Raar geluid - Gas geven in de 6?

Enric0

MF veteraan
18 okt 2011
1.542
2
Stroe (Gelderland)
Hey!

Als ik met mijn motor (Yamaha TDR 125 2 takt brommert) in de 6 rij hoor ik een raar geluid.
Niet op de koppeling. maar alleen als ik puur écht gas geef.
Een tijdje terug had ik m'n motor naar de garage gebracht blok opengebroken alles gecontroleerd. was verder goed. zei zeiden dat die geen rare geluiden meer maakt.

Is dit niet slecht? of moet ik oppassen?
Even het zekeren voor het onzekeren weten. :+

ook als ik filmpjes kijk van deze motor hoor ik dat geluid verder ook niet echt ofzo
 
Laatst bewerkt:
Als het een "gierend" geluid is zou je best wel eens last kunnen hebben van versleten tandwielen van die 6de versnelling.


Versleten lijkt me zelf heel sterk, deze motor komt uit duitsland en was begrensd op 80 km per uur. dus dan kom je weinig in de 6.


Maar ik heb het geluid alleen als ik ook gas geef. moet ik dan ook niet wat horen als ik geen gas geef?
 
Hey!

Als ik met mijn motor (Yamaha TDR 125 2 takt brommert) in de 6 rij hoor ik een raar geluid.
Raar geluid? Wat voor raar geluid?
Niet op de koppeling. maar alleen als ik puur écht gas geef.
Wat is "niet op de koppeling" Wat is "puur écht gas" geven?

Een tijdje terug had ik m'n motor naar de garage gebracht blok opengebroken alles gecontroleerd. was verder goed. zei zeiden dat die geen rare geluiden meer maakt.
Zei zeiden dat? Dat heb je zelf daarna niet gecontroleerd? Wat hebben ze gedaan? Waar hebben ze naar gekeken?

Is dit niet slecht? of moet ik oppassen?
Even het zekeren voor het onzekeren weten. :+
Wat is niet slecht? dat het nu door je dealer is opgelost?
ook als ik filmpjes kijk van deze motor hoor ik dat geluid verder ook niet echt ofzo
Microfoontjes op kleine camera's zijn over het algemeen vrij slecht en windgeruis (zeker in z'n 6) overstemt het meeste..
 
Laatst bewerkt:
Versleten lijkt me zelf heel sterk, deze motor komt uit duitsland en was begrensd op 80 km per uur. dus dan kom je weinig in de 6.


Maar ik heb het geluid alleen als ik ook gas geef. moet ik dan ook niet wat horen als ik geen gas geef?

in sommige gevallen ga je bijgeluiden pas horen als de tandwielen [nog zwaarder] belast worden,
dus versleten tandwielen of misschien pitting is helemaal geen vreemde opmerking.
maar het zou net zo goed een lagertje kunnen zijn dat in de 6e versnelling net wat zwaarder belast wordt.
 
Juist in die hogere versnelling kan het tandwiel op zijn donder krijgen als de motor niet mooi "rond" loopt. Motor gaat schokkend rijden, gevolg: tandwielen zijn er niet blij mee. Ergste geval, je gaat een tand of wat missen.

En nee, er bestaat nog geen fluoride olie :+
 
Juist in die hogere versnelling kan het tandwiel op zijn donder krijgen als de motor niet mooi "rond" loopt. Motor gaat schokkend rijden, gevolg: tandwielen zijn er niet blij mee. Ergste geval, je gaat een tand of wat missen.

En nee, er bestaat nog geen fluoride olie :+

Vandaag een keer nog geprobeerd.
Het word nóg raarder.

boven de 6 duizend rpm. word het geluid een stuk minder.. dit is ook op het moment dat de powervalve open gaat.

dan hoor ik het bekende 2 takt gejank meer en eigenlijk dat gekraak niet.. alleen in de 6 op lagere RPM. :/

ik weet het niet meer ik vind het maar apart
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan