Motor start tweede keer niet meer

Patjelik

Rookie
18 nov 2013
2
0
Den Haag
Hey mensen,

Ik rij op een Honda CBR600RR 2003.
Als ik een stuk gereden heb en de motor uitzet en hem kort daarna weer wil starten doet hij het niet meer. Eerst had hij soms een beetje moeite, maar nu doet hij niks meer. Als ik de sleutel omdraai gaan de lichten gewoon aan en het HISS-lampje gaat uit, maar als ik dan op de knop druk dan gaat alles meteen op donker en gebeurd er niks, als ik dan de knop loslaat gaan de lampen weer branden en de klok is terug naar 01.00
Als ik een stuk ga lopen ermee en hem probeer te starten gaat er alleen iets ratelen en het dashboardlicht gaat flikkeren, maar ik weet niet wat en ratelt. De motor heeft ongeveer 8 maanden geleden nog een beurt gehad en ik rij er regelmatig op.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Thanks.
Groeten,

Patrick
 
Hey allemaal bedankt voor jullie antwoorden.
Ik zat inderdaad zelf ook al aan de accu te denken, maar toen ik hem net ging ophalen (ik was niet thuis toen hij niet meer wilde starten) en ermee ging lopen ging hij ook ratelen. Niet heel hard maar wel constant. Kan dit nog iets ergs zijn?
Ik ga er morgen even met iemand naar kijken, maar dan kan ik me misschien al een beetje voorbereiden als het veel gaat kosten :p

Bedankt.
 
Het ratelen is je start relais die niet genoeg spanning krijgt. Niet ernstig maar niet blijven doorstarten anders maak je hem stuk. Accu en laadstroom controleren. Bij regelmatig rijden zou de accu in principe goed moeten blijven(wat is regelmatig en wat is de leeftijd/staat van de accu?) en daarmee is dus je laadstroom cq je spanningsregelaar te verdenken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan