zwarte rook uitlaat

Francorius

Rookie
29 jul 2010
6
0
Zeeuws Vlaanderen
Hallo, de laatste tijd merk ik dat er zwarte rook uit mijn uitlaat komt, vooral als ik gas bijgeef bij bv inhalen.
Is dit zelf op te lossen? Kwestie van afstelling of wat moet ik ermee?
Wat ik eigenlijk wil weten is wat de oorzaak is

groeten
 
Hallo, de laatste tijd merk ik dat er zwarte rook uit mijn uitlaat komt, vooral als ik gas bijgeef bij bv inhalen.
Is dit zelf op te lossen? Kwestie van afstelling of wat moet ik ermee?
Wat ik eigenlijk wil weten is wat de oorzaak is

groeten
8-) .....zelf heb je de vraag al deels beantwoord ....

Zwarte rook = onverbrande benzine.

:^
 
Wat meer info... tja... motor is pas naar garage geweest voor banden (daar waar ik de motor gekocht heb) Had de vraag gesteld moet er ook een beurt gegeven worden want als die toch naar e garage moet....
Nee was nog niet nodig (is nu 2 maanden geleden) oke ze zullen het wel beter weten d8 ik
Maar ondertussen rookt hij wel bij goed gassen.
Weet eigenlijk niet wat voor info ik nog moet geven, heb motor gekocht met 10000 km nu 18000.

denk dat ik gewoon naar garage ga, heb vroeger (25 jaar geleden) wel veel gesleuteld aan mijn motoren, van olie verversen en filter tot aanpassen plaatjes klepspeling, ook synchroniseren carburateurs heb ik gedaan (ooit) maar heb daar niet zoveel zin meer in.
Als het nu enkel luchtfiter was en bougies... tja dat wil ik nog wel...

Baaj de weej, heb even luchtfilter eruit gehad, was best wel vies maar wat me vooral opviel is dat de onderkant naar benzine rook, ook het onderste deel van afdichting was verzadigd met benzine....

Greetz
 
Wat meer info... tja... motor is pas naar garage geweest voor banden (daar waar ik de motor gekocht heb) Had de vraag gesteld moet er ook een beurt gegeven worden want als die toch naar e garage moet....
Nee was nog niet nodig (is nu 2 maanden geleden) oke ze zullen het wel beter weten d8 ik
Maar ondertussen rookt hij wel bij goed gassen.
Weet eigenlijk niet wat voor info ik nog moet geven, heb motor gekocht met 10000 km nu 18000.

denk dat ik gewoon naar garage ga, heb vroeger (25 jaar geleden) wel veel gesleuteld aan mijn motoren, van olie verversen en filter tot aanpassen plaatjes klepspeling, ook synchroniseren carburateurs heb ik gedaan (ooit) maar heb daar niet zoveel zin meer in.
Als het nu enkel luchtfiter was en bougies... tja dat wil ik nog wel...

Baaj de weej, heb even luchtfilter eruit gehad, was best wel vies maar wat me vooral opviel is dat de onderkant naar benzine rook, ook het onderste deel van afdichting was verzadigd met benzine....

Greetz

hoe is het oliepeil?
ruikt de olie ook naar benzine?
 
Baaj de weej, heb even luchtfilter eruit gehad, was best wel vies maar wat me vooral opviel is dat de onderkant naar benzine rook, ook het onderste deel van afdichting was verzadigd met benzine....

Greetz

Hmm......toch maar even kijken of die afstelling van de carburateurs wel juist is.
...vlotterhoogte/ vlotternaald/ naald gasschuif etc...
 
Wahaaaaaaaaaa is wel geinig... maare tegenwoordig hebben we ook rookstokken electrisch met rook dus zou toch wel kunnen en electric bike met de geur van verbrande olie.

Als ik aan de rook ruik dan doet het me niet denken aan olie, vroeger heb ik wel zo'n bak gehad die gebruikte 1 liter olie op 1000 km maar dit is niet hetzelfde tenminste zo is het dat ik het me kan inbeelden

Je hebt helemaal gelijk. Helaas heb ik te weinig verstand van electrische motoren om te durven zeggen wat er mis is als daar rook uit de uitlaat komt. :P
 
Tsss, ik moet toch het verzorgingshuis van Bolski eens bellen. Heeft ie zo te lezen weer een computerpasje voor zat-don te pakken gekregen. Ze horen toch te weten dat ie sinds z'n laatste aanval alleen maar een vrijdagpasje mag hebben |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan