R6 2006 25kw op gas

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoostMeij

Die hard MF'er
19 mrt 2013
767
0
Hai,

Ik zoek naar ervaringen van mensen met een r6 uit 2006 (of alles nieuwer dan 2006) die hem begrenst hadden op het gas op 25kw (rijden met uitdraai).

Je kan natuurlijk minder gas geven, maar hoe rijdt hij? Ik zoek echt naar mensen die zelf deze motor begrenst hebben gereden of mensen die iemand anders kennen die deze fiets bezitten.

En ja, ik weet het, het is illegaal met uitdraai rijden maar dat doe ik nu ook en heb nog nooit gezeik gehad.

Groet Joost
 
Laatst bewerkt:
Oké, maar is dit op gas te doen?

Heb op zoek functie gezocht en de een zegt dat het niet kan en dat hij kut loopt, de ander zegt dat het wel kan en dat het prima loopt.

Wat is wijsheid?
 
Heb geen ervaring met een r6 maar had wel een cbr600rr op het gas begrensd, hij reed overigens prima maar was echt niet voorruit te branden..

Wat betreft rijden met uitdraai, pas maar op, de ene agent vind het prima de anders wil er niks van weten, boete was ik meen €240,- weet niet zeker meer maar wel in die buurt.. Zal afgelopen jaren misschien iets zijn verhoogd!
 
Klopt, ik weet dat de een een oogje dicht knijpt en de ander je naait. Neem ik genoegen mee.

Ik rij momenteel een r6 uit 2000, is weliswaar een carburateur fiets, maar vind m nog aardig rap voor een 25kw. Is een injectie fiets zo anders dan op 25kw?
 
:^

Als het ride by wire is is het effe afhankelijk van hoe het is toegepast. De potmeter voor de input van de bestuurder zit niet altijd direct op het gashendel, maar kan ook net zo goed nog steeds op het gasklephuis zitten. Dan is ie dus wel dmv een aanslag te begrenzen.
 
Heb mijn plaatselijke motor zaak gebeld met testbank en die zegt dat deze motor in principe wel de begrenzen is op 25kw op het gas. Gewoon een plaatje op de gashendel. Volgens hem maakt het niet uit of het nou wel of niet injectie of elektronisch is.

Vraag me alleen af hoe het loopt, als ik filmpjes op youtube kijk van deze r6 op 25kw moet het opzich wel goed lopen. Beetje hetzelfde als mijn r6 nu...
 
Mijn R6 uit 1999 was ook 25kw op gas begrenst. Kon echt belachelijk weinig gas geven. Maar liep iig erg netjes. Tot 100 trek je toch de meeste koekblikkers er uit en met een top van 207 (teller) op de autobahn. Injectie zou ook wel op gassen kunnen, maar bij een kennis hebben ze zn r6 elektronisch begrensd en goedgekeurd.
 
ooit eentje ingevoerd uit Dld met begrenzing op het gas.....gewoon door RDW geacccepteerd en op kenteken gekregen, die hebben nergens naar gekeken, zo klakkeloos overgenomen van duitse brief
 
Goed, heb vandaag de motor bezichtigd en het betreft een rj11 model. Ik lig nu met een aantal bedrijven in onderhandeling over de begrenzing ervan.

De een zegt dat het begrenzen op het gas wel kan, de ander zegt van niet en dat dit alleen te begrenzen is op de inlaat.

Iemand met ervaringen met deze brommer die wél begrenst was op t gas?
 
Ik heb een Yamaha R6 2007 gehad, begrenst op gas.
Reed gewoon goed, kon de gas hendel maar iets van 15% open draaien :')
Maar toen ik de begrenzing eraf haalde merkte ik echt wat ik miste en heb hem er niet meer in gedaan daarna. Dan vind je het achteraf toch wel zonde dat je zo'n motor koopt en hem dan begrenst.

Ik heb nu een Drz400 sm 29 KW op kenteken die hoef ik niet te begrenzen omdat je dan 35 KW mag rijden ipv 25KW.

Ik ben wel weer van plan om weer een R6 te nemen, maar die neem ik pas als ik er legaal onbegrenst op mag rijden, een drz is veel leuker met het beperkt rbw dan een R6 begrenst.
 
Laatst bewerkt:
Er zat bij mij een simpel staal plaatje die de aanslag op het gasklephuis blokkeerde.
Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen, het werkte gewoon goed.

Ik ben er al een paar keer voor aan de kant gezet maar nog nooit problemen gehad.
Als je zorgt dat je altijd alle papieren bij je hebt met uitdraai en een duidelijke ondertekende brief van de verzekering met daarin dat ze akkoord gaan met de manier van begrenzen, dan zullen ze niet moeilijk doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan