Braking b-one velgen. Hoe zitten de schijven vast?

chrisjemol

MF veteraan
24 okt 2007
9.343
136
Geertruidenberg
Hoi ik heb interesse in een set braking b-one velgen onder de r1 maar als ik de foto's bekijk lijkt het net of de schijven 1 zijn met de velg, ik zie geen bevestiging.
Het zal toch niet zo zijn dat als de schijven versleten zijn ik nieuwe velgen moet kopen??
 
Ik ken ze verder niet, maar zo te zien is het hart van de schijf één geheel met het wiel. Als de schijf versleten is moet je dus de floaters loshalen en vervang je alleen het zilvergrijze deel.
 
What's in a name.

Kende ze nog niet, maar wel aantrekkelijk qua prijs. 2 wave schijven en een nieuw wiel voor nog geen 600 euro. En deze bevestiging moet toch ook wat gewichtsvoordeel opleveren. Alleen voor vervangingsonderdelen zit je wel aan braking vast.
 
Bwa als ik de gewichten vergelijk van een compleet ducati 999r achterwiel (gesmeed aluminium) en een standaard yamaha R6 2005 achterwiel zit er eigenlijk niet zoveel verschil tussen.

Ducati wiel was 0.5kg lichter.

Beetje lichter, wel sterker maar een pak duurder.

Ik zou toch een wiel zoeken waarvan schijven wisselen eenvoudiger is.

Iets wat je tenminste zelf kunt doen ipv weer een speciale tang te moeten kopen van 150€ stuk bv.
 
Laatst bewerkt:
Bwa als ik de gewichten vergelijk van een compleet ducati 999r achterwiel (gesmeed aluminium) en een standaard yamaha R6 2005 achterwiel zit er eigenlijk niet zoveel verschil tussen.

Ducati wiel was 0.5kg lichter.

Beetje lichter, wel sterker maar een pak duurder.

Ik zou toch een wiel zoeken waarvan schijven wisselen eenvoudiger is.

Iets wat je tenminste zelf kunt doen ipv weer een speciale tang te moeten kopen van 150€ stuk bv.

Wielen zijn zwaarder dan orig.en geen beste kwaliteit.Heb een foto gezien van een setje met schade door kuil in weg.Voorvelg gescheurd en achtervelg een deuk.Voorvelg zat vol luchtbellen in gietwerk.Maar wat wil je voor die prijs incl. schijven.
 
Zijn er geen marchesini velgen te verkrijgen voor je motor?

Of wat ik ga doen is een kale velg kopen van Ebay en zelf pas maken voor mijn motor.

Staan erop voor een paar honderd euro.

Maar dan moet je zelf alles nog maken.
 
Laatst bewerkt:
Wielen zijn zwaarder dan orig.en geen beste kwaliteit.Heb een foto gezien van een setje met schade door kuil in weg.Voorvelg gescheurd en achtervelg een deuk.Voorvelg zat vol luchtbellen in gietwerk.Maar wat wil je voor die prijs incl. schijven.

T klinkt idd te mooi om waar te zijn. :z

Volgens mij mag zulke rommel dan niet in Nederland verkocht worden voor gebruik op de openbare weg.
 
passen met een beetje werk overal onder
ik vond de kwaliteit niet verkeerd
full
 
passen met een beetje werk overal onder
ik vond de kwaliteit niet verkeerd[afbeelding]


Er word maar negatief over geoordeeld.....
En uiteraard word er niet over de diepte van dat beschreven gat gesproken. Klik
Hey bewees in ieder geval wel dat het gegoten wielen zijn en die zijn voor normaal straatgebruik zonder te diepe gaten meer dan afdoende. Dis in jouw geval zullen ze zeker niet te kort doen/je bent er dik tevreden over.

Maar voor dat geld kun je inderdaad nooit een gesmeed of titanium wiel krijgen wat in de kwaliteitslijn van Marchesini of Galespeed ligt.

Klik

Die zijn niet voor niets aan die vraagprijs gekomen.
 
Gaan koolstof wielen niet richting de 3000€ voor een set?

Gesmede magnesium wielen zijn ook sterk en licht.

Kale velgen vallen wel mee kwa prijs maar dan moet je wel schijven,tandwieldrager,bussen,etc al hebben of (laten) pasmaken.
 
Laatst bewerkt:
Er word maar negatief over geoordeeld.....
En uiteraard word er niet over de diepte van dat beschreven gat gesproken. Klik
Hey bewees in ieder geval wel dat het gegoten wielen zijn en die zijn voor normaal straatgebruik zonder te diepe gaten meer dan afdoende. Dis in jouw geval zullen ze zeker niet te kort doen/je bent er dik tevreden over.

Maar voor dat geld kun je inderdaad nooit een gesmeed of titanium wiel krijgen wat in de kwaliteitslijn van Marchesini of Galespeed ligt.

Klik

Die zijn niet voor niets aan die vraagprijs gekomen.

Zou best willen weten wie titanium wielen fabriceerd,ik denk niemand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan