Vastzittende zuiger uit remklauw krijgen?

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
328
15
westmaas
iemand enig idee hoe ik de pistons uit de klauw kan krijgen van de voorrem van een gpx 600r ik heb er al 1 uit uit 1 klauw die andere zit muurvast en van de andere klauw zitten ze alle twee vast. heb het gedaan zoals in wph stond maar dat gaat niet altijd op.
 
iemand enig idee hoe ik de pistons uit de klauw kan krijgen van de voorrem van een gpx 600r ik heb er al 1 uit uit 1 klauw die andere zit muurvast en van de andere klauw zitten ze alle twee vast. heb het gedaan zoals in wph stond maar dat gaat niet altijd op.

Zuigertje wat er nu uit is schoonmaken en terug erin.
Dan zorgen dat deze er niet uit kan,spanbandje o.i.d. erom heen en dan met perslucht de ander eruit blazen.
Wel even opletten dat je het met een beetje beleid doet anders ligt hij een dorp verder. ;)
 
Zo'n vetspuit maken werkt natuurlijk erg goed maar kost wel een hoop tijd om te maken. Meestal gaat het met een gewone 8 of 10 bar compressor ook prima.
Toevallig gisteren en vandaag nog gedaan om de vastzittende remmen van mijn wing te reviseren.
Alleen zoals al gezegd de klauw in een doek wikkelen zodat de zuigers niet dwars door je schuur vliegen.
 
ok bedankt voor de snelle info. maar moet je ze dan per kant reviseren ik heb alle twee de klauwen er al af liggen. en moet ik de zuigers dan vernieuwen of alleen nieuwe stofringen en afdichtingringen vernieuwen, en waar bestel ik die.
 
Laatst bewerkt:
Maakt niet uit. Het verbindingsgat tussen de 2 helften moet dan alleen ook afgedicht worden.
Zelf gedaan door de zuigers tegen te houden met lijmklemmen. Druk erop zetten en de lijmklem millimeter voor millimeeter losdraaien. De laatste millimeter doe je met een doek om de zuiger, met een waterpomptang pluk je ze er vervolgens zo uit.
 
Maakt niet uit. Het verbindingsgat tussen de 2 helften moet dan alleen ook afgedicht worden.
Zelf gedaan door de zuigers tegen te houden met lijmklemmen. Druk erop zetten en de lijmklem millimeter voor millimeeter losdraaien. De laatste millimeter doe je met een doek om de zuiger, met een waterpomptang pluk je ze er vervolgens zo uit.
Niet een tang aan de zuiger, alsjeblief :/

Pompen mbv eigen systeem werkt doorgaans wel.
Idd klemmen op de wel loskomende zuigers, om druk te houden.
Ev freeze spray op de vaste zuiger.
 
ok bedankt voor de snelle info. maar moet je ze dan per kant reviseren ik heb alle twee de klauwen er al af liggen. en moet ik de zuigers dan vernieuwen of alleen nieuwe stofringen en afdichtingringen vernieuwen, en waar bestel ik die.
Zuigers vervang je indien te versleten of beschadigd.
Revisiesetje voor remklauw kun je bij een motorzaak krijgen, of bij een webshop.
 
ok ok, super al die antwoorden, maaaarruhhh wanneer zijn de zuigers nog goed en wanneer niet. de uiteinden van de zuigers zijn aardig aangekoekt en lijkt wel of er aan het einde een beetje aangevreten is, heb er nog steeds maar 1 uit van de 4, ga morgen met lucht op mijn werk proberen
 
warm maken kan ik ook eens proberen, het deel wat er in gaat zit dan toch achter de ring wat in de kamer van het huis van de zuiger zit dus een mm of 5 van de uiteinde wat zo vies en een beetje oxxide is maakt niet uit.
 
ok ok, super al die antwoorden, maaaarruhhh wanneer zijn de zuigers nog goed en wanneer niet. de uiteinden van de zuigers zijn aardig aangekoekt en lijkt wel of er aan het einde een beetje aangevreten is, heb er nog steeds maar 1 uit van de 4, ga morgen met lucht op mijn werk proberen

Ff checken of het gedeelte wat in de cilinder gaat netjes glad is (houd er wel rekening mee dat met nieuwe remblokken je zuiger er verder ingaat).
Natuurlijk de boel netjes schoon maken en eventueel met een fijn schuurpapiertje rondom schuren dus niet van boven naar beneden.

Als er geen voelbare krassen of eventueel roest opzit en als je even checkt nadat je alles schoon hebt gemaakt (vooral ook goed die rand van je klauw waar die ring gaat goed schoon maken). Zonder die ring of ze er makkelijk in en uitgaan en of ze niet teveel speling hebben. Zou ik ze wel durven hergebruiken.
 
Als ze goed vast zitten redt je het met perslucht niet. Dan zit er niets anders op dan er eerst 1 zuiger uit te persen met je remhandle, reviseren en dan de andere zuiger.

Het makkelijkste is het om je hele remmenbende van je motor los te halen, en alles op de werkbank te leggen. Vervolgens sluit je met 1 enkele remslang 1 remklauw op je rempomp aan. Dan vul je alles weer met remvloeistof, ontluchten, 1 zuiger blokkeren, en knijpen maar. De zuiger die je niet geblokkeerd hebt komt er nu absoluut uit. Deze kant reviseren, zuiger er weer in, deze blokkeren, weer vullen en ontluchten, en de andere zuiger er uit persen.
 
of met een remzuiger trekker!
Besteld bij de huis leverancier of duitse ebay.

Werkt perfect!
article29900616.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan