Draad voor spiegel dol, wat nu?

GaryT

Rookie
22 nov 2013
14
0
Heren het volgende,

Ik beschik een Yamha XJ700 Maxim waar ik erg tevreden over ben, maar ik heb een probleem aan mijn rechter spiegel.

De remblok waar ook je rechter handvat voor het remmen, remvloeistof en waar je spiegel inzit is stuk.
Mijn spiegel kan er niet meer worden ingedraaid, want hij is helemaal versleten. Zo versleten dat er geen grip meer op zit. Ik ben naar de dealer gegaan. Die zei dat ik een nieuwe blok erop moest zetten en dat gaat me wel wat kosten.
Het enige wat er nog gedaan kan worden is nog naar een lasser gaan. Dat heb ik nog niet gedaan.

In principe wil ik het zelf vernieuwen.
Is dit mogelijk? de spullen kan ik op het internet bestellen, maar als het blokje eraf moet, moet de remblokje bij je voorwiel er ook af. is dit wel alleen te doen?

Ik ben nogal links handig, maar ik wil het toch proberen.

Hebben jullie tips?


iig bedankt!
 
lastig, want het is linkse draad denk ik. Je kan er een helicoil inzetten en een andere spiegel of rechts draad op je spiegel beunen.
 
bedoel je dat ding dat om je stuur klemt, net naast je handvat? heet dat ook een remblok? :)

wellicht tweedehands te krijgen, kan aanzienlijk schelen in de prijs tov nieuw. Als dat allemaal uit 1 stuk bestaat, moet je je remleiding even aftappen, loskoppelen en weer vastmaken aan de nieuwe. Dan vullen en ontluchten. Uitkijken dat je niets lekt van remvloeistof, dat is vies spul op je lak.
 
ja het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar hier een voorbeeld

url


de spiegel kan er niet meer op
 
Laatst bewerkt:
bedankt z0t,
@midl. helaas vind ik bar ends niet hele mooie spiegels. ik wil graag het originele terug halen,

bedankt voor de bovenste berichten, het zit aan een geheel vast, dat is het probleem
 
Heren het volgende,

Ik beschik een Yamha XJ700 Maxim waar ik erg tevreden over ben, maar ik heb een probleem aan mijn rechter spiegel.

De remblok waar ook je rechter handvat voor het remmen, remvloeistof en waar je spiegel inzit is stuk.
Mijn spiegel kan er niet meer worden ingedraaid, want hij is helemaal versleten. Zo versleten dat er geen grip meer op zit. Ik ben naar de dealer gegaan. Die zei dat ik een nieuwe blok erop moest zetten en dat gaat me wel wat kosten.
Het enige wat er nog gedaan kan worden is nog naar een lasser gaan. Dat heb ik nog niet gedaan.

In principe wil ik het zelf vernieuwen.
Is dit mogelijk? de spullen kan ik op het internet bestellen, maar als het blokje eraf moet, moet de remblokje bij je voorwiel er ook af. is dit wel alleen te doen?

Ik ben nogal links handig, maar ik wil het toch proberen.

Hebben jullie tips?


iig bedankt!


http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

En ja dat moet wel alleen te doen zijn. Ik kan zelf ook niks maar trek mn brommer uit elkaar als het moet. Lekkere stijle leercurve (youtube kun je veel vinden) en dat gecombineerd met een wphb kom je een heel eind.
 
Laatst bewerkt:
heren, dank jullie wel voor de snelle reactie, dit is zeker interessant en ga het proberen.
sowieso hebben veel mensen die onderdelen verkopen van de yamaha maxim, dus aan de onderdelen komen is een makkie.
 
Heren het volgende,

Ik beschik een Yamha XJ700 Maxim waar ik erg tevreden over ben, maar ik heb een probleem aan mijn rechter spiegel.

De remblok waar ook je rechter handvat voor het remmen, remvloeistof en waar je spiegel inzit is stuk.
Mijn spiegel kan er niet meer worden ingedraaid, want hij is helemaal versleten. Zo versleten dat er geen grip meer op zit. Ik ben naar de dealer gegaan. Die zei dat ik een nieuwe blok erop moest zetten en dat gaat me wel wat kosten.
Het enige wat er nog gedaan kan worden is nog naar een lasser gaan. Dat heb ik nog niet gedaan.

In principe wil ik het zelf vernieuwen.
Is dit mogelijk? de spullen kan ik op het internet bestellen, maar als het blokje eraf moet, moet de remblokje bij je voorwiel er ook af. is dit wel alleen te doen?

Ik ben nogal links handig, maar ik wil het toch proberen.

Hebben jullie tips?


iig bedankt!

- vloeibaar metaal / kneedbaar metaal, of hoe dat 2k ook heet
- helicoil er in, passende draad spiegel er bij zoeken
- gebruikte unit zoeken (ik denk dat er best wat passende uit de XJ serie te vinden zijn)
 
Terug
Bovenaan Onderaan