Koperen koppakking

davite

MF'er
28 apr 2013
99
0
Kan een koperen koppakking voor een Kawasaki kef 300 hergebruikt worden?
Mijn nonkel heeft quad ineen gestoken, nieuwe zuiger en kleppen gepoetst, nu heeft hij deze aangetrokken op 25 Nm (de kopbouten). Nu is hij de losse geleider voor de distributieketting vergeten, die moet gemonteerd worden voor de kop erop zit.

Hij heeft een 10 minuutjes aangetrokken gezeten.


Heeft iemand soms een work manual van zo'n kef 300 quad?
Het moment van de kopbouten (M8 rekbouten)
het moment van de bout voor bevestiging van het nokkenastandwiel

Weet hij niet.


MVG Alvast bedankt.
 
bedankt voor de reacties. Was denk ik al een oud pakkingsetje van de motorwinkel ook. Hij had dat nog liggen zei hij. Maar die was redelijk hard, was zo gemonteerd geweest. Nu hadk gehoord om die zo uit te gloeien en na jullie reacties hebk dit ook gedaan. Nu is ze echt veel zachter en zal ze zeker netjes afdichten.

Bedankt voor de snelle reacties, ik probeer ook altijd wat volk te helpen alsk het weet.

Samen staan we sterk :)

MVG
 
Uit de WTK opleiding:

De cilindervoering smeerden we lekker in met een beetje motorolie en voor het naar beneden laten
zakken van de zuigerveren in de cilinder gebruikten we een konische geleidering. De zuigerveren
moesten worden ingedrukt, anders kregen we de zuiger niet naar beneden. Daarna werd de zuiger
boven de cilindervoering naar beneden getakeld en gemonteerd op het bovenste krukpenmetaal. Bij
het monteren er uiteraard op letten, dat alles weer in de oude stand wordt vastgezet. Let op de olie
doorboringen en let erop, dat alles goed schoon is. De moeren van het krukpenmetaal werden
vastgeslagen en daarna gingen de splitpennen in de moeren. Dat karwei is gereed.
Het laatste karwei is het weer monteren van de cilinderkop. Deze werd boven de cilindervoering
getakeld. De koperen afdichtingsring is opnieuw uitgegloeid om hem in een zachte toestand te
krijgen. Uitgloeien en zacht maken van rood koper gebeurt door het roodkoper te verhitten, totdat
het roodheet is en het daarna snel af te koelen in koud water. Rood koper wordt daardoor zeer zacht
in tegenstellling tot ijzer of staal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan