Velg vraagje

firebladex

MF'er
4 okt 2012
226
0
Beste MFleden

Ik had afgelopen tijd een ongelukje en daarbij is mijn velg beschadigd (niet meer te repareren). Ik heb een tweedehands velg gekocht (nadat ik de verkoper 3x had gevraagd of het wel zou passen op mijn Bandit 600 uit 2004), blijkt het toch niet te passen. De midden gedeelte (/wiellager) etc komen niet overeen met mijn velg. Mijn vraag is simpel, kan ik de midden gedeelte van mijn oude velg over zetten naar de nieuwe velg? Als dit mogelijk is, hoeveel kost zo iets?

zie foto
34sky77.jpg
 
Beste MFleden

Ik had afgelopen tijd een ongelukje en daarbij is mijn velg beschadigd (niet meer te repareren). Ik heb een tweedehands velg gekocht (nadat ik de verkoper 3x had gevraagd of het wel zou passen op mijn Bandit 600 uit 2004), blijkt het toch niet te passen. De midden gedeelte (/wiellager) etc komen niet overeen met mijn velg. Mijn vraag is simpel, kan ik de midden gedeelte van mijn oude velg over zetten naar de nieuwe velg? Als dit mogelijk is, hoeveel kost zo iets?

zie foto
[afbeelding]
als dan, mits. 0 euro
 
Als je begint dingen bij hun naam te noemen word het een stuk duidelijker.
Je hebt niet een velg gekocht maar een wiel.
de velg is de de buitenste ring waar je band op ligt.
dat middelste deel heet een naaf die weer vast zit met spaken.
Wat past er nu niet?
Past je as niet door de lagers?
Past je schijf niet op de naaf of zitten de gaten niet op dezelfde plaats?
 
Als de foto niet vertekent, dan is de asdiameter anders en dan is het zoiets simpels als lagers overzetten, of nog verstandiger zijn en een klein beetje geld uitgeven aan nieuwe.
 
Als je begint dingen bij hun naam te noemen word het een stuk duidelijker.
Je hebt niet een velg gekocht maar een wiel.de velg is de de buitenste ring waar je band op ligt.
dat middelste deel heet een naaf die weer vast zit met spaken.
Wat past er nu niet?
Past je as niet door de lagers?
Past je schijf niet op de naaf of zitten de gaten niet op dezelfde plaats?

Een wiel is toch een velg + band??
 
Het hart van het wiel is anders als iedereen gewoon even goed kijkt.
De vier nokken liggen bij de ene verzonken en bij de andere gelijk.

Veel plezier firebladex, je hebt een aankoop gedaan waar je niets mee kan. Zoek maar een exemplaar wat wel past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan