Ebay-setje kopp. En remhandel/pomp, is dat wat?

70 us dollar en gratis verzending.

Dat is erg goedkoop, dat wel.

Ik heb een lage verwachting, maar ik heb geen kei harde onderbouwing.
Ik zou het op mijn motoren ook niet durven.
 
7/8" Universal Front Master Cylinder Brake Clutch Levers Sport Street Bike Gold | eBay

Natuurlijk, remmen als een dikke brembo pomp zal het niet doen, maar zou je erop kunnen vertrouwen??? Iemand ervaring met zoiets.

Ik zoek een leuk setje voor op mn projectfiets, maar wil niet dat de fiets mn dood wordt doorcrappy remmen op het punt dat je hard moet remmen...

Wie o Wie

Heb ik zelf ook overwogen, maar toen toch maar de keuze gemaakt voor een gsxr rempomp en ebay hendels.
was even duur en heb ik iets meer vertrouwen in :]
toegegeven 35 van 35 producten die ik via ebay uit china heb werken geweldig :Y
 
70 us dollar en gratis verzending.

Dat is erg goedkoop, dat wel.

Ik heb een lage verwachting, maar ik heb geen keiharde onderbouwing.
Ik zou het op mijn motoren ook niet durven.

Nou, ik zit dus exact met dit verhaal.
Al neig ik, voor de looks/kosten er wel naar om het eens te proberen.

Maar goed, bij een noodstop.... knak, flits, booooom?
 
Remmen op m'n straatlegale pit waren best ok maar heb ook wel eens radiale Frembo pompen gezien waarvan de boring behoorlijk slecht was afgewerkt en de dichtingen waren ook niet je van het zeg maar.

Heb zelf dit setje nog liggen:
Cannondale Coda Competition Master Cylinder Brake Lever Set Left and Right | eBay

Want vond 70 dollar wel erg veel en dan zit er nog niet eens een koppelingspomp bij! :+

Maar daar heb ik nog niets mee gedaan tot op heden :)
 
Laatst bewerkt:
Weet hier eigenlijk iemand wie het buskruit heeft uitgevonden - om maar wat te noemen :+
Het idee dat "wij" (of nog beter - de duitser) het beter kan is zo lief en naief ;) Maar wel goed voor de business - en doe daar zelf net zo hard aan mee want ik heb natuurlijk rcs'jes om in italo bling stijl te blijven. Toen (3 jaar geleden) waren er echter nog niet zulke aantrekkelijke alternatieven (magura - mjaa en beringer frans en te duur.....)

Laat die chinezen maar schuiven. Als de toleranties ok zijn gaat het pompje gewoon werken, want het is gewoon een pompje, toch? En zolang je niet valt blijft meestal je hendeltje heel .....
En anders neem je voor dat geld gewoon een reserve hendeltje mee in je binnenzak ;)
 
Tis raar.
Ik repareer bijna wekelijks een oem rempomp of koppelingspomp.

Ik zou me t meeste zorgen maken over de kwaliteit van de metalen. Hoe goedkoper, hoe makkelijker het barst.
 
Tis raar.
Ik repareer bijna wekelijks een oem rempomp of koppelingspomp.

Ik zou me t meeste zorgen maken over de kwaliteit van de metalen. Hoe goedkoper, hoe makkelijker het barst.

Hoe oud zijn die pompen? Zullen er niet een paar maanden opzitten, denk ik. Hoewel de kwaliteit soms idd bedroevend is, mijn standaard brembo's zat na 2 jaar al geen likkie verf meer op de dekseltjes. Maar doen het natuurlijk verder nog wel.

Een oem pomp is meestal behoorlijk aan de prijs en dan zal het vervangen vaak zo lang mogelijk uitgesteld worden.... maar voor $ 40 doe je gewoon elk jaar een ander kleurtje, samen met de remblokken ;)
 
Hoe oud zijn die pompen? Zullen er niet een paar maanden opzitten, denk ik. Hoewel de kwaliteit soms idd bedroevend is, mijn standaard brembo's zat na 2 jaar al geen likkie verf meer op de dekseltjes. Maar doen het natuurlijk verder nog wel.

Een oem pomp is meestal behoorlijk aan de prijs en dan zal het vervangen vaak zo lang mogelijk uitgesteld worden.... maar voor $ 40 doe je gewoon elk jaar een ander kleurtje, samen met de remblokken ;)
Meestal wel wat ouder, op leeftijd.
 
Voor een scooter of lichte motor waar alleen rustig met getuft wordt zou ik bet wel aandurven met wat testen. Zou hem niet zo snel op mijn racer zetten.

De hendels zijn overigens wel prima als ze passen. Haha.
 
7/8" Universal Front Master Cylinder Brake Clutch Levers Sport Street Bike Gold | eBay

Natuurlijk, remmen als een dikke brembo pomp zal het niet doen, maar zou je erop kunnen vertrouwen??? Iemand ervaring met zoiets.

Ik zoek een leuk setje voor op mn projectfiets, maar wil niet dat de fiets mn dood wordt doorcrappy remmen op het punt dat je hard moet remmen...

Wie o Wie

Waarom zou dit minder remmen dan een "dikke Brembo pomp"?
Heeft Brembo niets van doen met de wetten der natuur? :?

Je bedoelt verschil in kwaliteit, en dat zal er ongetwijfeld in zitten!
Ik zou de gok niet nemen, je zou even nar de feedback kunnen kijken, wat de ervaringen zijn, of reviews opzoeken.
Kan goed zijn, maar waarschijnlijk is het niet zo goed, je weet het nooit met dat spul.
 
die pompen doen het gewoon prima, maar ze blijven vaak wat kleven zodat je remmen ongemerkt blijven aanlopen.
Met gevolg dat er nieuwe remschijven en blokken gemonteerd mogen worden, ik zeg DOEN ;-)
 
Bekent met het project van TS??
denk dat ze daar voor zijn bedoelt en dat is een tracker/bobber/SuMo ding (corrigeer me gerust).
Dus ik snap dat TS niet echt veel interesse heeft hoe ze bij 200 remmen.

Al sla je me dood. Ik weet ondertussen ook niet meer wat ik maak :+

Ben zeer benieuwd of iemand ze (of een soortgelijke set) gekocht/geprobeerd heeft.

Volgens mij heeft iedereen ongeveer dezelfde mening als ik haha.
Niemand weet het. :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan