnen er niet goed tegen om ver ontladen te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan