spuiten kleppendeksel en oliedeksel

gerlossertje

MF'er
11 mrt 2009
200
1
Heb het forum door gezocht echter antwoord is niet 100% duidelijk wil van mijn bandit 1200 oliegekoelde blok de deksels spuiten liefst in kleur motor echter kan dit nu alleen met engine paint of ook met proff autolak met 2k lak erover?
Hoop dat iemand het al eens heeft gedaan en goede ervaringen heeft
 
Heb het forum door gezocht echter antwoord is niet 100% duidelijk wil van mijn bandit 1200 oliegekoelde blok de deksels spuiten liefst in kleur motor echter kan dit nu alleen met engine paint of ook met proff autolak met 2k lak erover?
Hoop dat iemand het al eens heeft gedaan en goede ervaringen heeft

mijn klep deksel zit in de meest normale spuitlak die ik kan bedenken, motip was het merk. waarvoor die gemaakt is weet ik niet maar het rode blijft redelijk tot goed zitten.
wel een beetje blanke lak, ook uit de spuitbus, erover gedaan.
 
Ik heb ook VHT gebruikt, voor m'n gehele luchtgekoelde blok. Het blok heeft welliswaar nog niet gelopen, maar bij het in elkaar schroeven van het blok blikt al de de lak, mits goed op temperatuur geweest, uitstekend hecht een ook goed benzine- en olie bestendig is.
En voor de prijs hoef je het ook niet te laten, niks duurder dan spuitbussen van Motip.
 
Maar vht moet je motor laten lopen toch mijn blok ligt ernaast en heb geen grote oven.lees dat je hele blok heb gespoten hoe heb jij je blok en cilinders dan echt goed schoon en vetvrij gekregen
 
Ik heb een keer een heel blok gespoten in het frame met hitte bestendige lak uit een spuitbus van Motip. Ook dit spul moet je "afbakken" maar je blok wordt zelf ook warm tijdens het rijden.

Dus gewoon op een mooie dag een flinke rit gemaakt en binnen gestald om verder daarna uit te harden. Prima resultaat.
 
Dat ziet er goed uit welk merk had jij gebruikt daan72

VHT
gewoon goed schuren, en ontvetten.
de spuitdop op de flessen maakt al een wereld van verschil.
dunne lagen en tussen lagen heel even laten drogen en tada. :9~
Heb zelf ook de kleppen deksels en koppelings en dynamo deksel gespoten.
in mijn mening mooier dan het hele blok.

ook VHT maar dan brake calliper gold
 
Maar vht moet je motor laten lopen toch mijn blok ligt ernaast en heb geen grote oven.lees dat je hele blok heb gespoten hoe heb jij je blok en cilinders dan echt goed schoon en vetvrij gekregen

Ligt je blok uit elkaar? Ik heb voor de mijne een elektrische oven van Marktplaats gescoord. Maar de bbq gaat ook goed. Warm rijden gaat ook goed, maar niet volgens mij als je je blok nog moet inbouwen. VHT zit pas echt goed vast na afbakken. Als voor die tijd moet sleutelen ben ik bang voor beschadigingen.

Ik moet de startmotor nog spuiten en daarna gaat mijn oven gaat weer naar Marktplaats.
 
Gaat wel uitelkaar. Is nu compleet gedemonteerd, ga ook wel oude oven zoeken maar kleppendeksel bandit is best groot.moet je bij kleppendeksel eigenlijk altijd pakking vervangen is van rubber dacht ik?
 
Zat bij vhl tekijken wat is enamel eigenlijk, is dat dat sinasappelhuid achtige want zie ook hoogglans of is het verschil de temp, en had ik enamel gewoon bij een slechte spuiter gezien
 
Zat bij vht tekijken wat is enamel eigenlijk, is dat dat sinasappelhuid achtige want zie ook hoogglans of is het verschil de temp, en had ik enamel gewoon bij een slechte spuiter gezien
 
Haha.. Had je dat rubber dopje en die nippel er niet even af kunnen halen voordat je hem spoot?

banjo bout word nog omgewisseld voor een andere dit was gewoon een spare zeg maar.
verf blijft goed plakken op metaal maar zal binnen no time van het rubberen dopje zijn afgebrokkeld.
zonder dopje was tenminste helemaal geen optie.
 
Laatst bewerkt:
Even een flinke kick, aangezien ik binnenkort ook mijn blok ga spuiten met VHT verf. Op mijn werk kan ik de onderdelen in de warmtekamer zetten voor een weekendje op 60/70 graden. Ik verwacht dat dit wel genoeg is maar gebruiken jullie ook de blank lak of enkel de kleurlak?

Of is het kleurlak spuiten en als het overspuitbaar is de blanke lak en daarna de oven in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan