RW RACING

Op de site van Speedweek staat dat waarschijnlijk Miroslav Popov de tweede rijder wordt.
Die zal waarschijnlijk wel genoeg geld meebrengen, maar of je team daar nou beter van wordt?
Dit is natuurlijk alleen maar overleven van RW, begin van het einde?
Popov heeft vrij leuke dingen in het Italiaanse kampioenschap laten zien maar deed het vervolgens minder in het Spaans Open. Een gebrek aan circuitkennis misschien? Gebrek aan talent?

Om nu te zeggen dat een coureur als Popov het begin van het einde is voor RW Racing vind ik onzin. Een meid als Carrasco die de circuits kent kan zeker in de punten rijden.
 
Popov heeft vrij leuke dingen in het Italiaanse kampioenschap laten zien maar deed het vervolgens minder in het Spaans Open. Een gebrek aan circuitkennis misschien? Gebrek aan talent?

Om nu te zeggen dat een coureur als Popov het begin van het einde is voor RW Racing vind ik onzin. Een meid als Carrasco die de circuits kent kan zeker in de punten rijden.

Ik heb er niet zo'n hoge pet van op hoor , hij reed toch op een Mahindra.
 
Op de site van Speedweek staat dat waarschijnlijk Miroslav Popov de tweede rijder wordt.
Die zal waarschijnlijk wel genoeg geld meebrengen, maar of je team daar nou beter van wordt?
Dit is natuurlijk alleen maar overleven van RW, begin van het einde?
Beter een jaar, misschien wel twee, drie financieel overleven dan direct een einde door bankroet.
Ten Kate heeft nu ook weer een leuke sponsor bijvoorbeeld.. daarna kan je weer je eigen strategisch plan trekken. :9
 
Popov heeft vrij leuke dingen in het Italiaanse kampioenschap laten zien maar deed het vervolgens minder in het Spaans Open. Een gebrek aan circuitkennis misschien? Gebrek aan talent?

Om nu te zeggen dat een coureur als Popov het begin van het einde is voor RW Racing vind ik onzin. Een meid als Carrasco die de circuits kent kan zeker in de punten rijden.

:^
Vind het zeker een aanwinst,idd in het CIV was hij lekker bezig.
Gaat een leuk team worden.
 
In Nederland hebben we het ONK, in Spanje hebben ze de OSK maar dan onder de dekmantel van de GP. Kijk maar naar de feiten, die spreken voor zich. In de MotoGP zijn alle races op een na gewonnen door een Spanjaard, in de Moto2 zijn op 4 na alle races gewonnen door een Spanjaard, en in de Moto3 zijn gewoon alle races gewonnen door een Spanjaard. Dus mensen die zeggen dat de GP's niet eigenlijk gewoon het OSK is die zijn horende doof en ziende blind. En juist daarom waardeer ik het zo dat RW gewoon doorgaat, ondanks de druk vanuit Spanje. Ik hoop dat ze nog lang door kunnen gaan als een soort luis in de pels van de Dorna en al die Spaanse raceteams!
 
Ik denk dat de Dorna op dit moment het liefst een Nederlander bij RW heeft.
De enige druk zal zijn om een rijder te contracteren. Dat het Carasco en waarschijnlijk Popov worden ligt alleen aan het feit dat het geld er niet is in Nederland. Al vraag ik mij wel af waar Popov en Carasco die paar ton wegtoveren. Maar dit al met al een slechte zaak voor de NL.racerij.
 
In Nederland hebben we het ONK, in Spanje hebben ze de OSK CEV maar dan onder de dekmantel van de GP. Kijk maar naar de feiten, die spreken voor zich. In de MotoGP zijn alle races op een na gewonnen door een Spanjaard, in de Moto2 zijn op 4 na alle races gewonnen door een Spanjaard, en in de Moto3 zijn gewoon alle races gewonnen door een Spanjaard. Dus mensen die zeggen dat de GP's niet eigenlijk gewoon het OSK CEV is die zijn horende doof en ziende blind. En juist daarom waardeer ik het zo dat RW gewoon doorgaat, ondanks de druk vanuit Spanje. Ik hoop dat ze nog lang door kunnen gaan als een soort luis in de pels van de Dorna en al die Spaanse raceteams!

Met de komt van 2 van dit soort rijders (Ana en Popov) lijkt mij het einde inzicht voor RW Racing.
 
In Nederland hebben we het ONK, in Spanje hebben ze de OSK maar dan onder de dekmantel van de GP. Kijk maar naar de feiten, die spreken voor zich. In de MotoGP zijn alle races op een na gewonnen door een Spanjaard, in de Moto2 zijn op 4 na alle races gewonnen door een Spanjaard, en in de Moto3 zijn gewoon alle races gewonnen door een Spanjaard. Dus mensen die zeggen dat de GP's niet eigenlijk gewoon het OSK is die zijn horende doof en ziende blind. En juist daarom waardeer ik het zo dat RW gewoon doorgaat, ondanks de druk vanuit Spanje. Ik hoop dat ze nog lang door kunnen gaan als een soort luis in de pels van de Dorna en al die Spaanse raceteams!

Als je iets supergoed aanpakt, fantastisch ondersteunt, de jeugd van jongs af aan alle kansen tot ontwikkeling geeft en geld erin blijft pompen om de boel draaiende te houden, dan kun je succes gaan afdwingen. Spanje heeft dat met voetbal, en ook met motorsport. Passie, geld, tijd, inzet, professionaliteit, alles is daar tot in de puntjes uitgewerkt en het hele land zet er haar schouders onder, crisis of niet.

Nederland is maar een piepklein landje. Als je de 'provincies' van Barcelona en Madrid bij elkaar optelt, zit je al zowat aan het aantal inwoners waar wij het hele land mee vullen. Dus je kunt niet overal diezelfde inzet veroorloven in een land ter grootte van een kleine Duitse provincie. Maar Nederland domineert de schaatssport al sinds mensenheugenis en ook dat gekke spelletje met elf man en een bal hebben we goed door. Dat zijn de sporten waar flink op ingezet wordt, en waar wij hebben wat de Spanjaarden in motorsport hebben. Motorsport in Nederland daarentegen? Daar hebben wij als land maar weinig kaas van gegeten. En voor iedere positieve stap die we zetten met onze jeugd (denk aan steun van KNMV, een bondscoach en successen van Bendsneijder, VdM en Deroue), zetten we twee passen terug met een gebrekkig ONK en slechts één motorcircuit in het hele land.

De Britten en Italianen hebben inmiddels allerlei projecten draaien om in hun respectievelijke vakgebieden de Spanjaarden in te halen: zie bijvoorbeeld Rossi's Sky 46 Team Italia dat zich richt op jong Italiaans talent, en het Britse BSB dat veel talent doorstuurt naar de World Supersport, Moto2 en (met name) World Superbikes. Dat werpt nu en in komende jaren haar vruchten af. De Verenigde Staten daarentegen hebben de boel laten lopen en als straks na Ben Spies ook Nicky Hayden en Colin Edwards uitgespeeld zijn, moeten ze hópen dat dat handjevol talent doorbreekt.

Ik denk dat we, ook met het oog op RW Racing als "Hollands trots", niet jaloers of boos moeten kijken naar de Spanjaarden. In plaats daarvan moet je ervan leren, kijken wat je overnemen kunt, kijken of je ergens voordeel van pakken kan. Bryan Schouten laten racen in Spanje, een betere voorbereiding op Grand Prix racing kun je je Nederlandse jeugd niet bieden! Een Spaanse coureur, en dan ook nog een vrouwelijke, in je Nederlandse team? Dat is dus gegarandeerd aandacht, sponsors, geld, én talent - een combinatie die we in eigen land simpelweg (nog?) niet kunnen bieden.
 
Als je iets supergoed aanpakt, fantastisch ondersteunt, de jeugd van jongs af aan alle kansen tot ontwikkeling geeft en geld erin blijft pompen om de boel draaiende te houden, dan kun je succes gaan afdwingen. Spanje heeft dat met voetbal, en ook met motorsport. Passie, geld, tijd, inzet, professionaliteit, alles is daar tot in de puntjes uitgewerkt en het hele land zet er haar schouders onder, crisis of niet.

Nederland is maar een piepklein landje. Als je de 'provincies' van Barcelona en Madrid bij elkaar optelt, zit je al zowat aan het aantal inwoners waar wij het hele land mee vullen. Dus je kunt niet overal diezelfde inzet veroorloven in een land ter grootte van een kleine Duitse provincie. Maar Nederland domineert de schaatssport al sinds mensenheugenis en ook dat gekke spelletje met elf man en een bal hebben we goed door. Dat zijn de sporten waar flink op ingezet wordt, en waar wij hebben wat de Spanjaarden in motorsport hebben. Motorsport in Nederland daarentegen? Daar hebben wij als land maar weinig kaas van gegeten. En voor iedere positieve stap die we zetten met onze jeugd (denk aan steun van KNMV, een bondscoach en successen van Bendsneijder, VdM en Deroue), zetten we twee passen terug met een gebrekkig ONK en slechts één motorcircuit in het hele land.

De Britten en Italianen hebben inmiddels allerlei projecten draaien om in hun respectievelijke vakgebieden de Spanjaarden in te halen: zie bijvoorbeeld Rossi's Sky 46 Team Italia dat zich richt op jong Italiaans talent, en het Britse BSB dat veel talent doorstuurt naar de World Supersport, Moto2 en (met name) World Superbikes. Dat werpt nu en in komende jaren haar vruchten af. De Verenigde Staten daarentegen hebben de boel laten lopen en als straks na Ben Spies ook Nicky Hayden en Colin Edwards uitgespeeld zijn, moeten ze hópen dat dat handjevol talent doorbreekt.

Ik denk dat we, ook met het oog op RW Racing als "Hollands trots", niet jaloers of boos moeten kijken naar de Spanjaarden. In plaats daarvan moet je ervan leren, kijken wat je overnemen kunt, kijken of je ergens voordeel van pakken kan. Bryan Schouten laten racen in Spanje, een betere voorbereiding op Grand Prix racing kun je je Nederlandse jeugd niet bieden! Een Spaanse coureur, en dan ook nog een vrouwelijke, in je Nederlandse team? Dat is dus gegarandeerd aandacht, sponsors, geld, én talent - een combinatie die we in eigen land simpelweg (nog?) niet kunnen bieden.


Wat betreft dat voetbal vind ik schandalig , als hier een grote club niet aan de financiën kan voldoen verklaren ze dat net zo makkelijk failliet , Real Madrid koopt een speler voor 100 miljoen (belachelijk) terwijl ze een belastingschuld hebben van schrik niet méér dan 750 miljoen .
8 jaar geleden had die zelfde club een belastingschuld van 500 miljoen en wat deed de staat .....die kocht de grond op van Real om zo de club weer gezond en schuldenvrij te maken.
Dus ik ga er vanuit dat het in andere sporten waaronder ook de morogp teams het niet anders gaat , ja en zo lusten we er nog wel een paar.

Ow ja vergeet nog wat , iets schoot me ineens te binnen .......ik heb het nu wel over REAL ....dus Koninklijk !!!!!!!

Ook een Real Mallorca , Real Sociadat etc etc hebben bijelkaar zo'n 1,7 Miljard belastingschuld

Edit :

Voor de zekerheid ff gegooglet om een vergissing te voorkomen , nou dat bega ik ook "het is ietsjes meer"

De Spaanse sporteconoom José María Gay de Liébana berekende vorig jaar al dat de betaald voetbalclubs in Spanje totaal 3,5 miljard euro aan schulden hebben uitstaan. 'Als mensen mij vragen welke clubs in de gevarenzone verkeren, antwoord ik met de lijst van de clubs die niet in gevaar zijn. Dat zijn Barcelona, Real Madrid en Athletic Bilbao', aldus Gay de Liébana.

Privacyinstellingen op VI.nl
 
Laatst bewerkt:
Popov is 10x beter dan Iwema dus zie het probleem niet.
(Ana ook trouwens)
Als Popov 10x beter is dan Jasper waarom is hij dan allang geen vaste GP-rijder die elke GP in de punten rijdt. Gebrek aan geld kan het dus niet zijn als hij zich bij RW kan inkopen.
 
Als Popov 10x beter is dan Jasper waarom is hij dan allang geen vaste GP-rijder die elke GP in de punten rijdt. Gebrek aan geld kan het dus niet zijn als hij zich bij RW kan inkopen.

Time will tell, bovendien is het niet zo heel moeilijk om veel beter dan Iwema te zijn.
 
MotoGP het laatste nieuws en uitslagen - Racesport.nl


„Laat ik beginnen met te zeggen dat Miroslav Popov het komende seizoen niet voor RW Racing GP zal rijden, dit is 100% zeker. We hebben enige tijd geleden in Praag wel met zijn management gesproken, maar dit was nog voor het tekenen van de overeenkomst met Ana Carrasco en tijdens dit gesprek zijn we samen tot de conclusie gekomen dat er onvoldoende basis was voor een tweede gesprek, laat staan voor het tekenen van een overeenkomst.”

Maar wie wordt het dan wel?


„Deze vraag komt echt een paar dagen te vroeg. Als team zijn we er wel uit maar er moeten de komende dagen nog een paar kleine details ingevuld worden, en er moeten nog enkele gesprekken plaatsvinden met nauw bij het team betrokken mensen. Dit moet echt eerst gebeuren alvorens we de naam van de tweede rijder naar de buitenwereld toe bekend kunnen maken. We werken er hard aan, en we gaan er vanuit dat we in de loop van de komende week met goed nieuws kunnen komen en er een officieel persbericht verstuurd kan worden.”
 
Laatst bewerkt:
MotoGP het laatste nieuws en uitslagen - Racesport.nl


„Laat ik beginnen met te zeggen dat Miroslav Popov het komende seizoen niet voor RW Racing GP zal rijden, dit is 100% zeker. We hebben enige tijd geleden in Praag wel met zijn management gesproken, maar dit was nog voor het tekenen van de overeenkomst met Ana Carrasco en tijdens dit gesprek zijn we samen tot de conclusie gekomen dat er onvoldoende basis was voor een tweede gesprek, laat staan voor het tekenen van een overeenkomst.”

Waar rook is, is vuur! Ik zie beide Nederlanders het budget niet rond krijgen voor volgend jaar.
 
Klinkt mij in de oren alsof ze toch met Iwema verder willen en kunnen. Die indruk krijg ik uit het (relatief) gedetailleerde verhaal van de eisen aan materiaal die ze hebben als Jasper weer aanschuift.

Koffiedik kijken natuurlijk, maar op dit moment wel zo ongeveer het spannendste "nieuws" dat er is deze dagen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan