cb1 slaat niet aan na lange stilstand

barrysheene7

MF'er
11 nov 2013
45
0
Stadskanaal
wordt een beetje moedeloos.
bougies vonken, alles werkt, naar mijn gevoel, maar motor wil maar niet aanslaan, heb ook al eens iets benzine rechtstreeks in de carbs gegooid en toen begon ie wel te pruttelen
waar kan ik nog meer zoeken??
Het gaat om een Honda cb1 uit 1991.
 
Een CB1 heeft (ook) een Mitsubishi benzinepomp.

Bij (Honda) motoren die geen benzinelampje hebben, maar een reservekraantje, zal de brandstofpomp na ongeveer een halve ton (30 000 mijl) kapot kunnen gaan omdat de contactpunten inbranden.

Remedie is dan een reparatiekitje van c.a. 20-30 euro. Je vervangt de contactpuntjes (zitten met twee schroefjes vast), en soldeert één draadje over. Het probleem is dan weer verholpen.

Het reparatiesetje is te halen bij bijna elke betere motorzaak of webshop.

Veel plezier!

Dennis
 
benzinepomp is vervangen, van mitsubishi inderdaad.
heb ook al zo'n reparatie setje in huis,maar pompje werkt verder goed,dus...
Bougies nog niet vervangen, maar vonken mooi helder blauw.
Carbs lopen dan ook over met benzine!!!!
accu is praktisch nieuw.
benzine is al vervangen, want motor had bijna een jaar stil gestaan.
Hij had bij de vorige eigenaar even gelopen, totdat volgens mij de carbs leeg waren met benzine.
 
Carbs lopen over? Klinkt niet goed. Icm lang stilstaan zou ik de tank eens inpecteren op roest en carbs reinigen. Als carbs overstromen dan zit meestal vlotternaald vast. Check dan ook meteen maar je sproeiers.
 

Carbs lopen dan ook over met benzine!!!!

Carbs lopen over? Klinkt niet goed. Icm lang stilstaan zou ik de tank eens inpecteren op roest en carbs reinigen. Als carbs overstromen dan zit meestal vlotternaald vast. Check dan ook meteen maar je sproeiers.

:^

...op het gemak de carburateurs maar even reinigen....

En hou er rekening mee, dat natte bougie's kunnen doorslaan!...kun je weer nieuwe in doen.
 
Zelf ook een tijd een cb1 gehad en ook een keer met het zelfde probleem gestaan.
Bleek toen de accu te zijn boel draaide goed rond had ook een vonk maar niet voldoende.
Door al het starten waren de bougies nat dus ging het helemaal niet meer lukken.
Dus effe de bougies eruit halen schoonmaken en de accu goed opladen en dan nog eens proberen.
 
Probeer het eerst maar met een verse accu/bougies voordat je de hele brom uit elkaar haalt. Cb-1 tjes zijn gevoelig voor wat mindere accus.
En dan met starten geen gas geven gewoon effe de choke erop en dan weer rustig eraf halen.
 
Bij een van mijn cb 1 was het relais kapoet van de pomp. Dit bleek na doormeten, ik had toen al de spanningsregelaar vervangen en de pomp schoon gemaakt en nagekeken. Nog bleef het probleem opdoen.

Ik heb toen uit moedeloosheid heel de kabelboom vervangen. zat veel knip en plak werk in. Een originele erop en het probleem was opgelost. kosten 10,- voor het relais en 50,- voor de boom.

Bel anders ff met bv Otterparts morgen. Die jongen heeft best wat ervaring met de CB-1 tjes. Heeft mij destijds keurig geholpen om mijn beider CB-1 tjes netjes te krijgen.

Grtzz Dré
 
heb alle carbs eraf en ga vanavond naar mijn werk, want daar hebben we een goede werkplaats om zo'n klusje tot een goed einde te brengen.
Hoop dat ik jullie gauw een filmpje kan laten zien, dat ie weer loopt als een zonnetje.
 
Die slang onder het luchtfilter moet inderdaad op de carbs aangesloten worden. Volgens mij is dat een airhose dat naar de vacuumkamers gaat van de gasschuiven, maar zeker weten doe ik het niet.

Sluit aan op Nr. 1 (het T-stuk): Zie hier

Heb hier toevallig wel een setje carbs van een CB1 liggen mocht je dingen willen checken. Al liep de motor bij mij stationair een beetje onregelmatig.
 
Laatst bewerkt:
ben er al achter, hoe dat werkt.
heb de carbs zo goed als dat kon, schoon gemaakt en doorgeblazen.
morgen weer alles monteren en dan fingers crossed.
heb trouwens ook zo'n manual gedownload, daar heb je veel aan.
 
hey ,heb ook zoiets gehad met de cb -1.
na lange tijd verbouwen waren de o -ringen van de (vierkante ) carb deksels uigedroogd.
2 jaar lang droog gestaan toen en na lang zoeken en carbs uit en in elkaar ,schoongemaakt etc. .
wist het toen ook niet meer.

soms denk je te moeilijk, ik zeg niet dat dat het is maar koop een meter o-ring snoer en loctite 426 (uit mn hoofd) en zet er nieuw in .

kan zijn dat je voor minder dan 10 euro klaar bent.

groeten andre
 
Laatst bewerkt:
heb ik ook los gehad Andre, maar waren nog mooi en vettig.
ik ga ervan uit dat ie morgen weer draait.
Mooi fightertje heb je ervan gemaakt trouwens.
heb zelf ook nog een 1100 suzuki, ook als streetfighter opgebouwd,maar dan simpel.
 
deze dus, maar staat ook te koop.,
vaste prijs 800 euries, das toch spot
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan