bijgeluid in 3e versnelling, tips waar te zoeken?

Joep

Uilskuiken !
22 jun 2008
13.161
7.949
Druten
Hoi Allemaal,

Ik ben inmiddels bijna 4 jaar in het bezit van mijn honda fireblade (sc44. bouwjaar 2000)

Echter heb ik als ik met de motor rijd in de 3e versnelling een bijgeluidje.
Dit geluid is erg lastig te omschrijven maar het klinkt een beetje alsof er iets rammelt.
Ook is het niet heel erg duidelijk hoorbaar, Maar kan het net horen en merk dan ook op het gehoor als ik in de 3e vernsnelling zit.

Verder rijd de motor prima en schakelt ook netjes langs alle versnellingen enz, Ook is het nog nooit voorgekomen dat hij ergens uit de versnelling schoot als ik flink op het gas ging ofzo.

Ik heb in de planning om aankomend jaar wat vaker op het circuit te gaan rijden en wil graag dit probleem oplossen.

Ik heb een compleet donorblok liggen waar dus ook nog een goede versnellingsbak in zit
(blok is defect doordat deze een scheur in het blok heeft zitten na een aanvaring met een trekhaak)

Nu ik de spullen klaar heb liggen wil ik graag uitzoeken wat de oorzaak van dit geluid is, en logisch gezien verdenk ik 1 van de tandwielen welke voor de 3e versnelling zijn, de schakelwals + vorken.

nu mijn vraag:

Zijn er nog meer dingen die ik kan controleren, voor het geval ik bij bovengenoemde onderdelen niks kan ontdekken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan